Ainoa huono tuuri oli se, että takavaihteiden tangonpäävaihtajasta oli indeksirinkula haljennut kahteen osaan . Eikä varaosaa saa vaan pitää vaihtaa sitte molemmat vaihtajat kuulemma.
On se kumma kun ei saa muka tilattua vain toista vaihtajaa vaan molemmat pitää pyöräliikkeiden mukaan aina vaihtaa. Tilaat vaan sopivan mallisen korvikkeen ja vaihdatat sen siihen niin säästät paljon. Saksalaiset verkkokaupat on pullollaan kohtuu hintaisempaa tavaraa vrt. kivijalkaliikkeet keskimäärin.
^ No siis käsitin että nettikaupoissakin ne myydään pareittain, vai eikö näin ole? Pyöräliikkeen kautta tilattuna osa 90e, CRC:stä muistaakseni 76e ilman postikuluja..eihän sitä toista vaihtajaa mikään pakko ole vaihtaa mutta kaappiin jää turhaksi sitten uusi.
Mietin vain että voiko tuollainen tyyppi olla jälleenmyyjänä. Luulisi että sillä olisi jotain väliä miten jälleenmyyjä hoitaa asiansa.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Näyttää tosiaan olevan harmillisen usein pareittain myytäviä ja vieläpä uskomattoman hintaisia. Ei näytä ultegra sarjaa halvempia olevan ja nekin on saatavilla vain 8 nopeus versiona ja veikkaan että vaihteita on kuitenkin 9 tai 10..
Mietin vain että voiko tuollainen tyyppi olla jälleenmyyjänä. Luulisi että sillä olisi jotain väliä miten jälleenmyyjä hoitaa asiansa.
Harva huonoa palvelua saanut varmaan valittaa tehtaalle ja suomenkielisiä foorumeita tehtailiat tuskin lukee. Se, että miehen maine on mikä on vaikuttaa kyllä myyntiin, itsekään en ensimmäistä pyörää häneltä "uskaltanut" kysyä vaan ostin Ronilta. Sinänsä sääli... hidastaa hyvän harrastuksen yleistymistä...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Mä olen tyytyväinen ko. Herran toimintaan. Ilman sitä olisin ostellut valmiita rakkineita. Päätin olla ostamatta kun kaikki edustukset olivat haalittu sinne samaan paikkaan ja rakentaa itse. Nyt tiedän pyöristä melkoisesti enemmän. Kiitos tästä.
Nyt on sitten vaihdettu vaihtajavipu. Kyllä se parempi näin on, vaikka ensimetrit hiukan ikävöinkin sitä väliaikaista kitkasysteemiä. Nyt ei enää pompi vaihteet ees taas kun röykkysellä alustalla on vaikeaa tunnustella/kuulostella et missäs kohtaa ne on.
En tiedä kuvittelenko vaan mutta ihan kuin tänä talvena olisi ollut tähän asti vaikeampaa liikkua triken kanssa kuin viime talvena. Hirveen tönkköä ja tuntuu että kaikki kinnaa vastaan, ihan ku takatarakassa roikkuisi mukana mies raahautumassa. Onhan tuota irtolumipöperöä täällä päin riittänytkin ihan liiaksi asti, eikä aura-autoja missään. Alikulkutunnelien sisäänkäynnit ihan käyttökelvottomassa kunnossa, vaikeeta mennä edes kävellen sen vallin yli. Pistin pari päivää sitten palautetta että oliskohan aika aurata nekin. Täällä on aika vähän suojateitä tien puolen vaihtoon vaan se tapahtuu alikulkujen kautta...niin aika perseestä on jossei niitä voi käyttää.
Oma ajotavoite oli tälle vuodelle ensin 400km enempi ku viime vuonna, sitten 500 ja tällä hetkellä olen ajanut 4140 eli 1040 enempi ku viime vuonna..aika käy liian vähiin mutta jos olisin polkenut vielä 60km niin kymppitonni olisi tullut täyteen pyörällä. Vaan nyt on auraukset niin huonolla mallilla etten varmaan saa poljettua tuollasia kilometrejä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
En tiedä kuvittelenko vaan mutta ihan kuin tänä talvena olisi ollut tähän asti vaikeampaa liikkua triken kanssa kuin viime talvena. Hirveen tönkköä ja tuntuu että kaikki kinnaa vastaan, ihan ku takatarakassa roikkuisi mukana mies raahautumassa.
Oletko varmistanut, ettei ole.
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Oletko varmistanut, ettei ole.
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta.
Kyllä olen välillä kuikuillut taakse ja peilistäkin katsellut mutta joku näkymätön mies siellä sitte vaan roikkuu kun mitään ei näy .
Hyvä huomio. Tuntuu että se lumi on jotenkin kerroksittaista ja kerrokset ovat kaikki irrallisia, joten renkaat jäävät helposti sutimaan eikä niillä saa tienpintaan kunnon "otetta".
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Oletko varmistanut, ettei ole.
Olen itsekin huomannut, että erityisen hankala on tänä vuonna ajella kevytväyliä. Johtuisiko siitä, että kaikki lumi on pakkaslunta, eikä ole ollut lainkaan suojakeliä, joka kovettaisi lumikerroksen pohjan. Nyt pohja murtuilee vähän väliä ja syö vauhdin ja polkijan tehot. Eikä näytä vieläkään olevan suojakeliä tulossa enemmän vain pakkasta.
Kyllä olen välillä kuikuillut taakse ja peilistäkin katsellut mutta joku näkymätön mies siellä sitte vaan roikkuu kun mitään ei näy .
Hyvä huomio. Tuntuu että se lumi on jotenkin kerroksittaista ja kerrokset ovat kaikki irrallisia, joten renkaat jäävät helposti sutimaan eikä niillä saa tienpintaan kunnon "otetta".
Nappulakuvio ja riittävän matalat painet niin alkaa kulkee
Mulla on nyt takarenkaassa aika alhaiset paineet ja kyllä siinä pitoa on enempi.
Mutta täytyy hehkuttaa että pystyin kuitenkin rikkomaan kymppitonnin rajan jo tänä vuonna ! Mulla ja trikellä on yhteistä taivalta takana tällä hetkellä 10 014km. Tänä vuonna on ajettu ennätykselliset 4214km, se on paljon enempi ku viime vuonna. Aika huomattava nousu ajokilometreissä.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Huomasin talven jäljiltä että etulokarit on kärsineet röykkyytyksestä vähän liikaa, nimittäin lokarinpidikkeen ruuvien kohdilta on lokarin muovi lähtenyt halkeilemaan pariinkiin suuntaan. No ei siinä mitään, kävin ostamassa "muovinhitsausainetta" kun selvisi että lokarit ovat polystyreeniä. Nyt kun piti alkaa korjata noita niin siellä nurjalla puolella olevista alumiinituista yksi on murtunut ruuvien kohdalta täysin poikki.
Pistin jo Velotechnikille sähköpostia mutta olisiko jollain hyviä ehdotuksia, voiko noille jotain tehdä? Katselin juuri että uusi lokarisarja maksaa 179e...auts! Sitä paitsi kaikki muut osat ovat ehjiä mutta noi muovilokarit, eikä edes sekään olisi ongelma mutta ne alumiinituet, jotka on vissiin kiinnitetty niin hyvin itse lokareihin että en tiedä saisko niitä edes irti (siis lähinnä siltä kantilta jos sahaisi itse alumiinista uudet poikkituet). Päässä on käynyt vaikka mitä vaihtoehtoja itse uusien valamisesta tavallaan epäsopivien hankintaan. Olen siistillä kelillä tykännyt ajaa ilman mutta nyt kun nämä tiet ovat sulaa mössöä niin renkaat heittävät kiitettävästi kuraa päälle. Eikä mulla niin väliä oikeastaan ole mutta jos on vastaantulijoita niin hävettää heittää se kura niittenkin päälle .
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Triken lokasuojat on vähä ongelmallisia. Onko niissä kolme vai kaksi kiinnityspistettä?
Recumbentparts.com myy paljon halvempia varaosia jos sieltä löytyis sopiva. Itselläni oli siitä hyvät lokarit trikessä että ne saattoi vaihtaa päikkäin kun yhdeltä puolelta alkoi kiinnikkeet katkeilla.