Koeta ensin rullailla alamäkeen. Aluksi jalat pois polkimilta ja ohjaat käsin. Sitten varovasti nostat toisen jalan polkimelle. Jos meinaa lähteä lapasesta niin jalka pois, rauhoitat menon käsin ja taas jalkaa polkimelle. Sitten hissun kissun molemmat jalat kyytiin ja lopuksi kevyttä pyörittelyä. Eikä liian isoon mäkeen, sellaiseen jossa pyörä valuu reipasta juoksuvauhtia.
Ei nyt yhden kokeilun perusteella pyörää lähdetä muokkaamaan. Tässähän asuittais vielä viidakon puissa jos yhden kokeilun perusteella kaikki uusi tuomitaan vaikeaksi ja hankalaksi.
Alamäkeen ensin jalat ilmassa tai etupyörän akseleilla harjoittelet. Sitten kun tuntuu varmemmalta, nostat jalat ja alat polkea.
Edit:
Taas ehti Jukka ensin. En huomannut sivun vaihtoa ja vastasin edellisen sivun viimeiseen viestiin. Kun painoin lähetä, siellähän se jo oli Jukan saman sisältöinen viesti.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Molemmat oikeassa. En vaan muistanut että mullakin oli suuria vaikeuksia alussa kun napsautti klossit kiinni polkimiin. Piti treenata aluksi alamäestä vauhdit jalat irti, sitten yhdellä jalalla polkemista jne.
Näitä ohjeita muistelin vuosi sitten kun tyttärelle neuvoin nojakilla ajoa. Siltä ei ottanu kuin vartin ja alko ajaminen sujumaan.
Piti näitä kerrata sitten alkusyksystä kun omaa etuvetosta lähdin ajamaan ja opettelemaan. Kyllä sillä näin periaatteessa ja alle vartin oppi pystyssä pysymään mutta pidempään piti treenata että uskalsi autoteille lähteä ajamaan. Pyöräteitä hoipuin illan pimeinä ettei kukaan nää (tai paremminkin jää alle).
Lainasin SH6:sta eli Komsasta vaneri-istuimen ja muutin takajousituksen jäykemmäksi. Jousto syntyy pelkistä kiinnitysjoustimista, joihin on pujotettu 4 mm:n sinkkivaijeri, jolla myös takahaarukan alaskääntyminen (pyörää nostettaessa) on estetty ripustamalla se tarakasta.
02122012 SH20.jpg (65.7 KiB) Katsottu 2298 kertaa
On selvästi tukevamman tuntuinen. Tuli niin paljon lunta, että ei ole toistaiseksi juuri mahdollisuuksia ulkona harjoitteluun.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Bentriderin sivuilla LWB_guy kirjoittaa: "I like the unique frame of that bike. Perhaps the two front tubes which hold the crank ought both be straight? I am guessing that the length of the head tube prevented you from doing that. Still, it's a good-looking bike".
Mitähän se kaveri oikein tarkoittaa?
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Bentriderin sivuilla LWB_guy kirjoittaa: "I like the unique frame of that bike. Perhaps the two front tubes which hold the crank ought both be straight? I am guessing that the length of the head tube prevented you from doing that. Still, it's a good-looking bike".
Mitähän se kaveri oikein tarkoittaa?
Sakari
"I like the unique frame of that bike. Perhaps the two front tubes which hold the crank ought both be straight? I am guessing that the length of the head tube prevented you from doing that. Still, it's a good-looking bike".
"Minä pidän tuosta pyörän ainutlaatuisesta rungosta. Ehkä noiden kampikeskiötä pitävien putkien soisi molempien olevan suoria? Arvelisin että emäputken mitta esti sinua niin tekemästä. Silti se on hyvän näköinen pyörä."
Ilmeisesti viittaa tuohon paksuun poljin puomiin jossa on mutka, jotta olisi ollut ilmeisesti hänen mielestään visuaalisesti kivempi josse olisi ollut suora...
Näin epäilisin mutta minun arvaukseni on aivan yhtä hyvä kuin sinunkin.
"I like the unique frame of that bike. Perhaps the two front tubes which hold the crank ought both be straight? I am guessing that the length of the head tube prevented you from doing that. Still, it's a good-looking bike".
"Minä pidän tuosta pyörän ainutlaatuisesta rungosta. Ehkä noiden kampikeskiötä pitävien putkien soisi molempien olevan suoria? Arvelisin että emäputken mitta esti sinua niin tekemästä. Silti se on hyvän näköinen pyörä."
Ilmeisesti viittaa tuohon paksuun poljin puomiin jossa on mutka, jotta olisi ollut ilmeisesti hänen mielestään visuaalisesti kivempi josse olisi ollut suora...
Näin epäilisin mutta minun arvaukseni on aivan yhtä hyvä kuin sinunkin.[/quote]
Kiitos käännöksestä!
Eikö kaveri ole aiemmin nähnyt cruzbikejä? Useimmissahan on mutka tuossa kohtaa. Se yksinkertaistaa etuvaihtajan asentamista.
Sekin jäi ihmetyttämään, kun hän tuntuu näkevän, että kampikeskiötä pitäviä putkia olisi vain kaksi.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Viimeksi muokannut jori, 03 Joulu 2012, 09:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Ei päästy täälläkään koeajelemaan ulos, kun lunta tuli solkenaan, mutta hyviä ideoita tuli ilmi keskusteluissa SH20:n ja SH21:n jatkokehittelyjä varten.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason