Hienoa ett saadaan kuituhommista kuvia
Petri
Hienoa ett saadaan kuituhommista kuvia
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hyvä idea tuo kylmälaitteen vanhan kompressorin käyttö alipaineen teossa.
Mistä olet hankkinut alipainesäkit ja hiilikuidut ? Mikrolasikuulat ovat Biltemasta, kuten minullakin...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
PW kirjoitti:Hienoa ett saadaan kuituhommista kuvia
Olettehan nähneet tämän ? Kuinka valmiista suorista putkista tehdään mutkainen runko siten että liitosmuhvi tehdään putken sisälle.
Herralla on oma tapansa ilmaista itseään mutta paljon hyödyllistä tietoa tuossa BROL:n keskustelussa...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Alipainesäkki on jotain rakennusmuovia tms jota sain tutulta. Kevrasta saa oikeata alipainesäkkiä. Sieltä on aikaisemman projektin jäljiltä hommattuna lasi-, aramidi- ja hiilikuitua, sekä epoksia.
Hiilikuidut ja lisää epoksia on R&G-composite Technologystä.
Mbb haulla löytyi taas tämäkin ketju, olis kiva nähdä onko missä vaiheessa ja työ kuvia kans
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Projekti oli tauolla, mutta nyt on pientä edistystä.
Rosterin hylkäämisen jälkeen takadropoutit ovat nyt yhdensuuntaista hiilikuitua. Kiersin epoksilla kasteltua kuitua kahden levyjen välissä olevan tapin ympäri. Kovettumisen jälkeen sahasin palan kahtia ja karhensin pinnat. Kiinnitin dropoutit epoksin ja mikropallojen seoksilla haarukan päihin. Jälkeenpäin ajateltuna olisin voinut jatkaa kappaleita pidemmiksi niin haarukkaan liittäminen olisi helpompi tehdä kestäväksi.
Jarrusatulan kiinnitystä varten printtasin 3d-tulostimella muotin, joka oli alipainesäkissä muun haarukanpuoliskon kanssa. Muottia käyttämällä saan pitkää kuitua reikien ympärille verrattuna levystä työstettyyn kappaleeseen.
Hiilikuitua saa leikattua siististi pyörivällä terällä. Pieniä muotoja on turha yrittää leikata, koska kudos purkautuu helposti.
Haarukassa on kolme kerrosta 5 mm airex-levyä ja nyt alkupäässä ympärillä ja väleissä kuitua. Jarrun kiinnityskohta jäi ensimmäisellä laminoinnilla liian ohueksi ja siihen pitää lisätä hiilikerroksia.