Yöllä katto päällä töihin kun en jaksanut ruveta sitä ottamaan irti, mukavammalta tuntuu ajaa ilman. Vääksyn päässä jonkin verran tuulista ainakin siitä päätellen, että järvelle katsellessa kuun silta oli kuoppainen, Lahden päässä oli tyyntä. Keskari 32,9km/h, ei löytänyt rentoutta ajoon, enkä tosin yrittänytkään puristaa, väsytti ja potkaisin kolme kertaa kengän irti jalasta, meinaan kun tällainen tumppi pyörittää väärässä asennossa niin kantapää osuus jalkojen alla olevan reiän reunuksiin, vähän harmitti jo kolmannella kerralla... jos oisi oma peli niin pari senttiä avartaisin reikiä takaosasta niin ongelma poistuisi. Taas harmitti etten uskonut muksuna äitiä ja syönyt puurolautasia tyhjäksi, nyt saattaisi olla keskivertostandardi mitoissa ja elämä olisi taas vähän helpompaa
alamäissä visiiri taas rämisi mutta keksin työntää kypärällä kattoa eli ajoin pää vinossa niin räminä lakkasi, muuten ääni 60 km/h vauhdissa on todella kova.
Vähän työläs työpäivä (11h) ja ei oikein oisi huvittanut lähteä ajamaan kotiin mutta kun sai kinnerin liikkeelle niin mukavaa oli mennä ja fiilikset parani, pisteet nojapyöräilylle. Liikennettä tosi paljon niin ajoin ison mäen pyörätietä jarruja poltellen ja alikulun kautta maantienlaitaan, jonkinlainen sivutuuli oli niin piti ajella normaalia hitaampaa kun ei jaksanut paimentaa kulkinetta, puolet matkasta on peltoaukeita ja niillä tuli sivunykäisyjä jos yli 40 km/h ajoi. Keskari 30,1km/h kotimäelle, siitä tosin käänsin vielä keskustaan maitokauppaan (punaista luomumaitoa, tuplamäärä kaloreita kurriin verrattuna ja täyteläinen maku
jos mainostajan haluaisin niin mieluiten kinneri tuon punaisen luomumaidon väreihin
) Keskari oli tosi hyvä kun ottaa huomioon kuinka tuore olo oli ajoon lähdössä ja sivutuulen takia meno oli välillä hissuttelua ja eipä tuolla matkalla juuri rasittunut, tosin hartiat lukossa joutui aukeilla ajamaan mikä ei tunnu kivalta. Optimaan verrattuna kuormatila on loistava, Optimalla kun käy töiden jälkeen kaupassa niin ostokset on yleensä 2 litraa maitoa, raejuusto- ja rahkapurkki ja poksin vapaa tila on käytetty, tässä on tilaa vaikka kuinka kunhan pakkaa ostokset useampaan pussuukkaan koska kovin paksu kassi ei mahdu penkin taakse.
Kinnerin käyttöastetta olen miettinyt ja varmaan se olisi kevään ja syksyn sekä sateisten päivien työmatkat, talvet ja lomareissut Pioneerilla ja Optimalla hellepäivien työmatkat sekä suurin osa hupiajosta eli menisi varmaan aika tasan kolmen pyörän kesken, tosin se Mango on kokematta josko vaikka se mukavuus sieltä löytyisi?
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.