Nojanalle kirjoitti:Kun katsot sen vilmin jossa opetetaan Cruzbikellä ajamisesta. niin siinä käsketään ottaa liikkeellä lähtiessä kevyt kämmenpohja ote ohjaustangosta. Käsiä ei saa käyttää siinä vaiheessa ohjataakseen. Jalat äkkiä vaan petaaleille ja polkemaan. Kyllä pyörä keskittää itseensä.Aivoin samoin kuin Flevot ja Airbiket ja Pyyttonit. Kaikki kuuluu samaan ryhmään, vaikka poikkeavat toisistaan ulkoisesti.
Kyllä minä kuitenkin olen sitä mieltä, että Cruzbike eroaa selvästi Flevosta ja pythoneista puhumattakaan Airbikestä: http://www.google.fi/search?q=Airbike&h ... 80&bih=897 (Et kai kuitenkaan tätä tarkoittanut? )
Arvelen, että varsinkin, jos ohjaus tapahtuu suoraan etuhaarukkaan tukevasti kiinnitetyistä ohjaustangoista ja ohjausakseli on normaalipaikallaan, voi jalkojen ja käsien samanaikaisella yhteistyöllä päästä paljon parempiin ajokokemuksiin kuin pythonilla ilman, että ohjaus tapahtuu pelkästään jaloilla ja vartalolla. Kummallisen usein vaietaan pythonien ajonopeuksista, jotka minun käsityksen mukaan ovat kovin rajatut. Mitä niin hitaalla nojakilla tekee, vaikka olisi kuinka autaallisen zeniläinen, mitä kyllä sinänsä kovasti arvostan?
Ei kai tässä auta muu kuin pikkuhiljaa ruveta rakentelemaan talven mittaan SH20:tä, jotta näkee, miten cruzbike-systeemi toimii.
Missä se on tuo cruzbike-video?
Sakari