KPS kirjoitti:jviirret kirjoitti:irakas kirjoitti:Mitä vielä?
Tee Delta mallinen. Siihen on helpompi mennä kyytiin, voi vaikka istua penkille poikittain ja nostaa sitten jalan rungon yli toiselle puolelle. Tadpoleenkin vielä jotenkuten kankeana pääsee, mutta pois ei kun jalkoja ei saa takamuksen alle. Deltan käsittely tilanteissa joissa ajamien ei onnistu on myös helpompaa.
Jukka
Samaa mieltä, lisäperusteena penkin taakse takapyörien väliin saattaisi sopia pieni tavaratila.
KPS
Olen tehnyt jo kaksi Haase-tyyppistä Delta-mallia, mutta en varsinaista tadpolea, paitsi soutupyörä SH15. Tyyppi on sinänsä hyvä, mutta poikkivetoakseli ja ketjujärjestelyt ovat työläitä, ja ketjujen päällä pysyminen usein ongelmallista.
Tadpole on helpompi täysjousittaa, ketjuvedon järjestely on yksinkertaisempaa ja, kun mennään etupään kautta peruuttamalla istumaan ei jalkoja tarvitse nostaa ollenkaan esteiden yli. Istumaan menoa ja ylösnousemista helpottaa runkoon kiinnitettävä kaareva käsituki.
Jarcco kirjoitti:
"Kun kerran istuin tulee noin ylös, runko voisi olla suorempi ja taittopyörää ei vetopuolella välttämättä tarvita . Kuten Anthrotech: http://www.anthrotech.de/
Poikkiputket näyttävät yläkuvassa aika ohuilta. Minkä kokoista putkea meinaat käyttää?"
Noin korkea on jotenkin jo pyörätuolin näköinen. Taittopyörä on takajousituksen järjestelyn takia jottei polkemisesta tulisi pomppivaa.
Poikkiputkissa ja takahaarukassa olen ajatellut käyttää 20 x 50 x 1,5 mm:n ja päärungossa 50,8 x 1,5 mm:n ohutseinäputkea.
Sakari
Lainaukset korjattu. msk