Kohtaamisia

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Hopea kirjoitti:

Kukahan eilen illalla puoli seitsemän aikaan singahti sinisensävyisessä asussa Herttoniemestä Itäkeskuksen suuntaan Lanternan nurkalla?

Tulin Sahaajankatua noin korttelin päässä takana eikä ollut mitään mahdollisuuksia saada kiinni. Sade haittasi sen verran näkyvyyttä, että havainto kaksipyöräisestä on ainoa varma fakta.

Tuntomerkit ja kellon aika sopii muhun aika hyvin joten eiköhän se ollu minä. Oli kiire kotiin laittaa metaa kuntoon..

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2652
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Premnas »

No nyt taisin minäkin bongata mystisen Turun tadpolekuskin. Olin tulossa Turusta Kaarinaan päin niin hautausmaan jälkeen mäki viettää alas ja siinä on sitten risteys, vasemmalta vähän matkan päästä ajeli Skanssin suunnasta tadpole, oli menossa Koivulan/Peltolan suuntaan. Siis miten voi olla mahdollista että 2 tadpolea ajaa samaan aikaan ristiin :D . Tällä seudulla tosi harvinaista ees nähdä nojakkia! En tiedä huomasiko mut, enkä lähtenyt perään kyselemään kun olin jo kotiintulomatkalla lenkin jäljiltä.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

jupet
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Heinä 2012, 22:07
Paikkakunta: Turku, Hki

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jupet »

kolmostietä paineli tukevasti varusteltu kaksikko, toisella nojakki ehkäpä hasen kakspyöräinen lwb.
ulkomaalaisia... ei tuota tietä jokseenkaan ole mielekästä ajaa.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Härmäpyörä, tai hyvin paljon härmäpyörää muistuttava punainen omavalmiste bongattu auton ikkunasta vt8 varressa olevalla pyörätiellä Raahen eteläpuolella. Ilmeisesti joku paikkakuntalainen kun muutama päivä sitten työkaveri oli nähnyt saman pyörän "Pekkapatsaalla".

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja jori »

jupet kirjoitti:

kolmostietä paineli tukevasti varusteltu kaksikko, toisella nojakki ehkäpä hasen kakspyöräinen lwb.
ulkomaalaisia... ei tuota tietä jokseenkaan ole mielekästä ajaa.

Eikös kolmostie ole enimmäkseen moottoritietä. Ei kai ulkomaalaisetkaan moottoritiellä saa pyöräillä. :shock:

Missä kohdin näit, jotta voi vinkata kyltti-ihmisille, kuinka ohjata esim. vanhan valtatie 3 linjalle, eli seututie 130 reitille. Se tuntui ainakin eilen olevan varsin mukava pyöräiltävä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Uplatukki
Viestit: 34
Liittynyt: 26 Elo 2012, 09:59
Paikkakunta: Liminka

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Uplatukki »

Perjantai na 15.30 havittu trike matkalla etelään Kempeleen pohjoispuolelle. Ympärillä pystäri parvi.
Lehdistä luin, että olisi ollut pastori matkalla etelään. Ei ilmeisesti forumin Pastori, vaan se kirkonmies joka polkee pohjoisesta etelään.

Erkki

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Tänään keskipäivällä Turun jokirannassa Teatterisillan jäätelökioskilla perheen kanssa jonottaessa kaksi käsivoimin kulkevaa vajakkinojakkia veti 0.5 m etäisyydellä ohi sellaisella vauhdilla että jos olisivat törmänneet perheenjäseneen olisivat ko. vajakit olleet molemmat joen pohjassa. Pitäkää pojat viirit oikein, oikein korkealla jos satun autolla olemaan lähellä.

Fillarifoorumilta. Tuskinpa kyseiset kuskit ovat tätä lukemassa mutta pistää miettimään, pientä vihanpitoa havaittavissa tuolla foorumilla.

TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Kuulostaa reflektiolta. Pyöräilijäthän ovat usein ihmisten valituksissa tuosta "vaaratilanteesta". Ja kun sattui fillaristia omalle kohdalle, niin reaktio on sen mukainen. Hyvä kasvun paikka jos näkee itse oman reaktions vs tavakansalaisten reaktio. Mitalilla on yhtämonta puolta kuin katsojia...

En pidä 0.5m ohitusta mitenkään erikoisena. Ehkä siinä tilanteessa jos on ollut ympäriinsä poukkoilevaa pientä lasta. Usein pyörätien myötäohituksessa joutuu menemään selkeästi lähempääkin kun satunnaispyöräilijät valtaavat koko väylän. Eikös se Ilmavoimienkin lentosäännöissä lue että "selvä etäisyys kohteeseen"?

