jori kirjoitti:Pastori saarnaa rekapitulaatio-oppia.
Päätin seuraavaksi kasvattaa räkäpyörien heimoa Rekapitulaatio nimisellä rakkineella. Kysymyksessä on laite jossa oksennan paljon viime vuosina oppimaani nojapyäräjuttua, sekä yritän keksiä eli synnyttää pyörää uudelleen. Usein myös saarnaan ja siitä nimi, tuolta naapurikeskustelusta. Jos sitten tuo lyhenne pitää selvittää, mikäli tällä Nokialle lähtisin - niin yrittäisin paluuta 200 kilsan kerhoon
Hankkeessa etiäppäin.
Hankin eilen romikselta vitosella tämmöisen kohtuullisen hyvävointisen luovuttajapyörän.
Luonnostelin vähän Jarkon isoa jiveä kolhompaa ja vähemmän sporttista leiskaa eilispäivänä.
Jotain tuonsorttista oli mielessä, kun lampsin tänään iltasella pajalle. Nappasin etuhaarukan irti ja havainnoin että perkele - tässähän on ohkainen tuo emäputki. Olin ostanut varmuudeksi suosittua 38/2 putkea jemmaan. En päässyt käyttämään. Rälläköin ja hioin tuon akkainpyörän emäputken käyttökuntoon.
Onnea oli silleen mukana että satuin tekemään tuon kokoisesta putkesta pythonin nivelen ja mulla oli runkoputken reiän tekoon työkalu valmiin. Porsastelin sillä 50x50x1.5 putkeen summammutikassa reiän. Piirtelin pari viivaa ja rälläköin kolosia putkeen. Vääntelin ne piirroksen päällä vähän sinnesuuntaan. Napsin puristimilla vaneriin kiinni ja nippasin heftit saumoihin.
Pitää huomenissa kuvata parempi kuva. Oli lapset rasvanneet linssin että oli toinen reuna kivasti pehmee tässä kuvassa.
Ai niin. Napsin tuosta luovuttajasta (on vähän persaukisuutta edelleen vaivana) myös noin kiekot - 559 tuli rengaskooksi vaikka olin aiemmin ollut vahvasti 622 fiilareissa. Enivei. Näillä mennään ja ekassa evoluutiomallissa vaihteet on sitten noi Nexus 3:n tuottamat kolme. Takakiekkoa mallaamassa on ihan jotain muuta siis. Ostelen sitten jostain tai pöllin ketjuvaihteet myöhemmin. Pitäähän mullakin jossain semmoiset olla.
Ai niin 2. Kokonaistyöaika yhteensä 3 tuntia.