pw1

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Tuo nykyinen niska tuki ei kestä, pitäs askarrella uus penkki ja se juuri on jääny tekemättä.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Tänään oli peräkärry taas käytössä kun työmaalle vein putken osia ja työkaluja. Ajellessa pälkähti ett jos huomenna veis ne 5*6m sadevesiputket tuolla. Paino ei olis ongelma mutt yhistelmästä tulis aika pitkä. Muistan ett jotkut oli saanu sakot kun olivat kulettaneet kahella pyörällä lipputankoo. Mutta jos nuo putket laittas peräkärryn "aisaksi" , saattas poliisi joutuu miettii pitempään millä perusteella sakon kirjottaa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jori »

Tällaista kuormaako tarkoitit?
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Joo, samaan tyyliin 8) voi olla ett pitää hakee autolla ettei maine liikaa kasva.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Tänään oli peräkärry taas käytössä kun työmaalle vein putken osia ja työkaluja. Ajellessa pälkähti ett jos huomenna veis ne 5*6m sadevesiputket tuolla. Paino ei olis ongelma mutt yhistelmästä tulis aika pitkä. Muistan ett jotkut oli saanu sakot kun olivat kulettaneet kahella pyörällä lipputankoo. Mutta jos nuo putket laittas peräkärryn "aisaksi" , saattas poliisi joutuu miettii pitempään millä perusteella sakon kirjottaa.

Ei kai ne sakkoja ollu saanu, mutta pääsivät lehteen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Polk ... 5257643704
Tuossa väitetään että polkupyörää koskee pituuden suhteen samat säännöt kuin autoa, metri eteen ja kaks taakse saa olla ylitystä...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja optimistx »

PW kirjoitti:

Joo, samaan tyyliin 8) voi olla ett pitää hakee autolla ettei maine liikaa kasva.

Petri

Jalankulkijalla ei liene pituus-, leveys-, korkeus-, painorajoituksia. Jos talutat kulkuettasi, pitäisi ymmärtääkseni onnistua laillisesti.

Joskus yllättävät ratkaisut toimivat sittenkin. Auvoisena kesäyönä skooterini teki tenän 40 km päässä kotoa. Aikani pähkäilin junia, busseja, takseja, hinausliikkeitä jne, mutta sitten välähti: miksi ihmeessä en taluttele sitä kotiin ja nauti elämästä. 10 tuntia ihmisenä suviyössä on varmaan aivan Sillanpääläinen kokemus.

Vajaa tunti oli todella nautittavaa menoa.

Sitten Hiace-pakettiauto pysähtyi vierelle ja kuski alkoi kysellä, tarvitsenko apua. Kiittelin ja selittelin käveleväni Espooseen. Tarkoitin todella, etten tahdo kyytiä. Mutta kaveri ei uskonut, vaan puoliväkisin otti mukaansa. Ei edes huolinut maksua perillä, ankaralla suostuttelullakaan. Lämmöllä häntä muistelen.

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

jviirret kirjoitti:

Ei kai ne sakkoja ollu saanu, mutta pääsivät lehteen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Polk ... 5257643704
Tuossa väitetään että polkupyörää koskee pituuden suhteen samat säännöt kuin autoa, metri eteen ja kaks taakse saa olla ylitystä...
Jukka

Hehe, eli siis mun venetrailerini on laillinen! Takaylitystä on vain vajaat puolitoista metriä. :)
Kuva

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja irakas »

Minä kuljettelin aikoinaan Artisan-merikajakkiani tekemälläni pystypyörän peräkärryllä. Kuvakin siitä on, mutta en nyt sitä löytänyt. En joutunut tekemisiin kiiltävänappisten kanssa. :mrgreen:

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Nebulus kirjoitti:

Hehe, eli siis mun venetrailerini on laillinen! Takaylitystä on vain vajaat puolitoista metriä. :)
Kuva

Ei taida olla laillinen painon puolesta. Lain mukaan pyörässä/kärryssä sai kuljettaa jotain ihan naurettavan pieniä kuormia.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 616406.pdf Jos teet niinkuin näissä ohjeissa sanotaan ja vaihdat molemmat jarrupalat yhtäaikaa . Niin pitäs kulua oikein. Jos olet tehnyt niinkuin yleensä ihmiset, että käyttöohjeet on niille jotka luulee että ei osaa. Niin lue nyt kuitenkin. :roll:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Ei oo miun jarrut noin hienot, vaijeritoimiset vaan. Eikä ne oo automaattisesti säätyvät, käsittääkseni :oops: itse oon kuusiokolo avaimella kkiertänyt tiukemmalle aina kun pito vähenee.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?

Kai niitä molempia kenkiä pitää kiristää lähemmäs kun palat kuluu :shock: Näin minä ainakin olen tehnyt :oops:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Itse olen keskittänyt ensin jarrusatulan suoraan niin että satula on niin löysä että se pääsee liikkumaan jus ja jus. Sitten säätänyt molemmista palojen säätöruuveista vuoron perään niin että satula on lukossa, eikä levy pääse pyörimään.Sit lukitset satulan kiini niiden kuusiokolo ruu veilla. Sen jälkeen palat alkuasentoon säätöruuveist ja kiristänyt vaijerin sääröt niin lähelle että palat rupee näkymään kulutuspinnaltaan. Sit säätänyt palat vuoron perää kummaltakin puolelta niin lähelle, että juuri ja juuri levy pyörii. Säätö pitää tehdämolemmista paloista , sillä jos toinen puoli on kauenpana kuin toinen , niin jarrutettaessa rupee levy soimaan ilkeesti . Kun se taipuu altoliikkeinä , kenkien välissä. Sen takia nuo palat uusitaan , aina yhtä aikaa. :lol: Saatko nyt selvää tästä toodista.

Vastaa Viestiin