Vajakkinojakki viitannee oikeasti vammaispyörään. Tai onko alueella jotain urheilijakokeilijoiden sekä polkemalla että veivaamalla liikkuvia? Tampereella kaikki näkemäni ovat olleet vammaispyöriä. Ihan hyviä. Mutta tunnetustihan kampia ja veivejä ei kannata energiantuoton takia pitää. (Hmm. Kiihdytyksissä voisi olla etua jos painonlisäys ei ole ihan törkeä. Vendettä käsikahvoilla joita ei sitten matka-ajossa käytettäisi?)

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2003
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

TKorho kirjoitti:

Mutta tunnetustihan kampia ja veivejä ei kannata energiantuoton takia pitää.

Eipä kannata niin. Pyöräilyssä nopeutta rajoittaa aina hapenottokyky, kunhan matka vaan on yli kilometrin pituinen.

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Näin kaksi taplodea tänään aamulla kun töihin paljon. Toinen oli Länsiväylän pohjoispuolella, hieman Nokian konttorista Helsinkiin päin. Oli maisemia tai aamu aurinko ottamassa, ilman paitaa ja pysähtyneenä. Huomenet sanoin kun ohi ajoin.

Toisen näinkin heti sen jälkeen, siinä Hanasaaren sillan kohdalla, oli menossa itään päin. Sen verran vauhdilla meni että kättä kerkesin vain hieman nostaa.

Itse olin mustalla swb menossa Helsinkiin päin, tunnustaako kukaan?

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

JättiOrava
Viestit: 15
Liittynyt: 17 Elo 2011, 18:02
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja JättiOrava »

Jyväskylässä tänään bongattu herra sinisen Nazcan penkissä, pari tuntia sitten Yliopistonkadulla torin kohdalla. Itse koitin pysyä edellä sinkuttavan ukkoni perässä, joten en ehtinyt pysähtyä haastattelemaan... Ja Grasshopperikin oli kotona, olin liikkeellä oranssein Ortliebein lastatulla violetilla IsoJopolla.

TeemuN
Viestit: 187
Liittynyt: 19 Kesä 2007, 18:03
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja TeemuN »

Kehä III:n varrella Fazerintien kohdalla tänään ennen kuutta joku ajoi Cruzbike sofriderilla länteen päin.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3839
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Vaimon kanssa bongattiin eilen sininen cruzbike uuden porvoontien varressa vähän jälkeen viiden. Mahtoikohan olla sama kun TeemuNän bongaus.

TatuLund
Viestit: 61
Liittynyt: 22 Marras 2012, 19:46

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja TatuLund »

Premnas kirjoitti:

No nyt taisin minäkin bongata mystisen Turun tadpolekuskin. Olin tulossa Turusta Kaarinaan päin niin hautausmaan jälkeen mäki viettää alas ja siinä on sitten risteys, vasemmalta vähän matkan päästä ajeli Skanssin suunnasta tadpole, oli menossa Koivulan/Peltolan suuntaan. Siis miten voi olla mahdollista että 2 tadpolea ajaa samaan aikaan ristiin :D . Tällä seudulla tosi harvinaista ees nähdä nojakkia! En tiedä huomasiko mut, enkä lähtenyt perään kyselemään kun olin jo kotiintulomatkalla lenkin jäljiltä.

Vaikka ajoittain olen kohtuu ahkerasti kierrellyt täällä Paimion ympäristössä tuolla Nomadilla (aina silloin kun mulla on ollut pyörä täällä), ja 110-tietäkin sillä ajellut, niin aika pieni se todennäköisyys on, että tulisi havaituksi. En minäkään täällä ole montaakaan kertaa nojakkia bongannut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Pari kertaa ehkä. Pikkuveljeni bongasi kerran todennäköisesti toisen noista Tadpoleista Torilla parkissa viime kesänä. Muutamalta vanhalta tuttavalta olen saanut tekstareita, kun ovat minut bonganneet. Pyörä on niin helposti tunnistettava. Helsingissä nojakkeja on sen verran enemmän, että niitä saattaa nähdä lähes päivittäin. Esimerkiksi silloin kuvasimme alkukeväästä tuota uuttavideotamme musiikkitalon ja Kiasman nurkilla, bongasimme Timon kanssa pari muuta Nojakistia. Toinen oli se keltainen Spirit, joka oli taannoin Hesarinkin kuvissa, toinen oli tadpole, mutten muista mallia.

T. Tatu Lund

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Kohtaamisia

Viesti Kirjoittaja MikaL »

No enpä nyt sanoisi, että päivittäin, ellei sitten katso peiliin :D Hyvä jos kerran viikossa näkee toisen nojakistin, tietysti joskus sitten on käynyt niinkin, että samalla matkalla näkee kolme. Jos näkyvyyttä haluaa, niin silloin pitäisi ajella kaupunkien keskustoissa. Maantien laidassa paljon harvempi pääsee bongaamaan nojakin.

MetaPhrastic 2012

Vastaa Viestiin