Tuo ohjausgeometrian selostaminen on mennyt niin monimutkaiseksi, että laitan tähän vielä kootut ohjeet, miten saat pyöräsi kuntoon.
Haarukan linjan pitäisi, kun pyörässä on kuorma päällä, ampua etupyörän maakosketuspisteen etupuolelle 40-60 mm. Yleensä sopivana jätön määränä pidetään 1,5 kertaa eturenkaan leveyttä. Leveämpi eturengas sietää enemmän jättöä limpsahtamatta paikoillaan poikittain.
Sinun pyöräsi ongelma on etuhaarukan runsas käyristys yhdistettynä melko pystyyn ohjausakseliin. Käyryyttä on yli 60 mm, vaikka 30 mm riittäisi, eikä vähempikään ole vielä haitaksi, kun tuo ohjauskulma on noin jyrkkä.
Haarukan käyristyksen määrää (offset tai rake) voit mittailla oikaisuoperaation aikana asettamalla haarukka pöydälle haarukan käyryys ylös päin. Vatupassilla sitten voit mitata, että molemmat haarukan puolet ovat yhtä korkealla.
Haarukka oikenee nätisti jämäkän ruuvipenkin välissä puoli kerrallaan metrisellä putkella vääntäen. Tai jos on hydraulipuristin, niin puupalikoiden välissä painamalla.
Samalla, kun irrotat haarukan, muista varmistaa, että laakerinpitimet ovat molemmat oikein päin, jotta laakeri istuu nätisti, eikä takeltele.

Sekä ylä-, että alalaakeriin kuulanpitimet näin päin, selkä alas ja kuulat ylös.