VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Onko elämässäsi muutakin kuin nojapyöräily?
Lukittu
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä uusin innoitukseni.

Oli pakko aloittaa puhtaalta pöydältä, kun huomasin, että ketjuja piti laittaa kaksi edelliseen.

Parasta tässä on kuitenkin hyvä matala ajoasento ( kädet ei oo eessä kuten VARNAssa olisi ), joka takaa kohtuullisen huippunopeuden 200 metrin kisaa varten.

Lisäksi tähän mahtuu iso kaiffari ja ns "poor mans area ruling" tapahtuu myös.

Otsapintaa on enemmän kuin VARNAssa ( pitääkin olla 110 kiloselle 193 senttiselle ), mutta vähemmän kuin EIVIE III:ssa.

Ohjaus on kuten monessa muussakin, mutta liikkeet viety äärimmäisen pieniksi yliohjaamisen eliminoimiseksi.

Liitteet
tosi pieni trike
tosi pieni trike
VELOCITRIKE_SL.jpg (47.16 KiB) Katsottu 6044 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7060
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Rupea vaikka pahvista skissailemaan mallia - pääset työn alkuun konkreettisesti. Niin tein taannoin itsekin.

Kuva

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Yks huomio näin alkuun: etupyörä ei nykymallissa mahdu juuri kääntymään oikealle kun ottaa eturattaaseen.

Kannatan pastorin ehdotusta :)

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Pastori kirjoitti:

Rupea vaikka pahvista skissailemaan mallia - pääset työn alkuun konkreettisesti. Niin tein taannoin itsekin.

Kuva

Joo kyllä..jonkinlainen konkreettinen 3D tutkielma jossa ohjauksen ja voimansiirron voi testata on tarpeellinen...jotta kaikki toimii ja löysät saadaan puristettua ulos.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Yks huomio näin alkuun: etupyörä ei nykymallissa mahdu juuri kääntymään oikealle kun ottaa eturattaaseen.

Kannatan pastorin ehdotusta :)

Etupyörähän tässä ei käännykkään vaan on takaohjaus.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä muuten tuo takaohjaus toimii toisinpäin kuin Sakarin SH2:ssa...eli kääntyy sinne minne työnnetään. Aivan kuten lentokoneen sivuperäsimissä.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Tämän tyyppinenkin velomobile on jo olemassa, Velayo: http://www.fortschritt-fahrzeugbau.de/

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Lukases toi ketju sit kun on tylsää, siinä on koluttu takaohjausta ja saatu jotain aikaiseksikin...
Mutta ei kannata sitten siihen ketjuun enään vastata...
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =rws#p9685

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Joo kiitos linkistä.

Tässä 2-pyöräinen takaohjauksella;

Erittäin epävakaan tuntuinen...3 pyöräinen on varmaan vakaampi. Delta ehken tadpolea parempi ?

Akseliväli esityksessäni 1200 mm.

Thrust SSC on takaohjauksella...Bugatti Veyron ei ole;

Mietin tuollaista optiota tähän että ohjaussauvojen päissä olisi kaksi eri kiinnityskohtaa työntötangoille takaohjaukselle...toinen nopeusajoon ( pienet liikkeet 1/3 normaalista ) ja sitten työpaikkajoon isommat liikkeet. Se voisi olla lääke saada se erittäin vakaaksi.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Tässä muuten 5 astetta käännettynä molemmat pyörät vasemmalle kääntymistä varten ( ehkä liikaakin optiota ? ).

Huomasin että haarukoita yhdistävä tanko jää lyhyeksi kun poikkeuttaa 5 astetta...eli se pitää sijoittaa uusiksi.

Liitteet
top view
top view
VELOCITRIKE_SL_TOP.jpg (16.58 KiB) Katsottu 5962 kertaa

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Aiemmin sanoin että tämän frontal area on isompi kuin VARNAssa..se pitää paikkaansa, mutta poikkileikkausten maksimi poikkipinta-ala näyttää olevan vain 0.158 m2 luokkaa ( vaikka 10 cm Varnaa leveämpi hartioista )..joten se ns. poor mans area ruling taitaa toimia.

:wink:

Tässä 133 km/t liikkuva laite; http://www.varnahandcycles.com/gallery/g12.jpg

Tossa Varnassa on vielä alempana polkimet kuin tässä. Tarvinnee tuunata vielä.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Pienikin ohjausliike, tai ihan polkuvoimat, niin rst levy menee mutkalle enemmän kuin tavallinen vanne tarvisi tilaa :roll: bonuksena painaa enemmän.

Tuosta katteen muodosta sen verran, polvet nousee kattoon asti ja siellä on tilaa piirretty vain päälle - todellinen tilantarve lienee enemmän.

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Leikkauskuva taitaa olla siitä pään kohdalta. Polvien kohdalla kate on leveämpi, mutta melko ahtaalta silti vaikuttaa. Kypärää ei auta päähän myöskään laittaa.

MetaPhrastic 2012

Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

MikaL kirjoitti:

Leikkauskuva taitaa olla siitä pään kohdalta. Polvien kohdalla kate on leveämpi, mutta melko ahtaalta silti vaikuttaa. Kypärää ei auta päähän myöskään laittaa.

Joo kyllä leikkauskohta on kohtuu hyvin indikoitu.

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lizard100
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 625
Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: VELOCITRIKE..kolmas kerta toden sanoo ?!

Viesti Kirjoittaja Lizard100 »

Syväri kirjoitti:

Pienikin ohjausliike, tai ihan polkuvoimat, niin rst levy menee mutkalle enemmän kuin tavallinen vanne tarvisi tilaa :roll: bonuksena painaa enemmän.

Tuosta katteen muodosta sen verran, polvet nousee kattoon asti ja siellä on tilaa piirretty vain päälle - todellinen tilantarve lienee enemmän.

Viitannet tähän 14 mm ohueseen takakiekkoon ?

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 6&start=30

No se ei ole ihan koko rakenne vaan selostus siitä kuinka ohut se vanne on ( 14 - 21 mm ).

Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com

Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman

Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !

  • M. King Hubbert
Lukittu