Onko siellä joka aamu oikee kisa menossa ?
Petri
Onko siellä joka aamu oikee kisa menossa ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Onko siellä joka aamu oikee kisa menossa ?
Foorumin huuliveikkojen mukaan aina ja koko ajan on kisa menossa.
Sen verran on omasta työmatkailusta nojaillen kokemusta että ei ole ollut jo neljättä vuotta edes kisan tynkää lähelläkään. Kävellen tuota matkaa jokusen kerran on ollu omallakin reitillä havaittavissa pystäri veijareiden hieman kisahenkistä tempoilua.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Eikös ne kootut viisaudet oleet:
'Jos veri lakkaa maistumasta, kyseessä on tauko' (oma kuvaukseni liikunnastani)
'Jos näkyvissä on toinen pyörä, kyseessä on kisa' (En muista kuka tämän lausuikaan)
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
... Taisin kyllä mennä tuohon halpaan. Yksi ilta viimeviikolla piti ihan vain rennosti tulla töistä pois, ettei rasitus iske. Ja sit sattui joku minun kokoinen mutta urheilullinen harjoittelemaan Pirkan Pyöräilyä varten. Minä nojakilla alamäissä ja joskus tasaisella ohi, ja se aina ylämäissä vastaiskun. Vissiin neljä kertaa vaihdettiin. Päädyin kyllä sitten hitaammassa mäessä niin kauas etten enää saanut kiinni ennenkuin kotiin käännyin... mutta taisi tulla kuukauden Training Effect ennätys vaikka piti vain kevennellä kotiin. Argh!
mhelander kirjoitti:Kumpihan ruuhkasuomen MetaPhysic-kuskeista lepsuilee kun tällaista työmatkatempouutista pukkaa pystärifoorumilla ?
Toivottavasti minä
MetaPhrastic 2012
Paha sanoa. Periaatteessa voi olla kumpi vain. Mulla on kuitenkin vaapaat vaihtelevasti enimmäkseen arkisin niin vois olla mun kanssa kisaileva joka pääsee aina mun vaipailla nauttimaan tappiottomasta ajosta. Mun reitillä onneks vielä riittää yrittäjiä joita on kiva kouluttaa nojapyörän nopeudesta
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Olen huomannut että monet ihmiset vissiin ajattelee tadpolenojakin olevan joku invalaite. Harvemmin jäädään valoihin odottamaan taakse vaan tullaan siihen viereen. No sitten valot vaihtuu ja sinne jäävät taakse. Ei kauheen moni enää lähde ohi, maantiepyöräilijät kyllä vaikkeivät nekään aina, mutta niillä onkin kevyet kulkineet.
Tällä viikolla tullut hyvin kun maanantaina 101km, eilen aika vähän ku 19km ja tänään sitten taas 73. Melkein uskaltaa ottaa jo viikkotavoitteeksi 200km mutta liian tiukille ei saa itteensä vetää ettei häviä liikunnan ilo.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Joo tuolla filo foorumilla on aika jänniä ajatuksia meistä nojailijoista. Toisaalta ehkä itse lietsomme jotakin heidän ajatusmaailmaansa sotkevaa tai sinne päin. Herkästi provosoituvia on aika paljon... Wacky jäi vähän hampaisiin sen videon kanssa ja näköjään mulle meinas käydä vähän samalla lailla.
Täälläkin Oulujokiajon lähtöä odotellessa väittivät mun nojakkia aivan ylivoimaiseksi laitteeksi. Väittäjänä kaverit joilla oli 5000+ euron TT-vehkeet Zipp 808 kiekkoineen ja kaikkineen, 7 kg painoa ja silleen. No onhan se nojakki ylivoimainen jos olis vaan tasaista ja kaikki ajais yksin. Tänäkään vuonna ei kumpikaan toteutunut täysin, siis että reitti oli kuten aina alueen mäkisin ja minä ajoin sen yksin.
