Tarvittaisiin jonkinlainen wiki-cad, jotta voitaisiin suunnitella oikeasti porukalla.
1) Google docsissa on piirros-ohjelma, ei tietysti mikään cad
2) Erilaisiin wiki-alustoihin on olemassa piirros-plugineita, joilla pääsee piirtelemään. Eivät nekään cadiä korvaa, mutta kimpassa edioitavia. Tuo meidän nojakki-wiki on roiskaistu ilmais-palveluun, jossa ei taida moista ominaisuutta olla.
Yksi tyhmä kysymys: mikä on se perustavaa laatua olevan parannus kolmipyöräiseen nojakkiin (joka siis olisi varustettu samantyyppisellä korilla)?
Projektin tilannetta en tiedä, mutta nelipyörässä on periaatteessa parempi kaarrevakavuus ja kätevämmät tilajärjestelyt. Samat edut ja haitat kauramoottorilla varustetulla autolla on kuin muillakin. Nelipyöräinen apumoottori-kinneri olisi varsin kätevä peli kaupunkiliikenteeseen.
Onhan niissä se ero ett kolmipyöräsessä on kolmeajolinjaa - kaikki montut löytyy varmasti nelipyöräsessä on pyörät kahessa linjassa, löytyy vähemmän monttuja ja tärinäraitoja. Talvella lumessa ehkä kevyempi samasta syystä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tätä en ymmärtänyt " parempi kaarrevakavuus". Onko tadpolen kaarrevakavuudessa jotain puutteita?
Käytännössä tätä ei poljettavalla laitteella huomaa, mutta tadpolekolmipyörä kaatuu helpommin kaarteessa kiihdytettäessä, kuin nelipyöräinen tai delta. Vastaavasti delta kaatuu kaarteessa jarrutettaessa helpommin, kuin tadpole. Nelipyörässä on molempien paremmat puolet vakauden mielessä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma