tavasti kirjoitti:mhelander kirjoitti:Maastossa litkuja käytetään jopa UST-renkaiden ja vanteiden kanssa, joska parempihan se on että jos litku saa pidettyä edes osan ilmoista sisällä ja äijän liikkeellä voi sillä olla ratkaiseva merkitys vaikkapa kisatuloksen suhteen.
Koitin bike-componentsista ja CRC:stä katsella UST vanteita mutta en mä kyllä keksinyt juurikaan moisia, ainakaan nopeasti ja halvalla. Mitäs nää nyt sitten on, jotain hifiä, harvinaista ja kallista? Tubeless for dummies, kiitos.
Edit: Onkos noita UST-renkaita olemassa muitakin kuin nappularenkaita maastoon? Itsellä olis jossain vaiheessa tapetilla pythonin renkaat, ja siihen olis tulossa leveää mutta keskeltä melko sileää rengasta. Eli haussa 'jousitus' renkailla, mutta tiellä sillä ajetaan. Toki se soratie-osuuskin on, mutta siinä riittää kun pystyy ajamaan, pääpaino on kestopäällyste-ominaisuuksilla.
Vanteet maastoon: Mavic EX823 559x23 655g.
Vanteet maantielle: Stan's NoTubes ZTR Alpha 400 Road 700x23c 425g.
Gummeja:
Maantielle 700c koossa.
Tuossa kun kattelin Schwalben sivuilta niin ainakin maastoon on melkein jokaista tähän asti suosittua TubeLess-ready (TL-ready) rengasta saatavilla nyt tai ensi vuonna UST-tubelessina.
Tässä vielä pari linkkiä WTB:n valikoimiin (saatavuudesta en tiedä) vanteista joilla uskoisin myös TL-ready gummien pysyvän kohtuudella. Ne kun on litkujenkin kanssa kevyempiä kuin UST-tubeless kumekset:
Frequency Team i19 ja i23 aidot TCS (=UST)
WTB LaserDisc manuaali (PDF) jossa noi mulla olevat vanteet spekseineen.