10.4 ostin vuoden ikäisen ja n. 2500km ajetun Mango Sport Yellow Editionin joka on käytännössä sama kuin valmistajan sivuilla esiintyvä Red Edition http://www.velocraft.fi/suomi/mango mutta väri on enempi pääsiäistä kuin joulua muistuttava. Ajattelin kirjailla jotain kommentteja kun käyttökokemuksia/tietoa toimivuudesta kertyy josko asia kiinnostaa myös muita vastaavaa hankintaa suunnittelevia.
Kilometrejä on takana vasta 39 km kun raksatalkoita pukkasi mutta teloin sen verran kättäni, että huomenna joutuu katonlaittamisen sijaan pyörälenkille en minä tahallaan, aika kivuliaista on
Pohjalla kokemuksia Wavista 2 vk viimekesältä ja muistaakseni 1300 km verran.
Tähän mennessä todettua:
Lisävarusteena mukana tuli lukittava lasikuituluukku aukon päälle, tajuttoman kätevä kun joutuu pihalla säilyttämään/asioidessa kun ei joka kerta tarvitse kaikkia nyssäköitä raijata mukana, murtautuu ne ihmiset pankkeihinkin mutta jos joku murtautuu kotopihalla ja varastaa 20 tuumaisen sisäkumin, Kojakin ja muutaman euron maksavan työkalusatsin niin toivon, että menee tarpeeseen Luukun saa pujotettua samaan paikkaan kun kankainen aukkopeitekin ja ne mahtuva olemaan päällekäin.
Kangaskatosta on myös jonkinlainen ilo sateisena päivänä ja se ei samalla tapaa ahdista kun lasikuitukoppa eikä myöskään haittaa näkyvyyttä.
Wavissa oli notkuva penkki ja Rohlovin vaihteisto joten mäennousuky Mangossa on radikaalisti parempi, kuten myös ajoasento on parempi tai mukavampi, vielä kun saa vaan säädöt kohilleen, toki yli 30 kg ajopaino romuineen tuntuu mutta ei niin paljon kuin kuvittelin. Kotimäki nousee, vielä iloisesti sutien kun hiekkoja ei ole harjattu.
Rengaspaineista tuo on aika tarkka eli ekalla reissulla tuntui aikamoista vetelyä isommissa nopeuksissa alamäessä mutta meno rauhoittui rengasrikon ja paineiden lisäämisen jälkeen, ohjailua saa vielä vähän harjoitella mutta ainakin tasaisella 45 km/h nopeudella polkeminen oli jo miellyttävä kokemus.
Lyhyitä kampia kaipaisi kun koipi on tottunut siihen liikkeeseen, nyt on 170mm Ultegrat kolmella etulehdellä mutta en tiedä saako tuohon sopivaa 150 millistä? Valmistajalla on myynnissä Durabin nimellä 152 mm pitkät mutta lieneekö neliskanttikiinnityksellä? Tarttee Pieteriltä kysyä? Voisin ehkä tykätä kaksilehtisestä ja laajemman skaalan takapakasta mutta mennään toisaiseksi näin.
Tavaratila Sporttimallissa on aika pieni matkailua ajatellen, koukkua olisin kaivannut lapinreissua varten mutta ehkä opettelen ottamaan mukaan sen mitä tarvitsen ja ihan eteen voisi jotain kevyempiä nyssäköitä kiinnittää esim. tarranauhalla kiinni, ne pakaasit saa kätevästi sitten alakautta jalka-aukosta kiinnitettyä ja irrotettua eli todennäköisesti Hirmuisen Lumiamiehen seikkailut tapahtuu keltaisella vekottimella.
Valoja en ole vielä testaillut mutta vilkut on ihan kivat, auringonpaisteessa epäilen kyllä niiden näkyvyyttä eli jollain aikavälillä varmaan lisää ledejä asentelen. Yhden ajovalon lisäksi pyörässä on huomioledit eteen ja yksi vastaava taakse jotka yritän aina muistaa laittaa päälle satoi tai paistoi.
kolmen päivän perusteella kynnys jättää auto pihaan ja lähteä kinnerillä on aika pieni kun lähtö on lähes yhtä helppoa ja tavarat saa "heittämällä" mukaan, fillareissa närästää kun ne joutuu neljän lukon ja oven takaa kaivamaan ja huonolla kelillä miettimään enemmän pukeutumista, Optimassa myös tavaratila oli aika minimaalinen.
Räppäsen kuvat varusteista kun saan vekottimen pestyä