Kuvan exif tiedot puuttuvat. Mikä oli kuvausetäisyys ja polttoväli. Oliko kamera maassa, kun näyttäisi olevan vähän alaviistosta. Vai onko pyörä vähän kallellaan seinään päin.
200mm ja kuvausetäsisyys n. 10m. Kamera on ihan mun silmän korkeudella, mutta pyörä on vinossa.
Pitää kuvata uudelleen, niin että asemoi laitteen ihan suoraan.
Kuvaselityksessäsi on virhe.
Pivot idea illustration (60 degree angle): 1. 12mm bolt 2. Washer (hits only bearings center) 3. Bearing - sealed (12mm inside hole - 32mm outer diameter - 10mm thick) 4. Tube 100mm - 32mm inside diameter 5. Tube 78mm - 32 mm outside diameter tube (hits only bearing outer part) 6. Tube 80mm - supports bolt - a bit longer than tube what makes bearing hole 7. Nylon lock nut
Osan 4 väliputken mitta pitäisi olla ulkomitta 32 ei sisämitta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Olet oikeassa, katsoin väärin. Viitenuolen kärki menee niin syvälle, että harhautti, enkä lukenut pidemmälle.
Kuvassa nuolen kärjen sijainti osoitettavaan kohteeseen vaihtelee.
Virheistä oppii. Nyt olen vieläkin vakuuttuneempi, että koneenpiirtäjille opettamani viitenuolen sijoitusohje: Vinosta suunnasta kohti osoitettavan kappaleen keskiosaa etureunan yli, muttei yhtään pidemmälle, on täysin oikea. Käytän opettaessani esimerkkinä yleensä sormella osoittamista: "Osoitapa kuvitteelliselle kaverille sormella koskettamalla missä näppiksesi on."
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Pikkaisen kaukana noi suorat haarukat - siirsin v-jarrun kaikki prikat ynnämuut palitat samalle puolelle ja sai hiukan parempaan asentoon tuon jarrun.
Styrofoam on ehken seuraavan rakennusprojektin matsku. Tässä käytin testipalaa korotuskappaleena että sai tuon kadenssianturin sopivan lähelle kammen magneettia.
anturin_korotus.jpg (104.49 KiB) Katsottu 20661 kertaa
Ja kyllä. Spraymaali on täyspaskaa. Jahka syksy koittaa, niin hion kaiken poijes ja käytän pulverimaalamossa. Täälläpäin saapi rungon kuulemma 20:llä maalattua.
No ni. Jarru toimii nyt takanakin paremmin. Ottaa paremmin kiinnin kuin tuo maantiejarru edessä. Olisko senverran mutkia tuossa eteen menevässä vaijerissa että se on vähän laiskempi jarruttamaan.
Jokos mä tilitin aiemmin että tässä pyörässä on tuo ajoasento todella miellyttävä verrattuna vanhaan Azubiini. Vai johtuuko se nyt siitä että on itse leivottu kone ja on periaatesyistä pakko tykätä.
Pyörä on niin matala että päätin laittaa siihen lipun näkyvyyden lisäämiseksi. Olinkin näköjään vahingossa tullut "suunnitelleeksi" kätevän kiinnityksen. Lipun alapää sujahti tuonne penkin tukiputken sisään - ja eikun penkin yläosaan pari reikään ja nippusiteellä lenkki ympäri.
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Selostas miten tässä tulee ne negatiiviset ja positiiviset kulmat oikein? Tuon ohjausakselin leikkauspiste tulee tarpeeksi lähelle etupyörän painopisteakselia?
Miten tuo runko voi olla noin suora? Ymmärsin joskus, että painopisteen sijainnilla olisi jotenkin vaikutusta siihen miten python pysyy pystyssä ja tämä todistaa kuvitelmani ihan toiseksi. Millä tästä saadaan se trukkiefekti pois, että yht'äkkiä perä ohjaakin koko pyörää painollaan?
tv.
Ari
Nojapyörällä vuodesta 1993 (LWB, USS), 1999 (SWB) ja 2011 kolmipyörällä!
Ei muuten ookkaan piirrelty CAD:llä vaan amatöörimäisesti piirustusohjelmalla. Illustratorilla siis.
Selostas miten tässä tulee ne negatiiviset ja positiiviset kulmat oikein? Tuon ohjausakselin leikkauspiste tulee tarpeeksi lähelle etupyörän painopisteakselia?
Miten tuo runko voi olla noin suora? Ymmärsin joskus, että painopisteen sijainnilla olisi jotenkin vaikutusta siihen miten python pysyy pystyssä ja tämä todistaa kuvitelmani ihan toiseksi. Millä tästä saadaan se trukkiefekti pois, että yht'äkkiä perä ohjaakin koko pyörää painollaan?
tv.
Ari
Lyhyt summaus. Rungon suoruus perustuu siihen että rengaskoko on 406 - jolloin on helpompi saavuttaa kelvollinen jättö ajamisen opettelua varten = nivel ylempänä ja jättö pienempi. Pyörässäni sen on alle 14 cm.
Tässä lainauksena Jukan tekemä kuva tuossa em. ketjussa.
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:
Tuota en ymmärrä miks jättö pienenee kun nivel ylempänä, luulis ett päin vastoin. Jos nivel alempana se mahtuu lähemmäs eturengasta ? Ilmeisesti en oo ymmärtäny tuota jättö asiaa
Olet ymmärtänyt, mutta pyörittelet asiaa päässäsi väärästä näkökulmasta. Liitteenä pikainen ja kärjistetty kuva paintilla:
p300_21_7_2012.jpg (231.65 KiB) Katsottu 20521 kertaa
Tämän päivän kokoonpano. Lähden entrailemaan tuota penkin asentoa ja muutan ehken noi tuet.
ohjaustanko_kiinnitys.jpg (138.37 KiB) Katsottu 20521 kertaa
Ohjaustangon kiinntyksestä ei taida olla kuvaa. Tässä siis tommoinen kaupallinen putkenpidike toimii stemminä Pidikkeen aluslevy on hitsattu kiinni tuohon penkin kannattimen levyyn (kuva alla).