irakas kirjoitti:Kuljetuskapasiteettia:
Kätevän näköinen. Tuota kuormaa varten tarvittaisiin jo aika iso auto, eikä ainakaan kaupunkialueella olisi noin kätevä. Käyttäjä ainakin on tyytyväinen.
Premnasin muuttokuormakuvia tässä odotellaan.
irakas kirjoitti:Kuljetuskapasiteettia:
Kätevän näköinen. Tuota kuormaa varten tarvittaisiin jo aika iso auto, eikä ainakaan kaupunkialueella olisi noin kätevä. Käyttäjä ainakin on tyytyväinen.
Premnasin muuttokuormakuvia tässä odotellaan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
jori kirjoitti:irakas kirjoitti:Kuljetuskapasiteettia:
Kätevän näköinen. Tuota kuormaa varten tarvittaisiin jo aika iso auto, eikä ainakaan kaupunkialueella olisi noin kätevä. Käyttäjä ainakin on tyytyväinen.
Premnasin muuttokuormakuvia tässä odotellaan.
Tuo on Trisled Ute, http://www.trisled.com.au/custom.asp
Tykkään ideasta. Tuosta voisi jatkokehitellä 3-pyöräisen kaksiraiteisen tavarapyörän.
En ole tutkinut, mistä tämä tuli alkujaan. Sain sen työkaverilta sähköpostissa otsikolla "Seuraava fillarisi?"
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Tuskinpa meidän muuttokuormamme noin hurjilta näyttävät . Ja liinoja käytetään varmaan enempi kiinnitykseen..muuttokuormakuvia joutuu odottelemaan vielä kuukauden verran, kai te maltatte odottaa
?
Onhan tuo kätevännäköinen pyörä tosin!
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Quad kahdella vetävällä takapyörällä:
Näyttää että kummallakin kädellä on sivuissa omat jarrukahvat ja ohjaus tapahtuu yhdellä kädellä keskellä olevasta "L-kammesta"? Mun mielestä turhaan laitettu väliakseli kun etuhammasrattaat olisi voinut laittaa suoraan kampiakselin päihin. Tavoiteltu ehkä rakentamisen helppoutta?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Suhteellisen ennakkoluuloton nojakki:
Timanttirunkoisen pyörän osiakin hyödynnetty ihan kivasti. Takana kaksi etuhaarukkaa ja takakolmio, edessä etuhaarukka ja takakolmio ja rungossa erinäisiä rungon pätkiä...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Suhteellisen ennakkoluuloton nojakki:
Timanttirunkoisen pyörän osiakin hyödynnetty ihan kivasti. Takana kaksi etuhaarukkaa ja takakolmio, edessä etuhaarukka ja takakolmio ja rungossa erinäisiä rungon pätkiä...
No johan on. Painoahan tuolle tulee reippaasti tarpeettoman materiaalin takia. Tiedä häntä minkälainen ajaa...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Tässä vanha idea uudelleen läämitettynä retkiversiona:
Alamäen vuoksi ilmeisesti leputtaa jalkoja...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hauska pätkä top gearista: maailman pienin sarjavalmisteinen auto
No selvishän se lopulta miten tässä veto toimii... katsomalla tätä videota.
Värkissä on ontolla akselilla oleva fixi-takanapa joka on pultattu haarukkaan. Akselin läpi menee poljinakseli jossa on pulteilla kammet, niissä kiinni oleva ketjuratas pyörittää 2-lehtistä väliakselia jossa ilmeisesti vapaaratas rungon pinnojen puolella, on siis laakeroitu haarukkaan, ja sillä oma ketju fixi-rattaalle.
No, jos nojakissa ei haittaa että kantapäät hipoo maata viimeistään kaartaessa, ja vaihteita on vaan pari kolme, niin mikäs siinä. Toisaalta jos on tarkoitus tehdä juuri tällainen kompakti ja matala rakenne, kuten Zamjan:n Eivie III:ssä oli, niin viemällä väliakseli rattaan kehän ulkopuolelle, tekemällä veto toiselle puolelle rattaan napaa ja käyttämällä väliakselilla kasettivaihteistoa tai napavaihteistoa niin avot.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Venäjän feispookista, eli VK:sta
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Tämän Venäjänkielisen lehtiartikkelin mukaan Japanilaiset ovat 1930 käyttäneet polkuvoimalla toimivaa panssarivaunua sotaan Kiinalaisia vastaan:
http://www.velostrana.ru/news/japonskiy ... velosiped/
Tästä saa translategooglen version "suomeksi":
http://translate.google.com/translate?s ... 2F&act=url
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...