pw1

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17873
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?

Kai niitä molempia kenkiä pitää kiristää lähemmäs kun palat kuluu :shock: Näin minä ainakin olen tehnyt :oops:

Jukka

Jaa, taas opin jotain - en siis oo lukenu käyttöohjeita :oops: 8) Oon säätäny vaan toista puolta enkä, oo kiristäny vaijeria ainakaan samaan aikaan kuten tuossa Nallen linkittämässä ohjeessa neovotaan.
Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

PW kirjoitti:

Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?

Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17873
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

Silti ihmettelen miks se tuntuu kuluvan niin nopeesti ?

Jos vastapuolen palaa ei siirretä lähemmäs sen kuluessa niin puristuspuolen palahan pitää säätää jopa laahaamaan että se ylettää puristamaan levyn vastapalaan asti. Laahaava jarru kuluu nopeasti.
Toinen seikka on se, että kun vastapuolen pala on liian kaukana levy taipuu jarrutettaessa ja kuluttaa palan vinoksi.

Jukka

No niinpä kait joo, mie oon vissiin tehny vaan päinvastoin ett oon siirtäny vaan sitä vastapuolta ja puristava kappale on jääny siirtämättä. Noo ehkä tää nyt selkis ja asia korjantuu, kiitos taas. - kengän pohjatkin säästyy ku ei tertte kantapäällä niin paljoo jarrutella :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17873
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

Puhkes edestä tuo Schwalben citymaraton niin ett ulkokumissa iso repeemä sisäpuolella josta sisuskumi pullahti ulos. Alle 4 kk kesti jotenkin tuntu alusta asti ett tuossa oli jotain vikaa. Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.
Nyt pitäs arpoo mitä laittas alle talvikumii vai jotain biltemaa, ens viikoks lupas tännekin pakkasta ja lunta.
Leveemmät kumit pitää laittaa kuitenkin eri haarukalle jos sais aikaseks asentaa molempiin haarukoihin renkaat, olis sitten helppo vaihtaa kelin mukaan.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 14167
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:

Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.

Tuo on ollut valmistusvirhe. Kylkikudoksessa ollut tuossa kohdin katkos, josta sitten viimeiset langat katkesivat ja ulkokumi pullahti sisäkumeineen ulos ja puhkesivat molemmat. Tuolaisia nuo ovat eurooppalaiset renkaat. Käyttäisit kunnon kiinalaisia. :D
Eikös näissä Schwalbelaisissa ole viime aikoina ollut enemmänkin näitä laatuvirheitä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4063
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Wacky kirjoitti:

Schwalben kumit on ehtaa indonesialaista käden jälkeä, eikä eurooppalaista. Aitoa euroopalaista saa continentalilta jolla osa malleista on valmistettu käsin saksassa tai ainakin näin mun contin kyljissä lukee..

Näin lukee munkin Conti GP 4000 S gummien kyljessä, kuten myös TopContact 2 kitkarenkaissa (muistaakseni). Onko se hyvä vai huono asia jää nähtäväksi, GP:t on kyllä pelannu tosi hyvin.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4911
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Minulla on noita Conteja , niin osa tulee näkyjään Intiasta. Muutamassa on lukenut made in Malesia. :roll:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Pintaan ilmesty heti pehmee kohta olikohan jonkun jarrutuksen jälkeen, ehkä samasta kohasta nyt revenny.

Tuo on ollut valmistusvirhe.

Tai liikaa painetta?
Mä oon ollu ihan tyytyväinen Schwalben kumeihin, kokemusta Kojakeista, Marathon plussasta ja Marathon racereista.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4063
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Nojanalle kirjoitti:

Minulla on noita Conteja , niin osa tulee näkyjään Intiasta. Muutamassa on lukenut made in Malesia. :roll:

Contin renkaista ne jotka käyttää heidän Black Chili kumiseosta on valmistettu saksassa. Sitä black chili kumiseosta ei nimittäin käytetä kuin saksan tehtaalla, tai näin muistan lukeneeni jostain heidän sivuilta.

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4911
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli. :roll:
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin. :lol:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17873
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja PW »

No, laitoin vanhan käytetyn vredesteinin alle katotaan kestääkö, olkoon euro vai aasia tuotantoo eihän näistä tiedä.
Kiekon kun laitoin haarukkaan ja pyöräytin ni jarru laahas - otin koko jarrun pois - eipä enää hankaa :) noin se tais olla viime talvenakin :oops: jarrukenkänä 48 numeroinen :)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4063
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Nojanalle kirjoitti:

Nykyiset on kyllä tehty Intiassa. Sitä se kauppias ihmetteli. :roll:
Kävin oikein tarkistamassa ja kyllä ne oli Intian tehtaan tuotoksia. Että Saksan tieto oli netissä väärin. :lol:

Kieltämättä jännää, koska contin sivuilla lukee näin: The complex compound technology is so sensitive that tyres with BlackChili Compound can only be produced exclusively in our German Korbach factory.
http://www.conti-online.com/generator/w ... li_en.html

- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4911
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Siinä näet , saa kirjottaa ja sanoo mitä tahtoo. Vastata ei tarvitse. Kuluttja vastaa sit jaloin , jos haluu olla erimieltä. :mrgreen:

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: pw1

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Nojanalle kirjoitti:

Siinä näet , saa kirjottaa ja sanoo mitä tahtoo. Vastata ei tarvitse. Kuluttja vastaa sit jaloin , jos haluu olla erimieltä. :mrgreen:

Tai sitten sinun Intiassa valmistetuissa kumeissa ei ole tuota "BlackChili Compound":a :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin