saass kirjoitti:Premnas kirjoitti:Kyllä tässä iskee itsellekin kinnerikuume. On iskenyt jo pitemmän aikaa...
...Mietin myös missä tommosella ajaisi täällä päin. Ainakin osa klv:istä on niin kapeita että jos sinne menisi kinnerillä niin voi olla ettei kävelijätkään mahtuis enää ohi. Onko nuo kinnerit yleisesti leveempiä kuin kattamattomat triket?
Sama täällä, kinnerikuume on kova!
Kiitos Terolle WAW:n esittelystä ja jutuista...kuume ei ainakaan niistä laskenut!
Sen verran mitattiin WAW:n leveyttä etukiekkojen kohdalta ja mittanauha näytti niinkin kapeaa lukemaa kuin 65cm!
Jos nyt ei silmät sitten harittaneet liikaa?
Muistaakseni luulen Savenmaan Triket oli 76cm leveitä kun joskus Loimaalla mittasin. 
Mukava oli tavata lajitoveri lähes kotiseudulla, ei ole ihan jokapäiväistä herkkua ja kiitokset kaffesta, kofeini auttaa unen puutteeseen
herätys 1.30 ja 10 h töitä, sen ohella 164 km polkemista 29,4 km/h nopeudella +10 kg varustein, tahti oli leppoisa mutta kilometrit kertonee sen, että meno oli kevyttä, ihan helmi ajaa tasaisia teitä, loppumatkasta enemmän kumpuilevaa kun tie pieneni.
Jos kinnerikuume on iskenyt niin lämpimästi suosittelen vuokrausta ja mielellään muutamaksi päiväksi siihen ajoympäristöön missä normaalisti ajaa. Kinneri on parhaimmillaan ihan sairaan hyvä laite mutta se riippuu hyvin paljon missä ajaa. Kaponen waw on eikä Mangokaan taida kovin paljoa leveämpi olla eli sen puolesta pärjää mutta kinneri on kankea kääntymään eli vaatii melkein saman tilan u-käännökseen kuin auto. Kaupungissa kaksipyöräinen hakkaa kinnerin mutta jos on paikallistuntemusta ja löytää järkevät reitit niin kai se jotenkin menee, itse maalaispoikana mieluummin kierrän ydinkeskustan ihmisvilinän tai siirryn autotielle ja menen sitten isommilla tehoilla. Jos ajaa pelkästään kevyenliikenteen väylällä missä liikkuu paljon muita niin ei kinneri ole käytännössä nopeampi. Jos väylät on huonoja niin ainakin wawin jousitus nielee kuopat hyvin.
Mitä enemmän on potkua jaloissa niin sitä enemmän saa hyötyä kinnerin aerodynamiikasta, toisaalta ei tarvitse olla iso kinkare kun polkematta menee 60 kmh ja sillä liike-energialla mennään ylämäkeäkin tovi, esim. omalla työmatkalla pari mäkeä pääsee ilmaiseksi mitä omalla pyörällä polkee jo tehoilla, isoa mäkeä sitten veivaa kauan ja hartaasti eli se on se huonoin puoli. Jos ylpeys kestää sähköavun ja lompakko suo siihen mahdollisuuden niin se tekee kinneristä erinomaisen auton korvikkeen ja laskee taas kynnystä mennä autojen sekaan kun kiihtyvyys on hyvä ja itsellekin jää enemmän voimia pitää vauhtia yllä kun sähköt auttaa raskaimman yli.
Sen mitä Turun suunnalla olen liikkunut niin maaston muodoilta kinneri sopii hyvin eli Premnas ota rohkeasti Pieteriin yhteyttä kun hänen toimipaikka on vielä niin lähellä.
Pari kertaa on waw karahtanut karille suojatienousuissa mutta onneksi hiljaisessa vauhdissa, luulisin, että Mango lyhytkeulaisempana olisi tässäkin asiassa parempi.
Nyt minulla on ihan henkilökohtainen syy vihata tärinäraitoja. Pyörän kapseli lähti kaksi kertaa irti tärinäraita alamäesä +50kmh vauhdissa ja tietysti rumat naarmut... Sitten en enää kapselia laittanut.