Tuli tuossa selaillessa vastaan tuommoinen kapines: http://www.gforcebikes.com/content/view/12/28/
Elikkä alumiinirunkoinen trike levyjarruilla ja ihan laadukkaan oloisilla komponenteilla, kohtuu hintaan:
GForce trike model XT:
shimano 105 derailler front
Shimano XT derailler back
9 gear back (cassette,SRAM)
3 gear front
Dura ace bar end shifter 27speeds
kenda tyres (100psi)
AVID BB5
weight 16,8 kilo
Maximum loading weight: 125 kilo
Frame: Aluminium 7005 compount
Price (excluding assembly,shipment and options): Euro 1499,--
Mikähän tuossa on vikana, kun on niin halpa? Alkoi tehdä mieli.
Eikös tuo ole se sama Tw-bentsin malli mikä oli TM:n jutussakin vain kalliimmilla osilla? Tosin Taiwanilaisten sivuilta ei enää ko. mallia löydy, lieneekö Gforcen sivuilla vanhaa tietoa?
Saman näköiseltähän tuo fillari näyttä ja stantard malli oli vieläkin halvempi. Eikös se trike tw-bentsillä ollut jonkun muun tekemä? Alihankintana kai ja kun ei ollut tarpeeksi laadukas niin yhteistyö tw-bentsin kanssa loppui. Muistelen että tällaista keskustelua käytiin. En vain jaksanut kaivella esiin. Olisko nyt löytynyt uusi yhteistyö kumppani joten nimi on vaan vaihtunut. Siis jos tuo on sama. Se Taiwanilaisuus kyllä selittäis tuon halvan hinnan. Eihän esim. Arrowissakaan ole mitään erityisesti "vikaa" vaikka halpa onkin.
...ja nyt on iloinen Einari sekun pyörä ei narise...
Sillä vaan oli kiinnostava, kun osat oli muutaman pykälän laadukkaammat kuin KMX:n cobrassa ja painoakin kolmisen kiloa vähemmän... tuo muutaman sadan euron ero hinnassa kompensoituisi melkein jo noiden osien vaikutuksesta. Plus toki pienemmän painon tuoma egobuusti.
Semmoista vain huolehdin lähinnä tuosta Taiwanin valmisteesta, että onko se vain tehty rahan kiilto silmissä ilman ajatusta, vai onko yksityiskohtia jaksettu edes vähän miettiä. Ainakin maastopyöräpuolella tuppaa olemaan kaikenlaisia turhia pikkuvikoja tuolla päin valmistetuissa tuotoksissa.
Semmoista vain huolehdin lähinnä tuosta Taiwanin valmisteesta, että onko se vain tehty rahan kiilto silmissä ilman ajatusta, vai onko yksityiskohtia jaksettu edes vähän miettiä. Ainakin maastopyöräpuolella tuppaa olemaan kaikenlaisia turhia pikkuvikoja tuolla päin valmistetuissa tuotoksissa.
Sain vaikutelman että Performerin suunnittelu ontuu, mikä on vaikeaa korjata itse jälkeenpäin. Silti parannuksiakin nähtävästi tehdään; luin jostain että Trikeen on viimein ilmestynyt Ackermann-ohjaus.