Itse jos hommaisin lyhyille matkoille nojapyörän ja kaupunkissa sillä sompaisin . Silloin katsoisin että se on pieni huoltoinen , perus kauraa. Esimerkiksi Nexsus 7-8 takanavalla , rullajarrulla. Yläohjaus pystyhköllä ajoasennolla.
Tuo Savemmaa voisi toimia lähtökohtana rungon osalta, jos kuski ei ole raskas pullukka . Kuin itse olen .Ohjaus on helposti muutettavissa , samoin kuin vaihteisto .
Askaretta siinä tietysti olisi , mutta tietäs ainakin että mitä alla on.
kaupunkipyörä puolen km kauppamatkalle ja lyhyille matkoill?
-
- Pistosuojattu sisällöntuottaja
Re: kaupunkipyörä puolen km kauppamatkalle ja lyhyille matko
- mhelander
Nojanalle kirjoitti:Itse jos hommaisin lyhyille matkoille nojapyörän ja kaupunkissa sillä sompaisin . Silloin katsoisin että se on pieni huoltoinen , perus kauraa. Esimerkiksi Nexsus 7-8 takanavalla , rullajarrulla. Yläohjaus pystyhköllä ajoasennolla.
Tuo Savemmaa voisi toimia lähtökohtana rungon osalta, jos kuski ei ole raskas pullukka . Kuin itse olen .Ohjaus on helposti muutettavissa , samoin kuin vaihteisto .
Askaretta siinä tietysti olisi , mutta tietäs ainakin että mitä alla on.
Ja saahan niitä Nexus-rattaita valmiiksi koottuna ihan kohtuu hintaan. Kai.
Tuo vinkki pystymmästä ajoasennosta toimii. Mun off-roaderi on nykyisellään talvikeleillä eniten käytössä, juuri sen takia kun sillä ajaessa näkee hyvin, on helppo ohjattava. Vaikka onkin painava ja alla nappularenkaat niin kivempi alla kuin nuo maatie ohjukset.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
se on tuo biocyclen malli mikä on sähköpyörä.netissä viimeisenä tossa karusellissa
pystympi asento joo totta kai itsestään selvyys tähän käyttöön ja just ilman vastuksella ei väliä ei olellista
luulis että savenmaa 199e pyörä halvemman hintansa takia hajoaisi nopeammin kuin biocyclen malli , sähköpyärän sivuilla oli ennen tuon hinta
mihin tarakka kiinnitetään tavallisessa pyörässä siis mikä sen taakan kantaa , runko kaiketi
missä hinnoissa alkaen taitettava nojapyörä liikkuisi`?
-
- Sisällöntuottaja
ki kirjoitti:missä hinnoissa alkaen taitettava nojapyörä liikkuisi`?
azubin origami mahtaa olla edullisimmasta pääästä...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
- jviirret
ki kirjoitti:luulis että savenmaa 199e pyörä halvemman hintansa takia hajoaisi nopeammin kuin biocyclen malli
Varmasti siitä jotakin hajoaa, mutta koko pyörä tuskin kerralla, se kun koostuu useasta kymmenestä erikseen vaihdettavasta osasta. Jos hajoava osa on joku peruskomponentti niin on helppo ja halpa vaihtaa kestävempään. Jos taas rikkoontuu joku ko. mallin spesiaali osa niin tilanne on hankalampi jos ei ole minkään alan käden taitoja.
Tuon 199e pyörän ergonomia vain on ihan hirveä, tankoa pitäisi saada paljo ylemmäs/taemmas että saisi ylipäätään nojapyörämäisen ajoasennon. Ei ongelma metallimiehelle, mutta...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
siis verrattuna esim tohon utopia phoenixiin kin ajoasento on epäergonominen ja huono?
kun en hae makaavaa asentoa vaan citynojakkia ja lähinnä sis pystypyörällä kun selkä kipeytyy niin siihen mm helpotusta
- jviirret
Joo. Tuossa savenmaan nojakissa on tanko niin edessä ja alhaalla että sitä ajetaan yläkropan osalta kuin pystypyörää.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...