mhelander kirjoitti:Haarukan olka on ontto joten jengat on vain päällisosassa. Ainetta siinä on sen verran että luulisin kestävän. Mutta kierteitä ei kauheen montaa ole. Pitää tuo alusholkki tehdä tosi tarkasti oikeeseen muotoon ja varmaan lukitteella vetästä pultti kiinni.
...snip...
Homma tyssäsikin sitten vetämättömään viemäriin jota roopataan sitten varmaan pari iltaa...
Onneksi viemärin sain kuntoon myöhemmin illalla. Joten tänään pääsi sitten taas vähän väkertämään, kun ensin laitto likan (nyhverön) fillariin Marathon Winter -nastagummit alle ja huoltaahan se Tunturi piti kans.
Sitten etäohjauksen kimppuun, se on nyt valmis:


Heitin malliksi luovuttajapyörästä stemmin ja tangon jotta voi vähän kokeilla. Ei paljoa kun ohjainlaakeria ei ole joustohaarukan ja emäputken välissä. Toimii.
Otin rosteritangosta pätkän, puhdistin haarukan jengat ja kuivuttuaan sinne runsaasti Loctite sinistä ruuvilukitetta ja tangon pätkään kans. Ja sitten reikään pohjaan asti asettumaan. Taiteilin alumiiniputkesta holkin täsmälleen olkapään muotoiseksi ja niin että about milli jää nivelen ja olkapään väliin kun on lähimmillään.
Etäohjauksen emäputkeen pätkin sitten siinä alun perin olleen etuhaarukan, hitsasin vasemman jalan tynkään lattaa pohjaan ja rälläkällä ura sivuun. Siihen hitsaamalla rosterista kierretankoa pätkä, alumiiniputkesta sopiva holkki ja nivel perään.
Ohjausnivelten välissä on 30cm rosterista kierretankoa. Ovat nivelet yhtä kaukana ohjainputken keskipisteestä. Ja haarukassa oleva on noin 5mm 90 asteen kulmaa edempänä. Aika hyvä tuli, paremmin selviää kun pääsee ajamalla kokeilemaan... sitä ennen pitää tehdä riittävän korkea stemmi jotta jalat mahtuu veivaamaan.
Kääntyy aika lailla yhtä paljon molempiin suuntiin. Toivottavasti riittävästi maastossa koluamiseen.