Nuijapää(n) trike, sellanen matala ja nopee

Rakennatko omaa nojapyörää? Täältä voit saada vinkkejä projektiisi.
visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Erinäisten penkki yms kuvioiden seurauksena idea on hieman muuttunut, mutta nyt on periaatteessa runkoa lukuunottamatta kaikki muut komponentit.

KUVA jossa mallattu runkoa (punaisella) ja ketjuja (vihreällä) -paintilla totta kai 8) Tuossa on oletettavasti riittävän läskit renkaat ja rohloffi takana :D

Tuossa on nyt istumakorkeutena noin 13cm, ja matalemmilla renkailla se tippunee pari kolme senttiä. Akseliväli taisi tuossa olla noin 110-115cm, mutta siihen tulee lisää noin 7cm, kun takarenkaan ja penkin väliin tulee runkoputki... Kuvittelisin että tuo penkin kulma voisi olla aika likelle toteutuvaa. Kokonaisleveys tulee olemaan noin 70cm tai alle, eli raideleveys muodostunee noin 60cm korville. Penkin kapeuden ansiosta renkaita saa käännettyä riittävästi hidasajossa, joten tuo ei toivottavasti tarvi lentokenttää kääntämiseen. Painopiste vaan tarvii saada niin alas kun mahdollista, jotta kapeus ei muodostu liian isoksi ongelmaksi :D Kuitenkin noi triket on niin kapeita, että tiukkoja mutkia ajaessa pitää nojata sisäkurvin puolelle, eikä siitä CCK:n trike penkistä saa kuitenkaan niin paljoa tukea(eli se ei ole mikää ralliauton kuppipenkki =) , että se estäisi nojailut yms. liikkumiset. Tavaratelinettä ei varmaankaan tule, mutta vasemmalle puolelle penkin taakse pitää tehdä teline ortliebin 20litraselle laukulle. Tosin, voi olla että se tavarateline pitää kuitenkin laittaa, vähintään siksi, että saa lokasuojan kiinni :lol:

EDITTIÄ sen verran, että siirsin kuvan toiseen paikkaan, josko se perkaleen linkki nyt toimis

Viimeksi muokannut visiopetteri, 11 Maalis 2008, 22:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

visiopetteri kirjoitti:

Kokonaisleveys tulee olemaan noin 70cm tai alle, eli raideleveys muodostunee noin 60cm korville. Penkin kapeuden ansiosta renkaita saa käännettyä riittävästi hidasajossa, joten tuo ei toivottavasti tarvi lentokenttää kääntämiseen.

Liekö tuo niinkään penkin leveydestä kiinni, kun kuski on kuitenkin perseen ja jalkojen kohdalta 40-50cm leveä :roll:
Jostakin syystä nuo kuvat ei näy mulla.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kuvat ei näy mullakaan.
Oliko sulla Flickr-Picasa-ImageShack poissuljettuja?

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Jos nuo kuvat nyt näkys. Laitoin sitten muutaman kuvan vanteista + osista vaa´alla. Tollaset läskit renkaat ja rohloffi ei helpota keveen pyörän tekemisessä :evil:
Niin joo ja se LINKKI kansioon. Se hiilikuituinen penkki painaa noin 0,6 kg.

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

visiopetteri kirjoitti:

Laitoin sitten muutaman kuvan vanteista + osista vaa´alla. Tollaset läskit renkaat ja rohloffi ei helpota keveen pyörän tekemisessä :evil:

No ei, jos arviosi rungon 7kg:n painosta pitää paikkaansa, niin yhteensä mun laskujen mukaan kasassa 19kg. Siihen kampilaakeri, ohjaustanko ja vivusto, penkin kiinnikkeet, ketjun ohjaimet, kiinnikkeet ja suojaputki, sekä kasa pultteja...

,_,/ukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Katselin tuossa noita renkaiden painoja. Vaihtamalla renkaat keveämpiin (= marathon racer) saa painoa tiputettua kilon. Voipi olla että ko. operaatio on jossain vaiheessa edessä :)

Niin ja rungon malli meni uusiksi, eli tuon penkkin myötä 2 kpl 38mm putket vaihtuu 1 kpl 50mm putkeen -> rungon painosta pois reilu kilo.

Kampiin jää vain yksi ratas, joten siitäkin tippuu joitakin grammoja pois :D

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Mites tämä projekti, onko juuttunut ahtojäihin kuten useimmat loistavat ideat?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

visiopetteri
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 261
Liittynyt: 02 Marras 2007, 16:02
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja visiopetteri »

Kesä on menny ihan muissa hommissa :evil: Onneks moottoripyörä sentään suostu syömään bensaa ihan kiitettävällä innolla :D -enhän mä muuten, mutta koitan järkätä lämpimämpiä syksyjä ;) hitaasti vaan se kasvihuoneilmiö etenee..

Tossa viikolla tuli käytyä töiden puolesta eräällä alihankkijalla, ja nyt on suunnitelmia muutettu vähän siihen suuntaan, että runkoon sais putket leikkuutettua putki- tai 3D-laserilla... taidan olla tän osalta kuitenkin hiljaa siihen asti, että saan jotain konkreettista aikaan :roll:

PS: tää on edelleen kuitenkin työn alla, vaikka hitaasti eteneekin :D

Vauhti! Se SE on, mitä näillä vehkeillä ajetaan takaa! Mukava penkki tulee sitten boonuksena 8)

Vastaa Viestiin