Wacky kirjoitti:Osa pyöräteistä on aurattu 24h pyryn jälkeen. Suurin osa 48h ja joitakin jopa tärkeitä pätkiä ei autara ollenkaan vaan ne tallautuvat jossa noi marathon winterit on aika heikoilla samoin loskassa ne ei ole kovin kaksiset koska kuvio täytyy nopeasti ja on sen jälkeen liukkaat. Opit äkkiä pitämään ajorataa kotonas jos lunta alkaa tulla 
Itse olen varustautunut nokia W240 nastarenkailla joissa on syvempi harvempi kuviointi mutta yhtä paljon nastoja kuin noissa MWssä. Ne toimi kelillä kuin kelillä hybridissä viime vuonna kun nojapyörän, jossa ne marathon winterit, joutui jättämään kotiin. Ja kunhan peittävä lumi tulee niin pistän alle läskirenkaat eli 45NRTH Hüsker Dü 26 x 4.0 renkaat joilla pääsee jos nojapyörällä on päästäkseen.
Juu, rengasrulettia on luvassa jos meinaa kaikilla keleillä ajaa. Itse inhoan nastarenkaita, kun sellasilla rullasin pari talvea maasturilla kaikilla keleillä.
Tällä hetkellä taklaan rengasongelmat niin että Metassa on Contin ProContact 2 kitkarenkaat 30mm leveät jotka toimii mainiosti pirun liukkaalla ja pakkaslumella. Muille keleille sekä yleiseen pyörätie rynkytykseen on tulossa tuo täysjousitettu off-road nojakki jossa alla Schwalbe Racing Ralph Evo 57mm:n gummit. Toiminee paremmin poljetussa lumessa joissa Contin gummi, etenkin jos lumi on sileän jään päällä, on mahdoton ajettava.
Noita pahemmilla keleillä jätän suosiolla nojakkilenkit väliin. Nastat löytyy vain juoksukengistä joten pitää juosta sitten jos ajamaan ei pysty.
Tyttärellä on Tunturissaan nuo Marathon Winterit ja hyvin ne pitää näillä liukkailla mutta pakkaslumessa ne ei ole häävimmät pitämään. Jolloin itse tykkään eniten ajaa. Siksi en edes ole kokeillu noita gummeja Metassa.