Mistä niskatuki?

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Mistä niskatuki?

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Saattaa jo dementia vaivata mutta en hakemallakaan löytänyt mihin olin laittanut turinaa tästä omasta niskatuesta joten alla mahdollisesti uusintana :

mhelander kirjoitti:

Oli ihan pakko kommentoida... Tämä on täsmälleen kuin MetaPhysic:n mukana tullu niskatuki. Sopii sellaisenaan vain verraten pystylle penkin kulmalle.

Mulle ei tosiaan tuo niskatuki sopinut pätkääkään kun penkki on noin 20 asteen kulmassa. Säätöjä löytyy mutta koska päätä/niskaa vasten tuleva osa on täysin tasainen niin ei sitä saanut tukemaan millään. Lopulta päädyin oikaisemaan ylinnä olevan mutkan ennen tasaista osuutta, ja sitten taittamaan tasaisen osuuden kaarelle ensin eteenpäin, sitten taaksepäin.

Onnistui sen verran hyvin että tein ilman syvyyssäätöä olevan niskatuen 3mm:n alumiinilevystä tuon tehdastekoisen hengessä:

Kuva

Kuva

Päällä on vanhan urheilusukka jossa vastaava kuosi kuin tuossa kaupallisessa. Onnistui sen verran hyvin että nyt näitä on kaikissa kolmessa penkissä. Eikä paina lähellekään niin paljoa kuin tuo kaupallinen.

Penkin puolella on ruuveille tuki 2mm:n alumiinista, itse tuessa on hahlot joilla voi vähän säätää pystysuunnassa ja syvyyssäätö tehdään raakasti taittamalla.

Pehmusteena on kaksi sentin vahvuista kerrosta mustaa solumuovipehmustetta jotka on niskatuen päällä liimattu yhteen kontaktiliimalla. Sitten perään 2-4 cm:n kerros patjavaahtoa. Pikkusen lätkämailan kangasteippiä niskatukeen jottei pehmuste luistele ja päälle urheilusukka.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin