lyxtech

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
ihmo
Viestit: 176
Liittynyt: 24 Loka 2009, 16:31
Paikkakunta: Alajärvi

lyxtech

Viesti Kirjoittaja ihmo »

http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html

LUXTECH-RAMA 241a.jpg

jotenkin miellyttää silmää tuo rakenne pitkä ja matala isot renkaat http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html

tekijä väittää vakaaksi ajettavaksi mutta eikö tuo ohjauskulma ole samantyypinen kun byyttoneissa tekeekö tuo pituus vakautta vai mikä
kuinkahan jäykkä tuo on käännellä vauhdissa

aika kevytkin alle 9kg mutta saiskohan kevennettyä jos tekis etuvetona siirtäs polkimet ohjausnivelen ja renkaan väliin :roll: risteyksissä voi tietysti kammet vähän ahistaa

ei mitään talvipyörää saa mutta vois pikitiellä päästä mäet ylös sutimatta

itte kun teköö saa justiinsa sellaasta kun osa viä ku neuvvotaan miten tekee niin aina paree

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: lyxtech

Viesti Kirjoittaja mhelander »

ihmo kirjoitti:

jotenkin miellyttää silmää tuo rakenne pitkä ja matala isot renkaat http://jarek-lt-rowerypoziome.blogspot. ... xtech.html

tekijä väittää vakaaksi ajettavaksi mutta eikö tuo ohjauskulma ole samantyypinen kun byyttoneissa tekeekö tuo pituus vakautta vai mikä
kuinkahan jäykkä tuo on käännellä vauhdissa

aika kevytkin alle 9kg mutta saiskohan kevennettyä jos tekis etuvetona siirtäs polkimet ohjausnivelen ja renkaan väliin :roll: risteyksissä voi tietysti kammet vähän ahistaa

ei mitään talvipyörää saa mutta vois pikitiellä päästä mäet ylös sutimatta

Linkki on rikki, toimiva lienee tämä...

Onpas omituisen näköinen härveli. Epäilen että sitä saisi ainakaan tuolla keskiötsydeemillä toimivaksi etuvetoseksi. Ellei sitten modaa koko etuhaarukkaa niin että ohjainputken takana siinä kiinni on keskiö joka kääntyy koko etukolmion mukana.

Painon säästöä tulee sitten 2x kettinki (noin 500-600g) sekä mitä rungon takapään kevenemisessä voittaa. Mutta toisaalta etukolmion jäykistämisessä häviää. Toisaalta etuvetosena olisi enemmän vapauksia takapään teossa ja penkin sijoittelussa kun ei ole ketju häiritsemässä kuvioita. Tässä on jotakin potentiaalia jos vielä katetta innostuu pykäämään. Mutta etupyörälle pitää silloin tehdä kohtuuttoman iso avaus kun se ei käänny (lähes) suoraan pystyakselinsa suhteen.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: lyxtech

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
ihmo
Viestit: 176
Liittynyt: 24 Loka 2009, 16:31
Paikkakunta: Alajärvi

Re: lyxtech

Viesti Kirjoittaja ihmo »

näin sitä pähkäilinkin notta polkimet etukolmioon kiinni
toki rajoittaa kääntymistä
mutta siinä olis persjalkasellekin mahdollista saada isot pyörät matalaan etuvetoon toisaalta tuskin tuo ketjulinja välipyörällä kovinpaljon tehoja hukkaa

ookka jviirrt iski jälleen :mrgreen: ei oo tuokaan hassumpi mitenhän nuo käyttäytyy ajossa :?:

itte kun teköö saa justiinsa sellaasta kun osa viä ku neuvvotaan miten tekee niin aina paree

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: lyxtech

Viesti Kirjoittaja jori »

Sutii helposti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Vastaa Viestiin