Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
VeloWagon
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 216
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 23:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja VeloWagon »

Keväällä töihin ajaessani kulki edelläni kaksi rouvahenkilöä samaan suuntaan pyörätiellä. Ohittaessani toinen säpsähti ja laukas yllättävän nopean kommentin että "ai pendoliino kulkee tästäkin?" Reittini kulki pääjunaradan vierustaa ja kieltämättä tuo Mangoni nokka muistuttaa kyseistä kulkupeliä. :D

Lahdessa tapahtui keväällä kerran niinkin että noustessani mäennyppylän päälle toista puolta vastaan tuli teinityttö joka sai hysteerisen kohtauksen huutaen "MIKÄ V****U TOI ON!!!" ja yritti tehdä joko väistöliikkeitä tai sitten ei saanut tehtyä päätöstä kumpaan ojaan sukeltaa turvaan. Mangon päällä oli kuomu (DaHood) joten kieltämättä ufo ja abduktioyritys olisi minullekin tullut mieleen. ;) Tyttörukan tunnetila oli aito päätellen kasvojen vääristymisestä kauhuun ja jälkeenpäin harmitti etten jäänyt rauhottelemaan. Tosin meikäläisen ilmestyminen Hoodin alta olisi saattanut viedä tilanteen ojasta allikkoon. :shock:

Mango tour 2013 (kolaroitu käyttökelvottomaksi 2016), Bakfiets laatikkopyörä 2011, Basso Reef kilpapyörä 2008

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17775
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Poikani kertoi nähneensä "nojapyörän mallisen mopon", siinä oli siis joku moottori. Kun kysyin minkänäkönen ja -värinen, niin keltavalkonen vastauksesta päättelin ett Api Lappeenrannasta on käyny Imatralla kruisailemassa :D Oli lähteny sen verran äkäseen ett poika ei voinu uskoo ett polkemalla kulkee.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4654
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja janx »

Eilen lenkillä Haltialassa eräs nainen tokaisi ohi mennen, että "köllipyörä". Tarkoitti varmaan, että on niin köllöttelevä asento. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13813
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Eilen lenkillä Haltialassa eräs nainen tokaisi ohi mennen, että "köllipyörä". Tarkoitti varmaan, että on niin köllöttelevä asento. :)

Tuo oli hyvä sana. Kirjataan ja otetaan käyttöön. Kuvaa niin hyvin nojapyörän mukavuutta. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17775
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Ei parhaita mutt taas on tullu näitä: Läksit pyöräilemään - ei oon ihan oikeella asialla, oonko liian herkkä näille ;)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17775
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

Joku viisastelija tuli vartavasten taksin ja kysyi eikö tämmösellä ( muummokela )
Olis helpompi ? Vastasin jos perse kestää , miun ei - ai siull on semmonen, ihmettei.
Totesin viel ett kyll miun pyörä on miusta mukavampi mutt ihan vapaasti saa hieroo satulaan.
Vetäs vielä viirikortin mutt olin jo menossa.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja mhelander »

PW kirjoitti:

Joku viisastelija ...

Vetäs vielä viirikortin mutt olin jo menossa.

Tuota viirikorttia heilutellaan joka paikassa. Olen yleensä sanonut, tilanteesta riippuen, että en aja yleensä näillä matalilla siellä missä on ruuhkaa.

Tai että jos et sitten näe mua maantiellä niin etpä sitten ole ansainnut ajokorttiakaan ja ajo-oikeutta maantiellä. Nimittäin siinä ei paljoa viirit auta jos ei jänistä isompaa nojapyöräilijää muka näe mutta jänöjen yli ei kuitenkaan saa ajettua.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

"Tuo näyttää ihan liian mukavalta", sanoi pystypyöräilijä, ohittaessaan kun ajelin kaikessa rauhassa eilen kotiin töistä. Totesin, että niin se onkin.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Syväri »

PW kirjoitti:

Joku viisastelija tuli vartavasten taksin ja kysyi eikö tämmösellä ( muummokela )
Olis helpompi ? Vastasin jos perse kestää , miun ei - ai siull on semmonen, ihmettei.
Totesin viel ett kyll miun pyörä on miusta mukavampi mutt ihan vapaasti saa hieroo satulaan.
Vetäs vielä viirikortin mutt olin jo menossa.

Petri

Noita viisastelijoita riittää, joku kysy multa että "eikö tällanen pyörä ois nopeempi" ja esitteli mummiskaa jossa jäätävän pysty asento :D Onhan se varmaan nopeempi jos watteja löytyy.. Mä oon sitä mieltä et joko reippaasti eteenpäin kallistus tai sitten taakse :wink:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla kysyi työkaveri että olinko lukenut eilisen lehden (maanantain) - siellä oli kuulemma juttua nuorista miehistä jotka liikkumattomuuden vuoksi olivat jo niin haperossa kunnossa etteivät oikeen pysy enää pystyssä.

En ollut lukenut.

No sitten opettajakollega totesis että mulla on varmaan samanlaisia ongelmia kun en aja normaalien ihmisten polkupyörällä.

Tähän en viitsinyt sanoa mitään.
Ajattelin kyllä sanoa, mutten viitsinyt.
Mä olen nykyään niin hyvällä tuulella että otin ton ihan rauhallisesti.

TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Tuo itse asiassa kuulostaa ihan laadukkaalta läpältä kollegalta. Arvostan.

Minunkin pyörääni on mainittu monta kertaa mukavan näköiseksi. Eivät helposti tajua että kyllä sitäkin pitää polkea, ei se "makoilemalla liiku".
Paitsi tietysti jos ottaa oikein kevyesti, mutta en vaan osaa sitä, kyllä polkea pitää. Kuten jossain toisessa ketjussa mainittiin... 'jos ei verenmaku maistu suussa, kyseessä on tauko'. Minun tapauksessani 'vieri hiki, vieri toinen'. (Tämä tosin ei tarkoita vielä että liikkumisessa olisi menemisen meininki.) Kuten sykemittariketjussa sanottu, niin minulla on 10-15 pinnaa matalampi syke nojakilla vs pystäri, mutta polkeminen tuntuu itse asiassa vaivaisemmalta. Mutta eipähän satu perseeseen!

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Pastori »

TKorho kirjoitti:

Tuo itse asiassa kuulostaa ihan laadukkaalta läpältä kollegalta. Arvostan.

Joo. Kyseinen kollega taitaa inhota mua syvästi. Erityisesti kun mä olen tämmöinen ilopilleri nykyään.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4654
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja janx »

Hieman OT: Nojapyörällä on selkeästi psykologisia vaikutuksia. Jos lenkin aikana tulee vaikka 10 ihmistä vastaan, pelkästään heidän ilmestään ja eleistään pystyy päättelemään jotain tästä ihmisestä. Esim. kuinka he ylipäänsä suhtautuvat erilaisuuteen ja uusiin asioihin. Aika kova yleistys, mutta siltä minusta tuntuu. Osa katsoo kummissaan, osa katsoo ja iloisena hymyilee, että onpa jännä, osa suorastaan suuttuu, että kehtaa näyttää naamansa tuollaisen päällä ja osa ei kehtaa edes katsoa. Korkeintaan perään ja sittenkin heitä hävettää kun tuijotan paholaisen silmällä (kypäräpeili) takaisin. :roll: 8)

Pastori: Kiva kuulla, että ilo on vallanut sinunkin vallattoman olemuksesi. :)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2654
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Premnas »

En kauheasti tuijottele ihmisiä ajaessa mutta olen huomannut että varsinkin koirat kääntyvät katsomaan...juuri kun on mennyt ohi niin sivupeilistä voi nähdä miten varmaan 9/10 tapauksista rekku syöksyy klv:n toisesta laidasta toiseen, suoraan poikki.

Teinit ovat hauskoja koska voivat yhtäkkiä vain revetä nauramaan tuon nähdessään, samoin lapset.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

TKorho
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 402
Liittynyt: 30 Touko 2009, 00:52
Paikkakunta: Tampere, Hervanta

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja TKorho »

^ Kuten jossain tämän ketjun viestissä ylhäällä sanon, niin en koskaan edes omassa uljaassa nuoruudessani ole saanut niin monilta nuorilta naisilta hymyjä kuin nojaillessa. Joskus oikein ryhmälliseltä, ja eivät taatusti ehtineet koordinoida suhtautumistaan... Oi niitä aikoja, eiku, hetki. Taidankin lähteä huomenna pyöräretkelle.

Vastaa Viestiin