2013 heinä-elokuun vaihteessa ajattelin osallistua LEL:iin: http://www.londonedinburghlondon.com/
Nimi sen kertoo mistä on kyse…. Noin 1400km ajo. Ajetaan leppoisaan pikänmatkanpyöräilijöiden tyylin yhteislähdöllä ilman kilpailua, leimoja matkakorttiin todisteeksi. Matkasta pitäisi selvitä viidessä päivässä, nukkuma/ruoka paikkoja järjestetty reitin varrelta. Ajopeli vapaa kunhan toimii ihmisen voimalla. Tämä ajo on tunnettu ilmapiiristään, rento ja hauska, kunhan vain tykkää polkea pitkää matkaa. oma 2013 treenaustavoite onkin sitten selvä....
Löytyykö muita lähtijöitä Suomen nojailijoista? Jos haluaa osallistua, kannattaa rekisteröidä ja maksaa heti 5.1. rekisteröinnin alussa, tapahtumaan otetaan vain rajattu määrä osallistujia.
Mikä tuosta tekee lepposan ? 1400km/ 5pvä ?
Muutenhan mie lähtisin mutt Muistaaksein Nokiall on samaan aikaan perinteinen suomalainen nojapyörä juhla, josta ei voi mitenkään olla pois
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kulkupelinä toimii velokraftin VK2 hiilikuituinen semilowraceri, takakoppa tavaroille. pyörä painaa valoineen ja GPS latureineen 12.5 kg. Mukana vara/sadevaattet, työkalut ja renkaat, ruokaa ja juomaa... Varusteet painaa melkein toisen pyörän verran
Yritän ajaa noin 500 km vuorokaudessa 2 päivää ja loput niin lujaa kuin jaksaa. Nukkuakin pitä muutama tunti/ vrk
Nojailija näyttää olevan jo Edinburghin porteilla, hetki sitten nähty Moffatissa, mistä on vielä 80 km Edinburghiin, puolimatkaan. Matkaa takana siis 624 km ja aikaa kulunut 34 h 18 minuuttia. Tuosta tulee rei 18 km/h taukojen kanssa.
950 km takana ja kele vasen akilles kipeenä eikä saa tehoja. Kylmäpussia päälle ja kipugeeliä. Ja side. Kipu johtunee sukan varren tiukkudesta, tai sitten jalat vaan turvonnu numero isomaksi. Vielä jatketaan, etappi kerrallaan
1000 tuli täyteen ja tähän se loppu. Molemmat akillesjänteet tohjona, lepo ei auttanut. Täytyy löytää edes jotain positiivista, sain kivan pyöräreissun englannin maaseudulla..... Nokialle tulen, toimitsijaksi