Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Eilen töistä tullessani kuuli loivassa ylämäessä takaani: "...menee niin lujaa, ettei kiinni saa..." No, minä sitten himmasin ja takaa tuli mieshenkilö vanhalla harmaalla pystärillä. Oli kovin kiinnostunut pyörästäni ja kehui itse ajelevansa paljon, sillä pyörällään oli kahdentoista vuoden aikana ajellut 140 000 km! Minä totesin siihen, että sehän tekee jo yli 10-tonnin vuodessa.... Oli Hervannasta kotoisin, puhui paljon ja nopeasti... vähän änkyttäenkin... tunnistaako kukaan? Kääntyi sitten takaisin kohti Hervantaa, kun ei viitsinyt matkassani periferiaan ajella. Oltiin siis Nokian keskustassa. Sanoi muuten ajaneensa Lukonmäen yli 80 km/h. Sitä minä en kyllä usko, että pystärillä pystyy mäkeä tulemaan noin lujaa alas, korjatkaa jos olen väärässä.

Minua niin kovasti lämmitti tuo kommentti, että menee niin lujaa... kun minä en todellakaan mene kovin lujaa, paitsi "koskenahteessa" saattaa hyvällä tuurilla mennä lievästi ylinopeuden puolelle (50 km/h).

t. musti

THuhtamaki
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 13:20

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

Päivän saldo nojakilla, 30km kaupunkiajoa, ei nautinnollista, mutta kivoja kommentteja etenkin lasten huudahduksia. Eka kommentti jäi pysyvästi mieleen: "Äiti äiti kato tuommonen littana pyörä, tuolla on varmasti mukava ajella!".

Rikoin muuten taasen nopeusrajoituksiaki, kaupunkialueella 40km/h rajoitus ja poljin pyörätiellä 49km/h kadulla menevän moottoripyörän ohi. Olihan motoristilla veikeä ilme :D

Noh eipä siinä mitään, lähdin ajelemaan kotiapäin niin eiköhän yhdessä risteyksessä naishenkilö alkanut autostaan tuijottelemaan mun kulkuneuvoa ja paukautti uudenkarhealla Passatilla eturenkaan rikki katukivetykseen. Noh siitä kun jatkoin matkaa niin muutaman kilometrin päässä suoralla pyörätiellä (n. 2km suora) viisissäkymmenissä oleva mieshenkilö tuli pystypyörällä vastaan ja peileistä kattelin ku herra käänsi päänsä taapäin hurautti ojaan pyörällänsä...

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Syväri »

THuhtamaki kirjoitti:

Päivän saldo nojakilla, 30km kaupunkiajoa, ei nautinnollista, mutta kivoja kommentteja etenkin lasten huudahduksia. Eka kommentti jäi pysyvästi mieleen: "Äiti äiti kato tuommonen littana pyörä, tuolla on varmasti mukava ajella!".

Rikoin muuten taasen nopeusrajoituksiaki, kaupunkialueella 40km/h rajoitus ja poljin pyörätiellä 49km/h kadulla menevän moottoripyörän ohi. Olihan motoristilla veikeä ilme :D

Noh eipä siinä mitään, lähdin ajelemaan kotiapäin niin eiköhän yhdessä risteyksessä naishenkilö alkanut autostaan tuijottelemaan mun kulkuneuvoa ja paukautti uudenkarhealla Passatilla eturenkaan rikki katukivetykseen. Noh siitä kun jatkoin matkaa niin muutaman kilometrin päässä suoralla pyörätiellä (n. 2km suora) viisissäkymmenissä oleva mieshenkilö tuli pystypyörällä vastaan ja peileistä kattelin ku herra käänsi päänsä taapäin hurautti ojaan pyörällänsä...

:D Kohta on mielipidepalstalla kirjoituksia kuinka vaarallisia nojakit ovat muulle liikenteelle + heti perään ettei niitä näe :twisted: Nojoo vitsi vitsi.

Ei ole kyllä enää mulle kukaan kommentoinut pitkään aikaan, tai sitten en kuule tuulen suhinalta...

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2006
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

THuhtamaki kirjoitti:

viisissäkymmenissä oleva mieshenkilö tuli pystypyörällä vastaan ja peileistä kattelin ku herra käänsi päänsä taapäin hurautti ojaan pyörällänsä...

Ne ei oo nähny nojapyöriä koskaan ennen? Missä kaupungissa/paikkakunnalla nojailet?

