Tämän päiväisten uutisten perusteella tapahtumapaikka vaihtuu Nokiasta Microsoftiksi
Jukka
Tämän päiväisten uutisten perusteella tapahtumapaikka vaihtuu Nokiasta Microsoftiksi
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
jviirret kirjoitti:Tämän päiväisten uutisten perusteella tapahtumapaikka vaihtuu Nokiasta Microsoftiksi
Jukka
Joudutaan varmaan vaihtamaan kisapaikkaa kun puolet osanottajista on vannoutuneita omppu ja linux-miehiä
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Joutuuko ajaan windowsrenkailla ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Joutuuko ajaan windowsrenkailla ?
Ei, Nokia merkkisiä pyöränrenkaita ei löydy enään mistään. Nykyään niiden nimi on Nokian ja ne ovat jotakin halpamaiden tuotantoa.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
lowrides kirjoitti:Minusta 12h on epämääräinen matka, jota ei juuri missään pyöräkilpailuissa ajeta. Ultra suoritukset ovat kieltämättä osa kilpapyöräilyä, mutta jotenkin 12 tuntia tuntuu tässäkin mielessä väliin putoajalta.
Kun Stapani kertoi toisessa ketjussa ajelleensa pystärillä pirulliset 666 kilometriä niin heräsi mielenkiinto jossain vaiheessa elämää yrittää ajaa jotain vastaavaa ja seuraavassa hetkessä tuli mieleen, että jos 12h on epämääräinen matka niin olisiko 24h määräinen Lähtö lauantaina klo 18 ja lopetus sunnuntaina samaan aikaan. Jäisi kyllä ajamatta tunti ja 200 metrin kisat sitä ennen, ainakin multa...
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Aika hurja suoritus. Itse en kyllä 6h. kauenpaa kyllä jaksa. Jos vaan onnistuu , niin voitas sitä varmaan kokeilla. Muistaakseni Nokialla oli jotain rajoitteita sen 24h. järjestämiseksi. No Teppo tietää paremmin.
terppa kirjoitti:lowrides kirjoitti:Minusta 12h on epämääräinen matka, jota ei juuri missään pyöräkilpailuissa ajeta. Ultra suoritukset ovat kieltämättä osa kilpapyöräilyä, mutta jotenkin 12 tuntia tuntuu tässäkin mielessä väliin putoajalta.
Kun Stapani kertoi toisessa ketjussa ajelleensa pystärillä pirulliset 666 kilometriä niin heräsi mielenkiinto jossain vaiheessa elämää yrittää ajaa jotain vastaavaa ja seuraavassa hetkessä tuli mieleen, että jos 12h on epämääräinen matka niin olisiko 24h määräinen
Lähtö lauantaina klo 18 ja lopetus sunnuntaina samaan aikaan. Jäisi kyllä ajamatta tunti ja 200 metrin kisat sitä ennen, ainakin multa...
Tarviiko tuollaiseen suoritukseen Nokian rataa? Senhän voi ajaa yleisellä tiellä. Raahessa järjestivät 10v sitten 48h pyöräilyn, siinä oli Ängesleväkin nojakilla mukana. Jossakin itäsuomessa(Lieksa?) kävivät mutkan ja nopeimmat ajoivat vain 45h kun suunniteltu maksimimatka 720km tuli täyteen. Ajonopeudet näissä ultrasuorituksissa olevat sellaiset että sen vuoksi ei rataa tarvi. Väsymys toki aiheuttaa herpaantumista, eli pitäisi kartasta valita rauhallinen reitti ja huollon kannalta olisi parempi jos se olisi joku lyhyempi lenkki. Kinnerikuskeilla ei taida ajaessa olla juuri keskustelumahdollisuuksiakaan mikä nokialla auttoi jaksamaan meitä avopyöräilijöitä?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Yep
Kuten Jukka tuossa tuumas, kannattaa tuommoinen
ylipitkä siivu ajaa yleisillä teillä.
Ja reitti + taukopaikat vaatii vähän suunnittelua,
kun väsyneenä eksymisvaara on käsinkosketeltava.
Kuten mekin tuossa Helsinki-Satakunta-Helsinki brevetissä
jouduimme toteamaan.
Tuommoista lyhyempää lenkin kiertämistä ei brevet-säännöt hyväksy,
kun samaa tietä ei saa ajaa kuin kertaalleen samaan suuntaan.
Tosin kaikki eivät tuosta brevet-mitalista välitä, mutta jos minä
tuommoiselle pitkälle siivulle osallistun, niin brevettinä sen ajan.
Tapani
Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"
Nojanalle kirjoitti:...Jos vaan onnistuu , niin voitas sitä varmaan kokeilla. Muistaakseni Nokialla oli jotain rajoitteita sen 24h. järjestämiseksi. No Teppo tietää paremmin.
Kyllä tuo varmasti saadaan järjestettyä, jos kiinnostusta löytyy. Veikkaan kyllä ettei Terppa saisi montaa kanssapolkijaa lähtöviivalle .
Jos mielessä ei ole puhtaasti vain kilometrien metsästys rataolosuhteissa, niin maantien laitaa suosittelisin monin verroin mielenkiintoisempana ympäristönä.
