mhelander kirjoitti:...Käsittääkseni hommaan riittäisi että reitti on katselmoitu ja tarkasti mitattu (lienee jo Nokian osalta kunnossa), ja että mittarit kalibroidaan kuten nytkin tehtiin. Mutta tätä kalibroitua matkan mittausta sovelletaan vain viimeiselle ei-täydelle kierrokselle. Sitä edeltävät lasketaan vain kierrosten osalta ja kerrotaan tarkalla kierroksen pituudella...
Monestihan noissa virallisissa kisoissa homma hoidetaan samoin kuin meillä, eli ajetaan se viimeinen kierros täysiä maaliin asti ja lasketaan keskinopeus tästä: esim. aika 1:01:12 ja matka 25x1,754=43,85 km -> keskinopeus 42,990 km/h. Eli jos lasketaan vain kierroksia, niin ei tarvita pyörän matkamittarin kalibrointia laisinkaan.
Kuten Tavasti tuossa mainitsi, niin GPS-loggerin käytöstä kyseltiin taannoin viralliselta taholta. Vastausta ei tuolloin kuulunut, vaikka pariin kolmeen kertaan asiaa tiedusteltiin excel-esimerkin voimin. Tarvii lämmitellä asiaa ennen ensi vuoden koitosta.
Nokian radan pituushan mitataan itse mittapyörällä keilojen laittamisen jälkeen, eli ei täytä virallisia pykäliä. Tarvittaisiin ammattimies paikalle. No tämäkin on ihan selvitettävissä oleva asia.
Tarkkailijoita pitäisi sitten olla ripoteltuna aika monta ympäri rataa valvomaan, ettei peesata, jos ratifioituja ennätyksiä haetaan. Tämähän on mahdollista, kun radalla on enemmän kuin yksi kuski .