Nuo työmatkailijat ja varsinkin tempoilijat tahtoo kyllä olla ulalla. Niille pärjää ihan helposti maastotäpärilläkin. Kun sattuiskin trikoo tyyppejä edes kerran kohdalle... ihan hauskaa olis kattoa miten kävis.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Mulla ainakin käy tosi monesti niin että tosiharrastajat tulee naama edellä vastaan ja sitten sunnuntaipyöräilijät tulevat perä edellä vastaan . Tosiharrastajat eivät kulje kuin tosi harvoin samaan suuntaan ja samaan aikaan, jostain syystä.
Nyt on tosi usein kysytty että kulkeeko tuo kovempaa kuin "normifillari". Siihen on vähän vaikeeta vastata kun mikä edes nykyään on "normifillari" kun niitäkin on niin sataa erilaista ja sitten se maastohommeli.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
mhelander kirjoitti:Joo tuolla filo foorumilla on aika jänniä ajatuksia meistä nojailijoista. Toisaalta ehkä itse lietsomme jotakin heidän ajatusmaailmaansa sotkevaa tai sinne päin. Herkästi provosoituvia on aika paljon... Wacky jäi vähän hampaisiin sen videon kanssa ja näköjään mulle meinas käydä vähän samalla lailla.
Täälläkin Oulujokiajon lähtöä odotellessa väittivät mun nojakkia aivan ylivoimaiseksi laitteeksi. Väittäjänä kaverit joilla oli 5000+ euron TT-vehkeet Zipp 808 kiekkoineen ja kaikkineen, 7 kg painoa ja silleen. No onhan se nojakki ylivoimainen jos olis vaan tasaista ja kaikki ajais yksin. Tänäkään vuonna ei kumpikaan toteutunut täysin, siis että reitti oli kuten aina alueen mäkisin ja minä ajoin sen yksin.
Nuo työmatkailijat ja varsinkin tempoilijat tahtoo kyllä olla ulalla. Niille pärjää ihan helposti maastotäpärilläkin. Kun sattuiskin trikoo tyyppejä edes kerran kohdalle... ihan hauskaa olis kattoa miten kävis.
Työmatkoilla on tosiaan helppo pärjää kun kaikki liikkuu yksin jolloin nojapyörällä on selvä etu.
Noissa kuntoajoissa pitäis saada kasaan joukkue joilla saman tyyppiset pyörät niin vois alkaa pärjää oikein huolella.
- Richard "Riku" Griffin
Savenmaa Alku (2010 - 2011) Azub Bufo (2011 - 2014) MetaPhrastic.28 (2012 ->) MetaPhat (2013 - 2017) Nopia (2017 - 2019) Specbike Extrim (2017 -> & 2019 ->)
Jee tänään meni kolme tonnia rikki nojaillen! 3012km nyt. Kaarinasta Piikkiöön pääsi scorpparilla 26,9kmh keskaria. Aika hulppeaa! Tällä viikolla on tullut ajettua 161km ja vielä on neljä päivää jäljellä .
täytyypä postata hyvän fiiliksen viesti
reilun viikon tauon jälkeen sata kilsaa, hyvin meni.
kilsoja yhteensä jotain 500+
aika vähän mutta ajo kulkee jokseenkin paremmin edellisvuoteen verraten.
n. 6400-6500 km nojapyörällä, sen päälle talvella maastopyörällä jotain 300-400 km maastopyörällä (kilometrit on ylhäällä mutta ei sitä millä ajettu). Kesäkuu oli paras kuukausi ikinä: 4079 km
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Perjantain lenkillä ylittyi 4000 kilsan rajapyykki, maastonojakilla ajelin lämpimässä säässä pyörätielenkin.
-Mika
Eilen 4.6 täytyi 2000km ja keskinopeus ei vain nouse. 16.5km/h . Eilen tuli tehtyä tän kesän nopein lasku 64.3KM/h.