Moi
Se on kevättä ilmassa , kun täytyi ruveta suunnittelemaan seuraavaa nojapyörää.
Ajatuksena jousitettu, yhdellä suoralla putkella oleva runko, joka liittyy etuhaarukan laakeriputkeen sellaiseen kohtaan että ketjulinjat ovat suorat takakiekon hammaspyörille.
Asiasta lisää kun olen saanut rakentelun käyntiin.
osat on hankittu :
-takakiekko 26"
-etukiekko 20"
-runkoputki 50x1,5 mm
-keskiö ja polkimet istuin ja ohjaustanko tulevat edellisestä projektista.
ps: voi kommentoida.
T: Oki
Viimeksi muokannut oki, 26 Maalis 2013, 09:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sellaista ei olekaan mitä ihminen ei pystyisi rakentamaan
Joskus ollu puhetta täällä ett eturattaasta vois käyttää nimitystä etukiekko, jotta eturatasnimitys jää sitten sille hammasrattaalle anteeks pilkunviilaaminen tekstistä kyllä selvis mitä tarkoitat mutta joskus menee käsitteet sekaisin.
"Etuvetomiehenä" pitänee tässä kohtaa ehottaa etuvetosta pyörää jousituksen rakentaminen vois olla helpompaa, ei tuu ketjun kanssa ongelmia - pompotus ilmiötä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Joskus ollu puhetta täällä ett eturattaasta vois käyttää nimitystä etukiekko, jotta eturatasnimitys jää sitten sille hammasrattaalle anteeks pilkunviilaaminen tekstistä kyllä selvis mitä tarkoitat mutta joskus menee käsitteet sekaisin.
"Etuvetomiehenä" pitänee tässä kohtaa ehottaa etuvetosta pyörää jousituksen rakentaminen vois olla helpompaa, ei tuu ketjun kanssa ongelmia - pompotus ilmiötä.
Petri
Rattaat korjattu kiekoiksi hyvä huomio
Sellaista ei olekaan mitä ihminen ei pystyisi rakentamaan
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Eikös keskiö kannattais laittaa runkoputken alle jolloin ketjulinja siirtyis kulkemaan alempaa joka helpottais penkin kiinnitystä runkoputkeen. Lisäksi putken alla oleva keskiö on helppo tehdä siirrettäväksi mikäli haluaa sen säätö mahdollisuuden.
Eikös keskiö kannattais laittaa runkoputken alle jolloin ketjulinja siirtyis kulkemaan alempaa joka helpottais penkin kiinnitystä runkoputkeen. Lisäksi putken alla oleva keskiö on helppo tehdä siirrettäväksi mikäli haluaa sen säätö mahdollisuuden.
Kannattaa vaan ottaa huomioon, jos käyttää etuvaihtajaa, että senkin saa paikalleen. Ehkä semmonen vaihtaja jonka korvakko on keskiömuhvin ja laakerin välissä ?