Kesäkuun alussa starttaa Hirmuisan Lumiamiehen matka Mangolla kohti Kilpisjärveä ja toivon mukaan vielä takaisin... Kartat on aika huonoja kun kuuklelin mapsi ei enää Muonion jälkeen antautunut yhteistyöhön ja tein pikakartat Enirolla... Mutta reitti on karkeasti Vääksy - Rauma - Oulu - Tornio - Kilpisjärvi - Rovaniemi - Pudasjärvi - Pulkkila - Seinäjoki - Hämeenlinna - Vääksy
Paluu olisi tarkoitus ajoittaa Hämeenlinnan nojapyörätapaamiseen ja villi veikkaus kilometreihin on jonkun 3300 km paikkeilla kun mutkittelua pienten teiden perässä tulee tehtyä. Jos aikataulu ahdistaa niin pikkupätkä menee bussilla.
Koska suuri osa matkasta on Pohjanmaata ja alla on kinneri niin päivämatkaa olen hahmotellut 160 km mukaan. Viimevuoden reissulla oli kiva päivämatka 6 h ja siihen vielä tunnin tai pari polki kevyesti päälle jos halusi itseään asemoida parempaan paikkaan ja leppoisalla tahdilla 25 km/h keskari tulee ihan itsekseen, jos norminojapyörällä ja kärryllä tuli 22 km/h helposti keskinopeudeksi, nyt ehkä vielä kevyemmällä pyörä+tavarat kokonaisuudella Aikatauluihin en aio kuiteskaan itseäni hirttää ja aikataulu sallii hyvin 3-4 välipäivää.
Reittikin menee vähän fiilispohjalta vaikka ensimmäiset hahmotelmat on tehty. Rannikolla 8-tietä ei pysty aina välttämään ja aika näyttää miten vilkasta siellä on ajaa ja löytyykö tärinäraitaa. Samoin Torniosta Kolariin näyttää kartalta sellaiselta tieltä missä voisi olla vilkas rekkaliikenne mutta tietääkö joku millainen tie/vilkkaus/palvelut yms. on Ruotsin puolella Torniojokivartta?
Majoitteeksi mukaan tulee riippumattomajoite josta jokusen päivän positiiviset kokemukset jo on, uutta makuupussia testaan tulevanan viikonloppuna Jyväskylän turneella, että tarkeneeko vai pitääkö rakennella parempi makuualusta. Riippumatto teltan sijaan siksi koska leiripaikat satakertaistuu ja se on myös mukavampi nukkua.
Tyrkätään loppuu kuva kuva kalustosta (Samaa kuvaa tällä foorumilla suosin kun kameraa näemmä olen säästellyt ) Reissuun lähden ilman tuota sadekatetta ihan vaan tilan ahtauden vuoksi' vaikka se hyvä olisi, tai kuivat kelithän minulla on tilauksessa
Samoin se Lumia on vielä kaupassa ja sen kameraa en aio säästellä vaan liittää tähän matkapäiväkirjaan sopivan määrän kuvia kirjausten yhteyteen. Jos virtaa ja kenttää riittää niin päivittäin päivittelen.