Mobilat ja kahteen asti nukkuminen ja sen jälkeen yhdeksältä uudelleen nukahtaminen aiheuttivat sen että kipu on poissa. Muahaha! Testailin jalan mittoja osoitteessa http://www.recumbents.com/wisil/misc/crank_angle.asp ja sain tulokseksi että minulle ideaalipituus olisi jotain 152mm. Tilailen varmaankin sitten Nazcalta ne 155mm kammet kun polkupyörätukusta sanottiin nytten että ne heidän 150mm kammet ovat pääasiassa lasten pyöriin ja ei tehty kovempaa ajoa varten.
Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
rutunen kirjoitti:Tilailen varmaankin sitten Nazcalta ne 155mm kammet kun polkupyörätukusta sanottiin nytten että ne heidän 150mm kammet ovat pääasiassa lasten pyöriin ja ei tehty kovempaa ajoa varten.
Ei se mitään haittaa. Nuorten pyörien 155mm kammet mullakin oli lowlwb:ssä. Hyvin kestää. Polkimet tulevat vain vähän kapeammalle kuin aikuisten 175mm kammissa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 30.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 498
Ajoin noin 70 kadenssilla pikkulenkin. Ei kipuja. Lueskelen vielä uteliaisuudesta polkimien ideaalietäisyydestä. Nyt ne ovat sellaisella etäisyydellä että kun poljin on niin kaukana kuin mahdollista ja jalka lepää sillä niin polven kohdalla on todella lievä kulma. Samanlainen kuin kyynärpäässä jos lyö suoria lyöntejä ja käsi on ääriasennossa.
Edit: polkimien etäisyys säädetty niin että nilkka pääsee 90 asteen kulmaan kun jalka on polkimella ääriasennossa.
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 31.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 515
500km rikki ja prätkä on taas kunnossa. Hyvää viikonloppua!
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 3.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 519
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537
Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 5.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 561
Enpähän ole ennen kiinnittänyt siihenkään huomiota että noissa urheilusuojalaseissa sillä linssin värillä on väliä riippuen käyttöympäristöstä. Blizillä oli hirmu tarkka luokittelu värin ja olosuhteiden mukaan. Itse ostin keltaiset lasit (29,90€) jotka ovat sisätiloihin/hämärälle. Päiväsaikaankin tuntuivat toimivan.
Quest Carbon -2015
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
rutunen kirjoitti:päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.
Voihan sitä hankkia pohjistaan samanpaksuiset taviskengät kuin on lukkiksissakin?
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
Pastori kirjoitti:rutunen kirjoitti:päivämäärä: 4.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 537Huomasin että polkimien etäisyyttä ei voi säätää samalla kertaa sopivaksi lukkokengille ja tavan kengille. Polvet osuvat tankoon.
Voihan sitä hankkia pohjistaan samanpaksuiset taviskengät kuin on lukkiksissakin?
Kyllä. Ongelma lähti pois tosin ihan etäisyyttä säätämällä.
Quest Carbon -2015
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
rutunen kirjoitti:päivämäärä: 5.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 561
Enpähän ole ennen kiinnittänyt siihenkään huomiota että noissa urheilusuojalaseissa sillä linssin värillä on väliä riippuen käyttöympäristöstä. Blizillä oli hirmu tarkka luokittelu värin ja olosuhteiden mukaan. Itse ostin keltaiset lasit jotka ovat sisätiloihin/hämärälle. Päiväsaikaankin tuntuivat toimivan.
MInäkin pidän keltaisista ajolaseista. Koko ajan näyttää auringonpaisteiselta keliltä ja ajelee hyvillä mielin, vaikka sataisi.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
Otan lähestyvän perjantain merkeissä sivuprojektiksi "Spagaatti kuukauden venyttelyllä, 28min per päivä" kun netistä siihen löytyi ohjeet. Lisäksi löysin toisen artikkelin jossa Thomas Kurtz toteaa seuraavaa:
Here are some of these misconceptions.
That most people can't do splits because of structure of their joints and length of their ligaments
That it takes long time to achieve great flexibility
That strength training limits flexibility and speed
That static stretches, such as attempts at doing splits, are to be done during a warm-up to improve range of motion and prevent injuries
That stretching prevents injuries
(lähde: http://www.fightingarts.com/reading/article.php?id=12)
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 10.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 565 (+7km pystypyörällä)
Quest Carbon -2015
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575
Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.
Quest Carbon -2015
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 14158
- Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
- Paikkakunta: Tampere, Petsamo
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
rutunen kirjoitti:päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.
Kehitys kehittyy. Tuo lienee jo enemmän, kuin pystypyörällä saavuttaisit samassa paikassa samoissa olosuhteissa. Jos ei ole, niin viimeistään tuhannen kilometrin rajapyykin nojapyörällä saavutettuasi pääset nojapyörällä kovemmin kuin pystypyörällä -ainakin mukavammin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
- rutunen
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 707
- Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]
jori kirjoitti:rutunen kirjoitti:päivämäärä: 11.9.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 575Nyt jaksoin jo tasaisella kiihdyttää 40km nopeuteen.
Kehitys kehittyy. Tuo lienee jo enemmän, kuin pystypyörällä saavuttaisit samassa paikassa samoissa olosuhteissa. Jos ei ole, niin viimeistään tuhannen kilometrin rajapyykin nojapyörällä saavutettuasi pääset nojapyörällä kovemmin kuin pystypyörällä -ainakin mukavammin.
Tossakin meni itsellä 2 yritystä joista toka onnistui kun käytin isointa vaihdetta. Nyt tuntuu vielä älyttömämmältä kilpapyöräilyn katsominen telkkarista kun ne vetää tuolla vauhdilla 2-3 tuntia (tasaisilla osuuksilla) ja itse jaksoin sitä nippa nappa pari sekuntia. Tietysti jos alla olisi 6800g pyörä ja elopainoa se 63 kg niin voisi jaksaa kauemmin. Silti ne vipeltää ihan älytöntä vauhtia Tour de Francessa. Yllätyin ihan kun huomasin että joku oli ollut siellä (vain) viiden tonnin pyörällä (cervelo soloist carbon).
Quest Carbon -2015