Olikos joku tehnyt kokonaisen tämmöisen levykiekon? Aika paljonhan noita näkee pinnapyörän levytysohjeita. Mutta onko tommoisen tekeminen jotenkin teknisesti haastavaa kun niitä ei juuri näe. Vai onko tää Rennin renkaan hinta, tonnilla kotiovelle jotenkin halpa?
Levypyörän tekeminen kokonaan
- Wacky
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4058
- Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
- Paikkakunta: Helsinki, Vesala
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Oma veikkaus on et se on sen verran vaikeeta ettei moni lähde kokeilee. Ei nimittäin riitä se että saa kiekosta suoran valmistuksen jälkeen vaan sen pitäis myös pysyä sellaisena ajosta toiseen ja olla keveympi kuin levytetty kiekko jota voi suoristaa jälkikäteen.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
- Pastori
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 7060
- Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Ilmankos ei maailmalla oo mitään esimerkkitapauksia.
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Herra Ponkala teki kaudella "kivi ja keppi" , ei kauheen vaikeelta vaikuttanu -kestääkö kovan käytön, en tiedä - pitäs kokeilla. Kolmipyörään haaveilin tekeväni tommosen etukiekon - sen kun oikeestaan tartte kestää juuri mitään kuha ohjailee hiukan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- mhelander
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 3772
- Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
On niitä meren toisella puolella tehty. Ei kovin tarkkoja teko-ohjeita ole julkaisseet. Eivätkä ole lopulta kevyempiä, aerodynaamisempia tai kestävämpiä kuin levytetty (kevyt) pinnaratas.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Toimisiko tämä..rosteri kiekko hitsattu kiinni laakereihin ja siihen ruuvataan kiinni levyt hiilarista ( ensin leivottu muotissa alipainesäkityksellä ). Tosin tässä puoliskot epoksilla "hitsattu" umpeen puristuksessa.
- Liitteet
-
- ROADRUNNER_rear_wheel.jpg (59.38 KiB) Katsottu 3150 kertaa
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Yritäppä saada rosterikiekostas kevyt
Samanlaisiahan nuo levykiekot on, mutta kokonaan kuituisia. Jotkut valmistajat käyttää pinnoja tukirakenteena, on kevyempi. Paljoa eroa ei sitten ookkaan levytettyihin peruskiekkoihin jotka on myös hyväksi havaittu.
Jos nyt ilkeitä ollaan niin teknisestä tietämyksestäsi kertoo paljon lause "hitsataan kiinni laakereihin"....
Mutta ei nyt olla ilkeitä näin jouluna, tarkoitit varmaan napaa
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Syväri kirjoitti:Yritäppä saada rosterikiekostas kevyt
Samanlaisiahan nuo levykiekot on, mutta kokonaan kuituisia. Jotkut valmistajat käyttää pinnoja tukirakenteena, on kevyempi. Paljoa eroa ei sitten ookkaan levytettyihin peruskiekkoihin jotka on myös hyväksi havaittu.
Jos nyt ilkeitä ollaan niin teknisestä tietämyksestäsi kertoo paljon lause "hitsataan kiinni laakereihin"....
Mutta ei nyt olla ilkeitä näin jouluna, tarkoitit varmaan napaa
Ei vaan tarkoitin mitä sanoin ..kaksi laakeria hitsataan kiinni pieneen perforoituun teräskiekkoon , joka muodostaa navan ! Ulos näkyy valmiista vain laakerin sivupinta. Haluan heittää kaiken ylimääräisen pois jotta saan kevyen ja kapean rakenteen.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
En kyllä nää mitään järkee lähtee hitsaan laakerikehää minnekään kiini. Sillä läpö aiheuttaa niille aina vahinkoa . Helpompi on sorvata niille sopiva kiinityssysteemit .
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 4909
- Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
http://classic-cycle.de/en/Ready-Spanne ... s-Parts/4/ Yksi vaihtoehto sille , jos haluu oikoo. Ostaa tälläset levyt kylkiin.
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Lizard100 kirjoitti:Ei vaan tarkoitin mitä sanoin ..kaksi laakeria hitsataan kiinni pieneen perforoituun teräskiekkoon , joka muodostaa navan ! Ulos näkyy valmiista vain laakerin sivupinta. Haluan heittää kaiken ylimääräisen pois jotta saan kevyen ja kapean rakenteen.
Heh. Se laakerin ulkopinta ei ole mikään paksu ja hitsaaminen polttaa rasvat sisältä, kehään tulee muodonmuutoksia ts. se ei kestä käytössä
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Tuossa videossa työtapoja ja välineitä Styrox-sisus ja lasikuitu pinta
Jaa eipä tuossa hirveesti kuvia ollu, oisko noissa "Nelipyöräinen kinneri" ketjun videoissa ollu lisää samasta aiheesta.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
- jviirret
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
- Viestit: 12381
- Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
- Paikkakunta: Raahe
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Syväri kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Ei vaan tarkoitin mitä sanoin ..kaksi laakeria hitsataan kiinni pieneen perforoituun teräskiekkoon , joka muodostaa navan ! Ulos näkyy valmiista vain laakerin sivupinta. Haluan heittää kaiken ylimääräisen pois jotta saan kevyen ja kapean rakenteen.
Heh. Se laakerin ulkopinta ei ole mikään paksu ja hitsaaminen polttaa rasvat sisältä, kehään tulee muodonmuutoksia ts. se ei kestä käytössä
Rinnakkaistodellisuudessa ja mielikuvitusmaailmassa ei mikään ole mahdotonta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Syväri kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Ei vaan tarkoitin mitä sanoin ..kaksi laakeria hitsataan kiinni pieneen perforoituun teräskiekkoon , joka muodostaa navan ! Ulos näkyy valmiista vain laakerin sivupinta. Haluan heittää kaiken ylimääräisen pois jotta saan kevyen ja kapean rakenteen.
Heh. Se laakerin ulkopinta ei ole mikään paksu ja hitsaaminen polttaa rasvat sisältä, kehään tulee muodonmuutoksia ts. se ei kestä käytössä
Ahaa..jos näin on niin perun puheeni. Kiva myös oppia täällä jotakin uutta.
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert
-
- Treenaileva sisällöntuottaja
- Viestit: 625
- Liittynyt: 03 Marras 2012, 13:12
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Re: Levypyörän tekeminen kokonaan
Making of carbon wheel at EASTON;
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
- M. King Hubbert