Bilteman Yosemite + Cruz bike conversio kit

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
KlausS

Re: Bilteman Yosemite + Cruz bike conversio kit

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Minun jos pitäisi tuollanen tehdä olkkarissa niin hommaisin 2 pyörää joista toisen takapään sahaisin irti ja laittaisin se toisen pyörän etuhaarukkaan kiinni.

Perintönä edelliseltä asukkaalta on minun kylmässä pihavarastossa rautasaha. Tuossa varastossa on myös Hase Kettwiesel ja pallogrilli.. :wink: Olen nimittäin tavallista onnekkaampi helsinkiläinen, sillä asun rivitalossa. Periaatteessa kait hitsaaminenkin, ym. vaativampi metallityö onnistuisi kesällä takapihalla.
Katsoin tarkemmin aiempaa keskustelua köyhän miehen Vendetasta ja siinä toisen pyörän takaosasta siirretään voimansiirto etupyörälle Kuva

En vain tullut ajatelleeksi, että tästä selviää rautasahalla. Nyt minua kovasti askarruttaa liitoskohdat ohjauspylvääseen ja etuhaarukkaan. Niihin ei taida sellaisenaan löytyä sopivia osia K-Raudasta, vaan joitain korvakkeita joutuu kuitenkin hitsaamaan?

Näiden nuolien kohdat askarruttavat minua
Näiden nuolien kohdat askarruttavat minua
Yosemite-deluxe.jpg (101.98 KiB) Katsottu 1629 kertaa

Tuo kuva ei ole mikään työkuva, sillä polkimien ollessa näin alhaalla ei ajo ole kovinkaan tehokasta.

-Klasu-

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

KlausS kirjoitti:

Niihin ei taida sellaisenaan löytyä sopivia osia K-Raudasta, vaan joitain korvakkeita joutuu kuitenkin hitsaamaan?

-Klasu-

Ei välttämättä, esim bauhaussin, tokmannin, puuilon, motonetin, bilteman yms kaupoista löytyy vaikka minkälaisia kiinnikkeitä.
puristettavia, porattavia, pultattavia jne.

Lisäksi voit tuossa hyödyntää penkin putkea joka on stanu fillari kokoa johos saa puristus liitoksia esim penkistä, ehkä jopa stemmistä.

Ja täältä voi muut rakentelija alkaa kilpaa kertomaan millaisen pulttaa kii sydemin me sulle siihen kehitämme :wink:

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Kyytsis
Sisällöntuottajakokelas

Viesti Kirjoittaja Kyytsis »

Kävin äsken purkamassa 24" yosemiten. Etu ja takahaarukka on törkeän painavat.. Aikomus tehdä taakse haarukka K2 razorbackin swingistä, eteen 700c maantiehaarukka joka levitetään 135mm. Sitten jostain teräsrungosta se etukolmio ja keskiö. Chainstayt taitaa vaan olla vähän naftit.. Ts keskiö taitaa jäädä liian alas.

Jos tämän saisi hitsaamatta tehtyä..

Syväri
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Kyytsis kirjoitti:

Kävin äsken purkamassa 24" yosemiten. Etu ja takahaarukka on törkeän painavat.. Aikomus tehdä taakse haarukka K2 razorbackin swingistä, eteen 700c maantiehaarukka joka levitetään 135mm. Sitten jostain teräsrungosta se etukolmio ja keskiö. Chainstayt taitaa vaan olla vähän naftit.. Ts keskiö taitaa jäädä liian alas.

Jos tämän saisi hitsaamatta tehtyä..

Kyllä sen saa, yks unkarilainen kaveri oli täällä tehnyt vastaavan, ja siis aivan alkeellisilla työkaluilla. Hitsisaumat on hänen mielestään turvallisuusriski :D. En ehkä ite suostuisi ajamaan sitä laitetta montaa metriä mutta hän on tyytyväisenä pari vuotta jo ajellut :D

Vastaa Viestiin