Hitsaa akselin päähän pätkä kierretankoa ja kiristä hammasratas siihen laitetulla mutterilla kiinni.
Jukka
Hitsaa akselin päähän pätkä kierretankoa ja kiristä hammasratas siihen laitetulla mutterilla kiinni.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Hitsaa akselin päähän pätkä kierretankoa ja kiristä hammasratas siihen laitetulla mutterilla kiinni.
Jukka
Nyt tule hyviä ohjeita, Jukalla on taas ihan oma näkökanta ongelmaan jos huomenna olis kuu oikeessa asennossa, ehkä saan rattaan paikalleen
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
No nyt sen sain vihdoin kasaan porasin ensin katkennutta pulttia pois reikään hitsasin uuden 8mm pultin josta kannan katkasin, prikka ja mutterilla kiinni. Toivottavasti kestää.
Vähän kävin kokeilemassa - toimii. En oo tällä aikasemmin lumilla ajanu yhtään - pöpperössä menoo varmaan hyytyy höylätyllä pinnalla tuntu kulkevan ihan hyvin.
Taakse tuohon mahtuu jopa 26" kiekot, joita pitänee kokeilla jossain vaiheessa kun semmoset löydän.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tänään ajelin parikymmentä kilometriä erilaisia pintoja, yllättävän hyvin kulki. Lähtiessä 3 cm yöllä satanutta nuoskalunta entisen pöpperön päällä, kulki siinäkin tosin pientä alamäkee. Takas tullessa sama ylöspäin, alko jo lyömään välillä tyhjää kun ei pehmeen alta löytyny pitoo. Renkaina muutaman sentin leveet kesäkumit.
Missä oli lumityöt tehty pyörä kulki tosi hyvin eikä jääny risteys pöpperöihinkään paitsi taas ihan kotikadulle kääntyessä pienessä nousussa muutaman metrin pöpperöön tukehtu. Siitäkin pääsin kun käsillä työnsin taka- renkkaista lisää vauhtia, polkemisen avuksi. Jos tuohon tekee katteen niin tämäkin konsti vaikeutuu huomattavasti.
Koska pyörä on niin takapainoinen keula välillä hyppii oikeelle kuten kesälläkin koska veto vasemmassa takakiekossa. Talvella se voi näkyä vähän enempi kun liukkaat pinnat ja tuossa pehmeessä ylämäessä etukiekkoa piti kokoajan kääntää vasempaan jotta pyöräkulkis suoraan. Mitenhän ohjaus onnistus suksella tai luistimella ? se on kait kokeiltava
En tiedä auttasko pitoon isommat takakiekot, ainakin pehmeessä vois kulkee paremmin. Vetävällä takakiekolle ei juuri enempää painoa saa. Mietin ajaessa sitäkin ett jos vetävä kiekko olis koteloitu, mahtusko se vasempaan kainaloon ja näin painopiste olis vielä enempi sillä kiekolla. Mutta aika hankala asento vois tulla
Joskus sitäkin pähkäilty ett jos etukiekon siirtäs samaan linjaan toisen takakiekon kanssa tulis vaan kaks ajouraa mutt kun tässä on etukiekolla niin vähän painoo, saakohan tuosta mitään hyötyy ?
Kammet on nyt 130 mm eli 10 mm aikasempaa lyhyemmät ja 22 mm kakspyörästeni kampia lyhyemmät, ero on jo huomattava. Alkaa olla meikäläiselle siinä rajalla - toistaseks. Pientä "sitkuttamisen makua" menossa havaittavissa. Tässäkin pyörässä olis talveksi käyttöö isommalle takarattaalle, vaihteena siis edelleen nexus 8
Lumipenkan takaa ei tätä pyörää varmaan juuri näy, pää huitelee huimaavassa 75 cm korkeudessa ja polvet käy noin 70 cm korkeudella.
Miun talvi käytössä tää pelaa suurimman osan ajoistani kun ei tartte pahimpaan myräkkää lähtee jos katteen laittaa, tulee ongelmia noiden liikennevalojen "nöyryytysnappien" kanssa kun niihin ei yllä ajoreitin valinnalla ne voi tietyst ohittaa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Hienoa PW !
Miten tuo menisi lumessa ja jäässä nastoilla varustettuna..paino jakautuu useammalle pyörälle niin luusisi olevan kevyempi kulkemaan kuin 2 pyöräinen...suksi edessä olisi aivan mainio varmaan jopa järven/joen lumisella jäällä kun hieman hanki kovenee ?
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Lizard100 kirjoitti:Hienoa PW !
Miten tuo menisi lumessa ja jäässä nastoilla varustettuna..paino jakautuu useammalle pyörälle niin luusisi olevan kevyempi kulkemaan kuin 2 pyöräinen...suksi edessä olisi aivan mainio varmaan jopa järven/joen lumisella jäällä kun hieman hanki kovenee ?
Nastat tuskin auttaa tuohon pehmeelumi ongelmaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Lizard100 kirjoitti:Hienoa PW !
Miten tuo menisi lumessa ja jäässä nastoilla varustettuna..paino jakautuu useammalle pyörälle niin luusisi olevan kevyempi kulkemaan kuin 2 pyöräinen...suksi edessä olisi aivan mainio varmaan jopa järven/joen lumisella jäällä kun hieman hanki kovenee ?
Nastat tuskin auttaa tuohon pehmeelumi ongelmaan.
Petri
Entäs kunnon läskit alle ?
Juke
Ilmailuhenkinen blogi; http://max3fan.blogspot.com
Työasiaan liittyvä blogi; http://a4worx.blogspot.com
Simplicate and add lightness !
-Ed Heineman
Our ignorance is not so vast as our failure to use what we know !
Konstruktio ehkä vähän muuttuisi kun läskejä ei oikeen saa noin pienessä rengaskoossa.
Kuinka pieniä läskejä sää oikein kaipaat . Mulla ainakin siihen Stern4:n tulee läskit alle ja kokoon 20" . Leveyttä 4.1" . Pienenpiäkin on kuulemma olemassa . Kenda tekee aika hurjia kokoja.
Mikäs niiden 406 läskien minimipaine on. Siitähän se mm. niissä läskeissä taitaa olle kyse. Eiksnää pienet ja leveet vaadi normipaineet?
Paine suositus on 2.4 baaria , koko on Kendan merkintänä 20"/4"1/4". Sitä olisi saatavana viellä leveempänä kuulemma.
Mistä Nalle löysit noin paksut renkaat ? Onko niillä joku nimi ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Helkama tuo maahan , käyttää yhdessä mallissa.
Ok, tavaraa löytyy mutt vanteet/kiekot pitäs vaihtaa kans ja kaikki erikoinen maksaa erikoisen paljon ei taida maksaa vaivaa muutaman lumikelin tähen ku tuo muutenkin kulkee hyvin
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.