irakas kirjoitti:Minulla on ollut käytössä Bilteman itsekorjautuvia/itsekorjaavia kumeja ja ongelmia on tullut silloin, kun on pitänyt vaihtaa päällyskumi tai siirtää sisäkumi toiseen vanteeseen. Nimittäin silloinhan joutuu tyhjentämään kumin ja mönjähän tukkii venttiilin eikä tyhjentäminen onnistukkaan.
Paikka-aineen pitää toimintansa takia olla valuvaa. En ole itse raaskinut ostaa tuollaisia itsepaikkautuvia, kun maksavat kaksi euroa enemmän kuin ilman paikkauslientä, mutta eikös paikka-aine valu alamäen puolelle, kun tarpeeksi kauan odottaa. Itse kokeilisin kääntää venttiilin sivulle vähän alaviistoon maata kohti. Lisäksi pyörä kannattanee laittaa reilusti vinoon, jottei sisärenkaan sisäreunaa valuva aine kerry paksuksi kerrokseksi venttiilin kohdalle, vaan valuu ylämäen puolelta kylkeä pitkin alas. Pumppaisin hiukan lisää ilmaa renkaaseen, jotta venttiilinvarressa kenties oleva töhnä siirtyy renkaan sisään, odottaisin muutaman minuutin ja laskisin ilman varovasti pois kääntelemättä rengasta tuona aikana. Käsittääkseni tuolla tekniikalla paikka-aine ainakin pääosin säilyy renkaan sisällä ilman tyhjennyksestä huolimatta. Vähintäänkin tuo asento ja lisäilman pumppaaminen kannattaa tehdä ennen tyhjennystä, vaikkei jaksaisi pitkään odotella aineen valumista renkaan sisällä.
Pitää varmaan uhrautua tieteen nimessä ja ostaa yksi tuollainen rengas ja kokeilla.