Moi,
Syksy tekee tuloaan, mutta toistaiseksi on ajointoa riittänyt. Nyt olisinkin kiinnostunut teidän kylmän sään (alle 15, mutta yli nollan) varustuksesta.
Minulla ongelma on erittäin helposti kramppaavat jalat. En käytännössä pysty ajamaan shortseilla Suomen lämpötiloissa edes kesäisin, vaan pitkät housut pitää olla aina. Juoksutrikoot eivät myöskään riitä sanotaanko alle 25 asteen lämpötiloissa. Muuten saan lenkiltä nilkuttaa kotiin. Ravintopuoli pitäisi olla hoidossa riittävän veden, magnesiumin, mineraalisuolan yms. puitteissa. Nyt kun lämpötilat ovat laskeneet alle 15 asteen tarvitsisin lisää lämmikettä vyötäröstä alaspäin. Mulla siis on sellaiset henkselitrikoot, joissa on vuori (edellisen omistajan mukaan talviajoon tarkoitettu), mutta ne ei tunnu enää lähempänä 10 astetta riittävän pelkästään. Eilen lenkillä oli 12 astetta ja loppumatkasta piti vähän irvistellä ja taluttaa pyörää, kun pohje kramppas ihan huolella. Jalat oli ihan kylmät, kun tulin himaan (lenkkiä 1:30 ja 30km).
Jalkaterille ehkä riittäisi jotkut kengänpäälliset (Overshoes)? Kertokaahan talviajajat vinkkinne, sillä kohta pitäisi tehdä CRC:stä tilaus. Ihan voi laittaa kuvauksen vaikka koko varustuksesta kiireestä kantapäähän.
Lisätty: Eilisellä lenkillä oli:
Pää: Kypärä ja juoksuun tarkoitettu "hattu"
Yläkroppa: Tekninen t-paita ja vanha talvitakki, joka pitää tuulta ja sadettakin.
Kädet: Ajohanskat mallia ei alle 10 asteen.
Alakroppa: Talviajotrikoot ja alla ihan normi puuvillaa (en ajanut kommandona )
Jalat: Goretex-lenkkarit, lidlin tekniset sukat ja päällä vielä normaalit sukat
Osaako joku sanoa näistä tarkemmin: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=81722
Ovatko paksummat kun nuo mun huonosti kuvaamani nykyiset paksut ajotrikoot? Ko. samat, jotka mulla oli myös Nokialla.