Eli joku 10 mailin aika-ajorata jota kaveri oli eri pyörillä eri päivinä ajanut ilmeisesti niin kovaan kuin oli kulkenut.
Ei siis tosiaan mikään kovin tarkka totuus, mutta antaa jotain osviittaa.
Oikeastaan tuollainen radalla ajaminen ei anna mitään osviittaa siitä mitä se nopeus työmatkalla on. Työmatkalla on liikennevaloja, tietyömaita, lumikinoksia ja ties mitä. Ne koeajot pitää ajaa niissä oikeissa olosuhteissa, niin kuin Jukka on omaa työmatkaansa noin 10 vuotta kulkenut erilaisilla pyörillä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
Mukavampi lukea, kun ei tarvitse availla liitteitä. Laskin nuo km/h lukematkin, että eurooppalaisetkin ymmärtää.
Tosissaan on jätkä painanut, kun on pitänyt jalka-aukotkin teipata umpeen ja peili poistaa. Eikä silti tuon kummoisempia nopeuksia, vai mitä TMS
Liitteet
Viimeksi muokannut jori, 23 Elo 2012, 17:13. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Hyvä huomio, vaikka en aivan täydellisesti allekirjoita tuota väitettä sillä työmatkojakin on kovin monenlaisia. Mutta on toki totta että varmaan useimmilla työmatkoilla tuo taulukko ei tosiaan kerro oikeista eroista paljoakaan. Ja talvi on sitten tietysti asia ihan erikseen.
Mukavampi lukea, kun ei tarvitse availla liitteitä. Laskin nuo km/h lukematkin, että eurooppalaisetkin ymmärtää.
Tosissaan on jätkä painanut, kun on pitänyt jalka-aukotkin teipata umpeen ja peili poistaa. Eikä silti tuon kummoisempia nopeuksia, vai mitä TMS
Joo kai se tollasen viritetyn Questin pitäisi kovempaa kulkea
Melkoisia pelejä löytyy kyllä kun noita mainitsemianne pyöriä googlettelee. Kyllä se pitää itselle nojakki tai velomoppiili hommata joskus. Ensi kesään asti aion ajella vielä tuolla cylcocrossarilla ja hakea tuntumaa siitä miten talvella jaksaa 35km suuntansa ajella tuolla työmatkaa. Tänään tuli kellotettua 32,8km/h keskinopeudet. Ei olisi enää kuin 3 minuuttia eroa tunnin rajan rikkomiseen.
Kiitoksia kaikille kommenteista, täytyy kaivella tämä ketju esille ensi keväällä lumien sulaessa.
Sitä jäin pohtimaan, että mikä on todellinen ero Questilla ja Mangolla jos Quest on se millä kuski on kerännyt kilometrejä normaalisti? Ainakin itsellä Wawin säätö kesti kauan ja ajo vaati pitkän totuttelun mutta tietysti jos on kinnerikokemusta niin tilanne on eri ja pelkästään koeistuttuna Quest ja Mango tuntui aika samalta. Ei erot hirveän isoja ole mutta kuitenkin sen verran isoja, että ovat mielenkiintoisia. Rengastus ja tuuliolosuhteet vaikuttaa myös jotain mutta niistä ei ole tietoa, mielenkiintoinen tilasto kuitenkin.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"