No juu, tämä ketju kuten värkkikin on ollut talvilevossa. Mutta kun alkaa pikkuhiljaa tiet sulamaan ja aurinkokin pidentää päivää niin tulee akuutiksi vehkeen ajokuntoon laitto.
Runko on roikkunu kattopaarteesta talven, nappasin siitä penkin möykkäriin ja kiekot veks.
Kaverin kanssa hommattiin harjoittelurullat joilla oli tarkoitus pitää kääntyväkeskiöisen etuvetosen ajotaitoja yllä mutta möykkärillä ajo on ollu niin hauskaa ja sitä on tullu niin paljon etten tätä ole saanu tehtyä, vielä.
Nyt on tarkoitus fiilata viimeiset bugit pois tästä ja sitten maalata runko, maalitkin on odotellu jo syksystä inspiraatiota, ja tallin tyhjenemistä. Sittemmin siellä on maalattu möykkäri joten on tämän vuoro.
Bugeja on vielä tuolla stemmiosastolla, tahtoo saada tankoa alemmas ja kädet täysin vaakatasoon. Ja säädöt pitää testata tyttären asennossa ennen maalausta. Jos oppis ajamaan etuvetosella niin sillä voi olla vaikutusta seuraavaan projektiin... taidan taistella eteen alle 28mm:n kuviollisen renkaan niin pääsee kokeileen, toimii se jotenkin lumellakin kun oppi MetaPhysic:llä ajamaan hiekotetulla pelijäällä kesäslikseillä
.
Mitä tulee voimansiirtoon niin tulosteet on valmiina 10% ovaaleille ketjurattaille. Tähän teen isommat kuin muihin, 39- ja 55-piikkiset. Kun on tarkoitus mennä tällä isoa kovaa, ja ehkä kadenssi on vähän alhaisempi kuin takavetosilla. Tai sitten ei, tässä kun oli ainoana pyöreät ketjurattaat.
Teen noi rattaat niin että ne menee etuvetoseen 110 BCD-kampiin, mutta että ne voi läjätä reppuseläksi ja laittaa myös lowraceriin, jos tarve vaatii. Siinähän on BCD 144 ja nykyiset on 50/34 ja reppuselkä ratkaisu.
Harkinnassa on myös käyny josko ton vanhan Campyn takavaihtajan päivittäis SRAM X.7 lyhythäkkiseen. Mutta sille pitäis tunkata vaijerin vedon sovitus Doppler-kitkakahvoille. Tai jos päivittää tangonpää kahvat niin ne on sitten indeksi-tyyppiä (kitka-asentoa ei ole ainakaan SRAM:lla, ehkä jotain $haissen kahvaa saa vielä) jolloin taas taistellaan tuon kaapelin vedon suhteen.
On myös löytyny infoa että X.9 ja X.0 takavaihtajiin on modattu tuota vaijerin taitto-osaa jolla vipusuhdetta saa muutettua. Pitää kattoa, mutta nyt mennään vielä näillä.
Paitsi ketjun saatan vaihtaa. Sitähän pitää pidentää jos isommat lehdet laitan, nytkin on yksi linkkipari täyden ketjun jatkona siinä. Fillarifoorumilla kovasti kehuskelivat Campagnolo C9-ketjua, sen voi yhdistää ilman pikalinkkejä ja kuulemma kestää myös maastovehkeissä. Joten jos hommais noita neljä, kolmesta tekis möykkäriin ketjun joskus ja siitä jäävästä pätkästä sekä neljännestä tähän.