Jos 24 tuntia kiinnostaa, niin vaihtoehtona on tämäkin:
jviirret kirjoitti:terppa kirjoitti:Kun Stapani kertoi toisessa ketjussa ajelleensa pystärillä pirulliset 666 kilometriä niin heräsi mielenkiinto jossain vaiheessa elämää yrittää ajaa jotain vastaavaa ja seuraavassa hetkessä tuli mieleen, että jos 12h on epämääräinen matka niin olisiko 24h määräinen
Lähtö lauantaina klo 18 ja lopetus sunnuntaina samaan aikaan. Jäisi kyllä ajamatta tunti ja 200 metrin kisat sitä ennen, ainakin multa...
Tarviiko tuollaiseen suoritukseen Nokian rataa? Senhän voi ajaa yleisellä tiellä.
...
Väsymys toki aiheuttaa herpaantumista, eli pitäisi kartasta valita rauhallinen reitti ja huollon kannalta olisi parempi jos se olisi joku lyhyempi lenkki.
Väsymisen vuoksi nuo älyttömän pitkät on turvallisempi pitää radalla. Ja huollon puolesta helpompi.
Maantielle sen huollon järjestäminen vaatii jo porukkaa, ja käytännössä ajajallakin on helposti sitten enemmän kamaa mukanaan, koska ei ole huoltopistetta jatkuvasti kilometrin säteellä.
Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python
"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"
tavasti kirjoitti:jviirret kirjoitti:terppa kirjoitti:Kun Stapani kertoi toisessa ketjussa ajelleensa pystärillä pirulliset 666 kilometriä niin heräsi mielenkiinto jossain vaiheessa elämää yrittää ajaa jotain vastaavaa ja seuraavassa hetkessä tuli mieleen, että jos 12h on epämääräinen matka niin olisiko 24h määräinen
Lähtö lauantaina klo 18 ja lopetus sunnuntaina samaan aikaan. Jäisi kyllä ajamatta tunti ja 200 metrin kisat sitä ennen, ainakin multa...
Tarviiko tuollaiseen suoritukseen Nokian rataa? Senhän voi ajaa yleisellä tiellä.
...
Väsymys toki aiheuttaa herpaantumista, eli pitäisi kartasta valita rauhallinen reitti ja huollon kannalta olisi parempi jos se olisi joku lyhyempi lenkki.Väsymisen vuoksi nuo älyttömän pitkät on turvallisempi pitää radalla. Ja huollon puolesta helpompi.
Maantielle sen huollon järjestäminen vaatii jo porukkaa, ja käytännössä ajajallakin on helposti sitten enemmän kamaa mukanaan, koska ei ole huoltopistetta jatkuvasti kilometrin säteellä.
Tuohan se muistaakseni alunperinkin oli syynä kisan järjestämiseen radalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Jostakin syystä homma meni heti kisaksi Jos kyseessä kisa tai muu laumatapahtuma niin toki rata järjestyspaikkana on parempi. Itse ymmärsin että kyseessä olisi yksilösuoritus, omien rajojen hakeminen. Aivan kuin moottoripyöräpuolella on rautaperse, eli iron but, suoritukset, jossa esim. 24h aikana ajetaan 1000mailia(1600km). http://www.ibafinland.fi/ibaf_cms/index ... &Itemid=63
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Joo, tuskin ihan järjetön osanottajamäärä olisi... ja kilpailuna huono mutta saisi testattua näppärästi kestääkö pää jos vaikka kroppa kestäisikin eli enempi itsensä kanssa kilvoittelu ja saisi kivan lukeman klassikkokysymykseen "kuinka pitkään tuolla ajaa päivässä"
Radalla tuo kokeilu olisi turvallisempi niin lähinnä siksi se kiinnostaa ja radalla ehkä voisi turruttaa aivojaan korvanappien avulla mitä liikenteen seassa ei oikein voi tehdä... ja muutenkin radalla itsensä huoltaminen olisi helpompaa.
Ratareisi -tapahtuman olen fillarifoorumilta bongannut mutta villi veikkaus on, että se ei mahdu ensi kesän suunnitelmiin vaikka osallistumishalua olisikin, eikä tämä ylipäätään ole minulle ensi vuoden homma, välttämättä. Jos vaikka vuosi sen jälkeen kun Talvivaara maksaa 4€/kpl Toisaalta tuli enirosta katsottua, että Vääksystä Tornioon on 620 km ja fillarilla varmaan vähän enemmän niin ehkä tuo olisi teoriassa ajettavissa vuorokauteen... ekat reilu 200 km on vaan aika mäkistä, maantiereissu tarvitsee sen huoltoauton tai sitten saa vähän reilummin tavaraa pakata mukaan.
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Voihan rähmän käki. Fillarifoorumia kun on tullut seurailtua ja kiinnostusta olisi käydä ajamassa maastossakin kilpaa niin nyt pukkaavat Syöte-MTB:n 2.8.2014 eli taitaa mennä pahasti päällekkäin suunnitellun SM-viikonlopun kanssa.
Toisaalta myös MTB-SM:t on Liedossa samana viikonloppuna. Toivottavasti Syötteen tapahtuma-aika muuttuisi, on käytännössä ainoa järkevä pohjoisen maraton-mittainen maastotapahtuma...
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Pitäskö SM-kisojen ohjelmaa rustata kasaan ? Mitkä on tän vuoden matkat ja aikataulut ?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.