T. Ari

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

THuhtamaki
Viestit: 151
Liittynyt: 08 Kesä 2010, 13:20

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja THuhtamaki »

Raahessa... Eipä täällä paljon muita nojailijoita näy ku jviirret ja hänkin eri reunalla kaupunkia...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Jännevirran sillankorvalla tuopin ääressä taukoa pidettiin Jorma&Jorman kanssa. Juomanlaskija kysyi : Työkö ajatte noilla omituisilla pyörillä ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Pari nuorta ruohonleikkaaja poikaa Muuruvedellä Eemelin Mangosta

"aika kisa peli"

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja terppa »

Tänään kävin kaverilla kylässä ja siellä kyläili nojapyöristä kiinnostunut mies. Tietysti Optimaa tarjosin kokeiltavaksi. Alku aina hankalaa ja hänen 4-vuotias poika kommentoi oman triken selästä "isi, etkö sä osaa ajaa pyörällä" :) osasihan isi kun pari kertaa harjoitteli. Alle kilometri ja hän ajoi melkein kuin vanha tekiä vaikka matala Optima penkki vieläpä ala-asennossaan ei ole helppo opeteltava.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Pythonilla ajelu kyllä kääntää päitä. Tässä ehkä herkin ja lyyrisin kommentti.

"V*ttu, tää on tää Joensuun Pelle Peloton."

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Pastori kirjoitti:

Pythonilla ajelu kyllä kääntää päitä. Tässä ehkä herkin ja lyyrisin kommentti.

"V*ttu, tää on tää Joensuun Pelle Peloton."

Joko olet päässyt vastaamaan kysymykseen "mistä sitä ohjataan?" Vai onko sulla tanko kuinka näkyvästi esillä?
Tuo kysymys oli aika yleinen ku pythonilla ajeli ja aina tuli vastattua ettei tarvi käsillä ohjata kun kääntyy ajatuksen voimalla...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Yksi ilta ajellessa kaksi miestä tulivat kävellen vastaan jolloin kommentoivat "siisti vehje". Samalla lenkillä 2 lasta pyöräilemässä ja lähestyessäni pysähtyvät niille sijoilleen. Toinen sanoo toiselle "kato mikä pyörä!" :D .

Kivaa kun voi aiheuttaa kanssakulkijoille iloa ja hämmästystä :D .

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Api
Viestit: 126
Liittynyt: 26 Touko 2008, 22:43

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Api »

Tuossa huvipuiston lähellä kun ajelee ja kohtaa sieltä poistuvia lapsia, tulee usein mieleen että taisi päivän mieleenpainuvin elämyksensä olla nojakin näkeminen...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja tavasti »

musti&siippa kirjoitti:

Eilen töistä tullessani kuuli loivassa ylämäessä takaani: "...menee niin lujaa, ettei kiinni saa..." No, minä sitten himmasin ja takaa tuli mieshenkilö vanhalla harmaalla pystärillä. Oli kovin kiinnostunut pyörästäni ja kehui itse ajelevansa paljon, sillä pyörällään oli kahdentoista vuoden aikana ajellut 140 000 km! Minä totesin siihen, että sehän tekee jo yli 10-tonnin vuodessa.... Oli Hervannasta kotoisin, puhui paljon ja nopeasti... vähän änkyttäenkin... tunnistaako kukaan? Kääntyi sitten takaisin kohti Hervantaa, kun ei viitsinyt matkassani periferiaan ajella. Oltiin siis Nokian keskustassa. Sanoi muuten ajaneensa Lukonmäen yli 80 km/h. Sitä minä en kyllä usko, että pystärillä pystyy mäkeä tulemaan noin lujaa alas, korjatkaa jos olen väärässä.

Aina toisinaan olen tyyppiä jututtanut, usein on pyöräilemässä että voi olla kilometrimäärät jopa oikeita.

Ja mitä siihen 80 km/h tulee, kyllä minäkin olen nuorena poikana maastopyörällä Lukonmäen ajanut 74 km/h, joten kyllä se 80 on ihan mahdollinen. Nojakilla ei ole kantti riittänyt kokeilla paljonko menisi, kun alla on risteys, ja vanhana alkaa järki pakottaa päätä liikaa. Paseolla ja Anthrotechillä on tullut jarruteltua siinä mäessä.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Tänään laitoin ekaa kertaa viirin pyörääni ( oranssi viiri noin silmien korkeudella ). Ensimmäinen kommentti kun tapasin puolitutun miehen : Sie liikut niin huomaamattomasti :?
Pitäskö jatkossa ajella poliisisaattueen kanssa pillit vinkuen :?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Mellunmäen lauluveikot metriksellä kommentoi pyörääni: "Hyvin rullaa?!?" ja toinen alkoi laulamaan: "Rullaati rullaati rullaati rullaa...!"

Vastaa Viestiin