Tässä yksi seitsemästä:
Snake 1
sakari
Päivitetäämpä omat kuvat vastaamaan tämän päivän(15.6.) tilannetta.
Yleensä ajelen tällä LWB:llä, kärryn kans tai ilman:
Jos haluan mennä vähän kovempaa, ajelen tällä Lowracerilla:
Takalokasuoja löytyy ja säädöt vähän "virtaviivaisemmat".
Mikäli tarve saada pyörä kuljetettua pyöräkoukuilla ja/tai kun tarve ketterälle pyörälle, ajelen tällä SWB:llä:
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tämä Snake 5
on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa. Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.
sakari
irakas kirjoitti:Tämä Snake 5 http://farm4.static.flickr.com/3073/258 ... f4da_o.jpg
on minun onnistunein nojakki. On vailla pahimpia mokia ja on hyvä ajaa.Olen taas kerran muuttanut sen peräosan muotoilua ja maalannut penkin runkorakenteen mustaksi.
Kertokaapa taas kerran, miten saatte kuvat suoraan näkysälle täällä lowridessä!
sakari
Mielenkiintoisen näkösiä pyöriä
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi
Nojaillaan!
Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan:
Trek r200:
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<
Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.
Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.
Jos liitokset (metalli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.
sakari
irakas kirjoitti:Tässä Wol tämän hetkisessä muodossaan: [img]http://farm4.static.flickr.com/3057/258 ... o.jpg{/img]
Trek r200:
Olisi kiva päästä kokeileen tollasta puurunkosta, miten eroaa metalliveljistään ajossa. Kiinnostaa myös noiden kulutuskestävyys, paljonko tuollanen puurunko kestää ajoa, varmaankin tarpeeksi Wink<<
Puurunkoinen nojakki verrattuna metallirunkoiseen on kuin puuvene verrattuna laisikuitu- tai alumiinirakenteiseen veneeseen.
Jousitusta ei juuri tarvita, kun runko joustaa.
Jos liitokset (metlli-puu) ovat hyvät (lähinnä pulttiliitoksia), kestää puurunko hyvin.
sakari
Kiitos Sakari vastauksesta.
Toinen askarruttava asia oli juuri tuo metalli/puu liitos ja sen toimivuus. Puu on kyllä hieno materiaali, siinä on jotain ihmeellistä taikaa.
Nojaillaan!
Tuossapa uusi pöörä, eli Pena. Nimi tulee takahaarukan tekstistä, irronneen t-kirjaimen takia siinä lukee Action Ben.
Alligtin etulimppu oli 65-piikkinen, eli kohtuullisen iso. Lujaahan sillä pääsikin.
Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili
Flevo tällä kertaa Bike-moodissa.
Henkka? Oletko ajellut pitempiä matkoja Flevolla (varsinkin 2-pyöräisellä?), Pythonilla tai Hipparion-tyyppisellä deltalla?
Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.
Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
irakas kirjoitti:Olen tosissani aika jyrkästi sitä mieltä, että jalkaohjattava nojakki on väsyttävämpi ajaa pitkillä matkoilla ilman piitkää harjoittelua kuin käsin ohjattava.
Mielestäni ideaali tilanne on: Käsillä ohjataan ja jaloilla poljetaan.
Miten siinä voi rasittua? Ohjaaminen vaatii vain murto-osan voimaa polkemiseen verrattuna, kädet saa olla rentona ja suoraa ajaessa ei tarvi ohjata. Onko sinulla hipparion kopiosi ohjauskulma kuten eskolla, mutta ilman ohjausiskunvaimenninta? Tällöin siinä pitää pitää keulaa ajaessa jaloilla suorassa, kun taas pystymmällä ohjauskulmalla keula pysyy ajaessa suorassa, ainoastaan kääntäminen vaatii enempi voimaa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...