Joonas, sinun pyörässäsi on erinomaisen sopiva jättö, mutta tuohon jättöön nähden melko pysty ohjausakseli. Pysty ohjausakseli tekee ohjauksesta herkän. Trailcalcissa haukkausominaisuutta kuvaava mitta on Wheel Flop. Se on korkeus, jolta etukiekko putoaa vinoon (haukkaa), kun runkoa hiukankin kallistetaan. Se kuinka vinoon se menee, riippuu renkaan leveydesta ja ohjausakselin kulmasta. Vino ohjausakseli ja leveä eturengas pienentävät tuota kulmaa pysty ohjaus ja kapea rengas suurentavat. Samalla jätöllä vinommalla ohjausakselilla varustettu etupyörä haukkaa vähemmän vinoon. Sinulla on siis vähän haukkausta (flop), mutta ehkä liian vähän vaimennusta sille. Pienikin floppi kääntää paljon, koska renkaan leveys ja ohjausakselin vinous eivät vastusta sitä.
Tuo Syvärin ehdottama lankkurihtaus kannattaisi tehdä. Pahasti eri linjaa, ja vielä toistensa suhteen vinossa, rullaavat kiekot tekevät ohjauksesta rauhattoman. Siinä etu- ja takapyörät pannaan niillä kakkosnelosilla samaan linjaan puristamalla kakkosneloset liimauspuristimilla tai kierretangoilla lankut molemmin puolin renkaita. Kun kiekot ovat linjassa, ne kiristetään paikoilleen. Tuo on valmiille pyörälle vähän vaikea menetelmä, koska akselien olisi hyvä olla dropoutin pohjassa, jotta pyörä kulkisi suoraan myös renkaanvaihdon jälkeen. Dropoutit täytyy siis viilata ja sovittaa taas uudelleen, kunnes akselit ovat akselilovien pohjissa ja kiekot linjassa. Nojanallen vatupassimenetelmä on toinen menetelmä saman asian tekemiseksi.
Leiki sillä Trailcalcilla. Leikkiminen kannattaa aina. 
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma