Olen tässä miettinyt toimisikohan deltassa molempien takapyörien veto kuvan mukaisella tavalla. Molemmilla puolilla olisi normaalilla vapaarattaalla toimiva yksirattainen takakiekko jolloin tasauspyörästöä ei tarvittais. Kaarteessa sisäpuolinen kiekko vetäisi ja ulkopuolinen olisi vapaalla. Suoraan mentäessä molemmat vetäisivät.
Sakari
Viimeksi muokannut irakas, 21 Helmi 2013, 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Light foot cyclesillä oli ennen tällainen malli, mutta ei näytä enää olevan. Ilmeisesti haitat(tehohäviöt, lisääntyneet huoltokohteet ja paino) voittaa hyödyt olosuhteissa joissa pito ei ole ongelma? Varsinkin tuon väliakselin laakerointi on haasteellinen. Siihenhän on käytännössä pakko laittaa kolme laakeria. Pitää olla pirun jämäkkä akseli ja runko ettei kumpikaan taivu missään tilanteessa yhtään. Jos taipuu niin kolmen laakerin läpi menevän akselin pyörittämin vaatii oikeasti voimaa lujasti.
Light foot cyclesillä oli ennen tällainen malli, mutta ei näytä enää olevan. Ilmeisesti haitat(tehohäviöt, lisääntyneet huoltokohteet ja paino) voittaa hyödyt olosuhteissa joissa pito ei ole ongelma? Varsinkin tuon väliakselin laakerointi on haasteellinen. Siihenhän on käytännössä pakko laittaa kolme laakeria. Pitää olla pirun jämäkkä akseli ja runko ettei kumpikaan taivu missään tilanteessa yhtään. Jos taipuu niin kolmen laakerin läpi menevän akselin pyörittämin vaatii oikeasti voimaa lujasti.
Jukka
Kovasti varteen otettava näkökohta. Houkuttaisi kuitenkin kovasti kokeilla esimerkiksi siten, että laittaisi väliakseliin neljä laakeria eli laakerit keskirattaiston molemmille puolille. Väliakselin voi tukea hyvin viereiseen 50 x 1,5 mm:n putkeen.
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason