Nyt on alotettu rakentamaan tuollasta delta-trikeä ja siihen olis tarkotus saada säädettävä istuinkulma, mielellään myös ajonaikana säädettävä. Oisko kellään ideoita sen toteuttamiseen? Istuimen alaosan pitäisi pysyä suunnilleen paikoillaan että polkimet ja alaohjaus pysyy oikialla paikallaan.
Säädettävä istuinkulma
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Säädettävä istuinkulma
Ensimmäisenä tulee mieleen tuki joka olisi lovettu toisesta reunastaan ja rungossa olisi rauta joka asettuisi yhteen koloon kerrallaan. Kun penkin sarana ei olisi ihan penkin etureunassa niin eteenpäin nojaamalla selkänojaa saisi kevennettyä niin että toisella kädellä voisi tuen siirtää eri hahloon. Mitään kokemusta tuosta ei ole, idea vaan.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Säädettävä istuinkulma
Joku kuva rakenteesta helpottas ideointia
petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Re: Säädettävä istuinkulma
en kauhiasti foorumeita käytä joten en mee takuuseen että linkki toimii, mutta jos toimii niin videolla näkyy pyörä jonka pohjalta rakennan omaani erona vain se että sais säädettävän istuinkulman.
Re: Säädettävä istuinkulma
Varmaan kannattas tehdä istuin osa eri palikasta ja selkänoja erikseen, ja nojaan just Jukan kuvaileman kaltainen tuki.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- tavasti
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 2761
- Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Säädettävä istuinkulma
niko kirjoitti:Nyt on alotettu rakentamaan tuollasta delta-trikeä ja siihen olis tarkotus saada säädettävä istuinkulma, mielellään myös ajonaikana säädettävä. Oisko kellään ideoita sen toteuttamiseen? Istuimen alaosan pitäisi pysyä suunnilleen paikoillaan että polkimet ja alaohjaus pysyy oikialla paikallaan.
Itsellä on joskus ollut mielessä, että olispas näppärä jos saisi Paseon istuimen kulman ajon aikana säädettäväksi. Joku kierre-viritys ollut mielessä, ja siihen sitten jotenkin veivi kuskin saataville. Taitaa tosin jäädä tekemättä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Re: Säädettävä istuinkulma
Itse harkitsin trike-projektissani toimistotuolin kaasujousta. On riittävän kestävä, joskin tukeminen selkänojaan vaatii kekseliäisyyttä.Sopivalla vipusysteemillä todella helppo säätö jopa ajon aikana. Toteutan sen joskus.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Säädettävä istuinkulma
marjula kirjoitti:Itse harkitsin trike-projektissani toimistotuolin kaasujousta. On riittävän kestävä, joskin tukeminen selkänojaan vaatii kekseliäisyyttä.Sopivalla vipusysteemillä todella helppo säätö jopa ajon aikana. Toteutan sen joskus.
Varovaisena sitten näiden kans askarrellessa: http://www.teknolelu.fi/turvallisuus/po ... listoonsa/ Suomessakin kuoli joitakin vuosia sitten joku TeeSeItse mies kun oli purkanut toimistotuolia ja se oli räjähtänyt kasvoille
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Re: Säädettävä istuinkulma
jviirret kirjoitti:marjula kirjoitti:Itse harkitsin trike-projektissani toimistotuolin kaasujousta. On riittävän kestävä, joskin tukeminen selkänojaan vaatii kekseliäisyyttä.Sopivalla vipusysteemillä todella helppo säätö jopa ajon aikana. Toteutan sen joskus.
Varovaisena sitten näiden kans askarrellessa: http://www.teknolelu.fi/turvallisuus/po ... listoonsa/ Suomessakin kuoli joitakin vuosia sitten joku TeeSeItse mies kun oli purkanut toimistotuolia ja se oli räjähtänyt kasvoille
Jukka
No joo...onhan siinä vaaransa. Pitää vaan katsoa miten purkaa. Joistakin ei edes saa mokomaa irti kun on niitattu niin kiinni, ettei irtoa kuin raakalla voimalla . Aiheellinen varoitus sillä voimaahan siitä löytyy! Autonrenkaallakin saaitsensä hengiltä, mutta polkupyörän renkaan tappamaa en ole kuullut