Tässä minun 26/26 tuotokseni. (kuvasta maalattu oven lukon tangot pyörän takaa pois)
Vanteet, vaihteet, rattaat, ja satulaputken nappasin vanhasta maastopyörästäni.
Poljinpuomi on 45mm trampoliinin runkoputkea. Penkki CCKn tuotoksia.
Taittopyörinä 40mm laakerit muovisilla poskilevyillä.
Etuhaarukkaa on suoristettu viilapenkissä.
Tangon pystyputki 300bar hydrauliputkea.
Mitoista:
Akseliväli 106 cm, istuinkorkeus 64 cm, Poljinkeskiön korkeus 79 cm.
Jättö 8,7 cm, Haarukan kallistus 68 astetta. Nämä mitattu ja laskimella räknätty.
Penkki on kiinni kahdella järeällä saranalla. Yläkiinnityksen säätö on tehty satulan kiinnikkeeseen.
Penkin alla vaakarauta 40mm leveää u-profiilia.
Tähän mennessä olen todennut seuraavaa:
Runko tuntuu aika veltolta kun sitä ravistaa sivusuunnassa.
Koeajossa käsiä ei saanut pidettyä rentona ja eturengas alkaa vatkaamaan. Samaten ohjaus ei keskitä olleskaan. Pyöränkulmat syynä?
Nyt lumikelillä meinaa sutia. Penkkiä saisi vietyä vielä eteenpäin jos ylemmän viistoputken vaihtaisi sillein taivutettuun
että se putoaisi alempaan putkeen kiinni penkin edessä.
Kuvanoton jälkeen ohjurirullat on pudotettu mahollisimman alas ettei ota reiteen kiinni, ja lukkopolkimet laitettu.
Olisi ehkä sittenkin kannattanut "alkaa nollasta" ja tehdä runkokin itse eikä modata olemassa olevaa, mutta tällä mennään että pääsee ajamisen makuun.
Ajaminen on kuitenkin mukavaa nojailua. Tavoite on ensikesänä ajaa työmatkaa.
Henri