Keskinopeus nojakilla

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja

Re: Keskinopeus nojakilla

Viesti Kirjoittaja jori »

oki kirjoitti:

Olemme näköjään samoilla nopeuksilla normaalissa ajelussa.
Tämän halusimmekin selvittää, että tiedämme, josko joskus ajelemme toisten nojakistien kans, niin pysymme porukan mukana vauhdin puolesta KIITOS. :D

Nyt voittekin sitten äänestää, niin saamme kattavamman kyselyn ja siitä voi olla jollekin nojakin hankkimista harkitsevalle hyötyä. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

mhelander

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No joo. Kun yrittää kehittää kuntoa ja ajotaitoa niin tulee ajettua yleensä aina yksin. Ja eipä näitä nojailijoita montaa olekaan tässä lähialueilla, saati sitten että heistä kukaan lähtisi mun kanssa lenkille. Edes oma tytär :oops:.

Toki tyttären kanssa lähden aina kaveriksi jos haluaa tai tarvii. Ja miksen ajaisi muidenkin kanssa jos se vaan sopii muuten vapaa-ajan rientojen suhteen. Pystäreiden kanssa ei ole kiva ajaa koska mulla on vauhtia joko liikaa, tai sitten mennään ihan palauttavilla sykkeillä, tai jos kovempaa on ajorytmi eri.

Eri juttu on joku varta vasten suoritettu porukka-ajo. Sinnehän voin ottaa tilanteeseen sopivimman nojiksen, jos ei mennä normi vauhtia niin täpäri sitten, sillä on helppo seurustella, ajaa missä vain ja kyllä sillä nappularenkaillakin pääsee pystärikuskienkin porukkavauhtia. Tai maastonojailu joka on itse asiassa tosi kivaa ja sopisi paremmin porukalla harrastettavaksi.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

jviirret

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Kyllä kai se tuo ryhmässä ajo on aika paljon haluista kiinni. Jos kaikki haluaa ajaa samassa porukassa niin porukan vauhti kyllä asettuu kaikille sopivaksi. Hitaimmat joutuvat toki hikoilemaan nopeampi enempi. Käytännössä isompi lauma hajoaa kuitenkin useammaksi eri nopeuseksi ryhmäksi. Näin ainakin on käynyt noissa Lowride tapahtumissa joihin minä olen osallistunut. Näin se homma on kaikkien kannalta mielekkäämpääkin, ainakin ajamista ajatellen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

tavasti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Kyllä kai se tuo ryhmässä ajo on aika paljon haluista kiinni. Jos kaikki haluaa ajaa samassa porukassa niin porukan vauhti kyllä asettuu kaikille sopivaksi. Hitaimmat joutuvat toki hikoilemaan nopeampi enempi. Käytännössä isompi lauma hajoaa kuitenkin useammaksi eri nopeuseksi ryhmäksi. Näin ainakin on käynyt noissa Lowride tapahtumissa joihin minä olen osallistunut. Näin se homma on kaikkien kannalta mielekkäämpääkin, ainakin ajamista ajatellen.

Nokialla tuo homma hoituu sikäli mukavasti, kun kierretään samaa rataa. Välillä voi löysätä vähän, ja ajaa jonkun hitaamman mukana turisemassa. Ja välillä vetää vähän itselleen liian kovaa, jonkun vähän kovemman mukana. Tosin ei mun tarvi noiden kaikista kovimpien mukana yrittää, ei pysy yhtään mukana, ei vaikka miten yrittäisi.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

eemeli
Sisällöntuottaja

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Mulla keskinopeudet nojakilla vaihdellut 16km/h - 40km/h riippuen miehen kunnosta, olosuhteista ja reitistä. Lenkillä kun käy niin keskinopeudet pyörii siinä kolmenkympin hujakoilla. En mä kyllä kauheasti tuohon kiinnitä huomiota.

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Pertussis

Viesti Kirjoittaja Pertussis »

Tuoreena nojakistina kilsoja on kertynyt 300-400 km välillä, kuntolenkkien keskinopeus siinä 20-22 km/h sports trackerin mukaan. Huiput 50,6 km/h. Tuosta keskinopeudesta tajuaa, kuinka kovaa huippumaratoonarit juoksevat nopealla radalla. Ylämäet eivät enää ahista niin paljon kuin aluksi, ilmeisesti polkutekniikka ja kunto ovat kohentuneet.

HP Velotechnik Scorpion fx

Speedmachine

Viesti Kirjoittaja Speedmachine »

Mittarini mukaan kaikkien aikojen keskinopeus on 27 km/h mut helposti pistelen tollasta 35-40 Km/h kyytiä lenkillä. Etenkin jos on enempi maantietä vähemmän pyörätietä.

Hirven Noja

Viesti Kirjoittaja Hirven Noja »

Speedmachine kirjoitti:

Mittarini mukaan kaikkien aikojen keskinopeus on 27 km/h mut helposti pistelen tollasta 35-40 Km/h kyytiä lenkillä. Etenkin jos on enempi maantietä vähemmän pyörätietä.

Mikäs nojakki sulla on kun noin kovaa meet?

Mulla on keskinopeus Jorvililla: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 345#p43646 (vähä modattu ton kuvan jälkeen) semmonen 24-30km/h riippuen matkasta

Vastaa Viestiin