Alkaa kostautua huonosti hitsatut saumat penkin etureunan tuki repes toisesta reunastaan irti.
Surkeen näköstä räkimistähän tuo olikin, ihme ett on kestäny näinkin kauan
Petri
Kaivoin tän lumesta ja hitsasin tukiraudan kiinni.
Ajoa kertyi parikymmentäkilometriä, liekö johtunut jäätymisestä vai mistä kun välillä vaihde tipahti useamman pykälän kerralla, jolloin polkasee rajusti "tyhjää". Jotenkin toimi välillä hyvin epäloogisesti vaihteet, vaikka kiersin isompaa vaihdetta päälle polkeminen keveni.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ensimmäinen niin liukas paikka ett ei noussut sutimisen takia mäkeä ylös, ehkä nastarengas ois auttanu tai molempien pyörien veto, tai sitten ei.
Alamäessä yhtä liukasta, jarrua aloin tapailla kun alhaalla T-risteyksessä seisoi auto - ei mainittavaa vaikutusta. Jalat tiehen ja vauhti hidastui paremmin.
Ehkä toinen jarru ja/tai nastarenkaat auttas tähänkin, tai sitten ei. Jalkajarrussa se ongelma et ku heitän jalat polkimilta maahan sitt ei oikeeta jarrua oo ollenkaan Pitäskö olla joku hätäjarru joka jarruttas vaikka renkkat liukuu ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sun täytyy laittaa pyörään samanlainen jarru kuin stigan rattikelkassa on ... Ei olis puoltamis ongelmaa.
Semmonen oli mielessä justiinsa
Kävis soittokellostakin, jos ääni ei jää katteen sisään.
Vetopitoon ei nastarengas taida juuri tuoda helpotusta, ei varmaan sudi niin helposti mutta ohjannee keulaa vinoon.
Kylän hevostallilla oli tänään talvitapahtuma - hevosrekiajelua , poniratsastusta ym. Kolmipyörällä vedin pojantyttöä pulkkassa perässä, hyvin kulki.
Kylän lapset innostuivat kokeilemaan pyörääni - taas kävi mielessä jos tekis tuosta lastenmallin. Niitä pitäs tietyst olla tusina ett riittäs kaikille eikä tulis tappeluu.
Mutta sitten jos kirmaavat tielle ja jotain sattuu - saattaa vanhemmat lynkata justiinsa minut
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sun täytyy laittaa pyörään samanlainen jarru kuin stigan rattikelkassa on ... Ei olis puoltamis ongelmaa.
Semmonen oli mielessä justiinsa
Petri
Tässähän olisi ratkaisu myös SH18:n
jarruongelmiin. Jalkojen väliin vain runkoon nivelöity viputanko, jonka toinen pää ottaa maahan. Ei lähde kääntyileen jarrutettaessa. Täytyypä kokeilla!
Sakari
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
Sun täytyy laittaa pyörään samanlainen jarru kuin stigan rattikelkassa on ... Ei olis puoltamis ongelmaa.
Semmonen oli mielessä justiinsa
Petri
Tässähän olisi ratkaisu myös SH18:n
jarruongelmiin. Jalkojen väliin vain runkoon nivelöity viputanko, jonka toinen pää ottaa maahan. Ei lähde kääntyileen jarrutettaessa. Täytyypä kokeilla!
Sakari
Kantapäihin "jarrupalat"
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kokeilin 559 kiekkoja taakse ja penkkiä vähän pystympään. Vaimolle ehkä joskus tehtävää pyörää ajatellen, samalla talviajo testiä kerkee vielä tekemään.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Pojat tykkää vaaleista kiitos ! Miun pitää tykätä mummosta
10km koeajoo noilla 559 kiekoilla - rullahan se paremmin ku 406 koolla ja varsinkin pehmeistä pöpperöistä menee helpommin yli. Painopiste muuttu samalla niin ett ei enää keuli yhtä herkästi. Ei ollut ku yks vaihe käytössä kun tuosta navasta puuttuu ne vaihtaja osat.
Talviajossa vois olla hyvä valinta tälle pyörälle. Isojen kiekkojen kestävyydestä on varoteltu mutt hissukseen kun talvella kumminkin ajelee niin vois kestääkin.
Ulkonäöltään muuttu vieläkin hurjemman näköseksi. Näkeminen ja ehkä näkyminenkin liikenteessä parani hiukan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Lumen lisäksi 26" menee epätasaisella asflatilla hiljaisemmin ja soralla kevyemmin. Isommilla renkailla kinneristä tulee matalemman näköinen. Ilmanvastus ja paino kasvaa, mutta jos/kun minä vielä teen uuden tällaisen kinnerin niin siihen tulee myös 20" eteen ja 26" taakse. Renkaitahan voi hieman kallistaa jos epäilee kestävyyttä.
Renkaitahan voi hieman kallistaa jos epäilee kestävyyttä.
PW kirjoitti:
Tuleeko ketjun rattaalla pysymisen kanssa ongelmia jos vetävää kiekkoa kallistaa ? Eihän sitä toki paljoo tartte kallistaa.
Napavaihteisella voi teoriassa tulla, mutta ei varmaan käytännössä. Kokeile, niin tiedeät. Esko Meriluodon Hipsussa oli n. 6 astetta vinoutta, se lienee tähän sopiva. Eskon vinouskulma oli valittu siten, ettei pyörän akseli ota ovenpieleen ennen renkaan kylkeä. Se lienee hyvä kriteeri sinullekin.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma