SauliA kirjoitti:Vihdin Uutiset 30.6 ja siellä poseeraa Ari ja kinneri!
sivu 5
/SauliA
Juu, ja sama juttu oli jo muutama viikko sitten Länsi-Uusimaan Kesälehdessä vähän ilmavammin taitettuna.
SauliA kirjoitti:Vihdin Uutiset 30.6 ja siellä poseeraa Ari ja kinneri!
sivu 5
/SauliA
Juu, ja sama juttu oli jo muutama viikko sitten Länsi-Uusimaan Kesälehdessä vähän ilmavammin taitettuna.
--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)
Mali kirjoitti:Koko: One size, fits nobody
Paino:20,5kg (!)
juu tänne vaan linkkiä tai kuvaa jutusta.
Aika paljon on mun mielestä ollu mediassa esillä nojapyörät tänä kesänä.
Kokeillaan näin...
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
eemeli kirjoitti:Kokeillaan näin...
Tossahan nuo oli.
Mali kirjoitti:eemeli kirjoitti:Kokeillaan näin...
Tossahan nuo oli.
Muuten kyllä, mutta ainakaan minä en saa selvää leipätekstistä.
Tässä suurimmalla suurennoksella tekstiä. Saatteko tosiaan tuota luettua?
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Tuosta suurennksesta arvaamalla, lasit päässä saan jotain selvää mutta en osaa suurentaa kuvaa
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ei tuota pysty enää suurentamaan. Pikselit näkyvät jo, eikä silti tule lukemisesta arvaamista kummempaa.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Olisitte aikaisemmin haukkunut ... Näkyisko nyt?
-Janne-
Heijaa heijaa heijaa kerho ...
eemeli kirjoitti:Olisitte aikaisemmin haukkunut
... Näkyisko nyt?
juuh, ny näkyy...
Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/
Ihan ok artikkeli. Vähän nihkeä, mutta parempi kuin ennakkoteaserista olisi voinut arvata.
Tuo painohan ON nojakkien ongelma. Olisin mielelläni kuullut hieman enemmän pyörän arkikäyttö-ominaisuuksista, mutta lieneekö se Fillarin painopisteessä. Myös mittaukset esim kardaanin hyötysuhteesta, tai vieläpä parempi täällä olleita rullaustestejä olisi kiva nähdä!
TKorho kirjoitti:Tuo painohan ON nojakkien ongelma. Olisin mielelläni kuullut hieman enemmän pyörän arkikäyttö-ominaisuuksista, mutta lieneekö se Fillarin painopisteessä.
Ei oo. Lehteä tehdään lukijoille, irtonumeroiden ostajille ja lukijoille. Kovin moni pelkkää työmatkapyöräilyä harrastava ei taida tuota tilata?
Pääasia että on esillä, hyvässä tai pahassa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:TKorho kirjoitti:Tuo painohan ON nojakkien ongelma. Olisin mielelläni kuullut hieman enemmän pyörän arkikäyttö-ominaisuuksista, mutta lieneekö se Fillarin painopisteessä.
Ei oo. Lehteä tehdään lukijoille, irtonumeroiden ostajille ja lukijoille. Kovin moni pelkkää työmatkapyöräilyä harrastava ei taida tuota tilata?
Pääasia että on esillä, hyvässä tai pahassa.
Nojokkeja on monen painoisia, siinä missä tavallisiakin pyöriä. Ja paino taas on hirveän suhteellinen käsite. Jos Nomadia vertaa painossa hiilikuiturunkoiseen kilpapystäriin, ollaan tietenkin ihan eri liigoissa. Sama on nojakkeissa. Onhan noita hyvinkin kevyitä hiilikuiturunkoisia jousittamattomia kilpa high-racereita jne. Ei semmoinen taida painaa kuin max kilon enemmän kuin kilpapystäri, eli ollaan hyvän matkaa alle 10kg painoissa. Kilpapystärin kait vois nykyään tehdä n. 5kg painoiseksi riippuen varustuksesta, mutta säännöthän rajoittaa minimipainon 6.8 kiloon. Eihän ne ajomukavuuden herkkuja ole, mutta lujaa pääsee. Asioilla on puolensa. Nomadille oikea vertailukohta pystäri maailmassa voisi olla vaikkapa Crescentin tms. alumiininen kaupunki hybridi. Katsoin tuossa, että semmoinen painaa n. 18 kg. Flevo Greenmachine samassa varustuksessa kuion meidän Nomad on myös vain pikkuisen alle 20 kg. Joten ihan samoissa nuo on, ei Nomadia voi luokassaan sanoa mitenkään erityisen painavaksi. Olen myös jutellut kauppiaiden kanssa painoon liittyvistä asioista. Yleensä alkuun keveyttä ihannoidaan, mutta loppuperässä ostetaan jonkin verran painavampi pyörä. Arvostetaan kestävyyttä ja ajomukavuutta. Nojakeissa kuitenkin kaupunkipyörät ja matkapyörät ovat tyypillisimmät ostokohteet. Matkapyörään usein tuo painoa lisää myös lisätarakat jne. Jotkin pyörävalmistajat ilmoittavat markkinointimielessä sivuillaan nettopainoja. Silloin varusteista on riisuttu lokasuojat, kaikki tarakat, jne. Eli ne ovat vähintään pari kiloa alakanttiin.
Jutussa mainittiin kinnerisuunnitelmista, olisko niistä enempi kerrottavaa ? Kuva ois kans kiva.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Puhuin nojapyörIstä, en Nomadista erikseen. Liittyy Fillari-lehden artikkelin kautta.
Tuossa 20kilossa lienee 2kg liikaa, koska pystypyörä puolella citypyörinä myytävät painavat noin 18kg, esim:
http://www.tunturi.fi/pyorat/akseli/
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...