Syväri kirjoitti:Jepulis oon tätä vähän miettinyt, kun tuo velokraft on rauhaton pyörä, hitaammissa vauhdeissa jos ei ohjaustangosta pidä kiinni se lähtee voimistuvaan heiluriliikkeeseen. Ei kuitenkaan oo mahdollista juuri lyhentää sitä tankoa..
Kuinkahan paljon vaikuttaa se kun takapyörä on 135 millisestä modattu 130 milliseksi? noin 3mm sivussa keskeltä. Aiheuttaako se juuri tämän heiluriliikkeen?
Vähän heikosti noita oikeankokoisia napoja tarjolla ja 650c:t on poikkeuksetta pirun kalliita..
Mikset rihtaa vannetta uusiksi keskelle ? Kohtuu helppoa, löysäät toisen puolen pinnaa puoli kierrosta ja kiristät vastapuolen pinnaa saman verran. Näin käyt läpi, aloittaen venttiilin kohdalta, kaikki pinnat. Jos ei tule keskelle niin toinen kierros jne. Jos pinnat olivat tasakireydellä ei tällä tavalla vannetta siirtäessä pitäisi tulla heittoa pystysuunnassa yhtään ja sivusuunnassa alle milli.
Ja mitä tulee tillerin pituuteen ja pyörän oskilloivaan käytökseen, lopulta pääsyy löytynee polkijasta. Refleksit vaan pitää opetella ja se ottaa aikaa. Tähän vaikuttaa sitten kaikki muut tekijät kuten että tilleri on vinossa, penkki kallellaan, rattaat eivät ole linjassa, palkki ja keskiö kallellaan jne jne.